Strona 1 z 1
WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-27, 19:37
autor: mac
Przy regulacji kata wyprzedzenia zaplonu spotkalem sie z dziwnym problemem. Ksiazkowo w tym silniku powinno byc wyprzedzenie 4,5 mm przed GMP. U mnie niestety... maksymalnie daje sie ustawic 3,6mm i koncza mi sie tzw "fasolki" w podstawie i nie mozna dalej przekrecic podstawy iskrownika. Mial ktos podobny problem?
Nie wiem jaka moze byc przyczyna. Przychodzi mi jedy nie do glowy pomysl wyfrezowania wiekszych fasolek..
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-27, 22:54
autor: piotrBe
przestawiony wał.
Zakres regulacji "fasolek" współgra z dobrym wałem. chyba że się mylę...
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-27, 23:06
autor: Łukasz S.
A jak ustawisz na 3mm to jak pracuje?
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-27, 23:43
autor: jannex
Może masz za dużą przerwe? A magneto oryginał? Jestem z BDG możemy się zgadać.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-27, 23:54
autor: mac
Magneto i wal jak najbardziej oryginal. Przerwa ustawiona ksiazkowo pomiedzy 0,3-0,4 mm.
Jakos chodzi na tym 3,6mm. Silnik wymaga regulacji (gaznik) bo dopiero to wszystko do kupy zlozylem. po nierownej walce z gaznikiem zajrzalem do zaplonu a tam wyprzedzenie na 1 mm przed GMP wiec zaczalem regulowac no i wyszlo ze brakuje zakresu.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-29, 01:47
autor: sopi220
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-11-29, 15:59
autor: mac
Dzieki sopi220 za linka. Fajna stronka, ale to jak sie ustawia kat wyprzedzenia to ja wiem. Jedyne co mnie ciekawi to dlaczego jest tam podana wartosc 3mm, gdzie w instrukcji WFM podaja dla silnika s-01 4,5 mm. Wszystko na to wskazuje ze moj jest wlasnie s-01 starego typu, ma okragla glowice i swiece pod skosem.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 09:51
autor: BobsoN
u mnie był taki sam cyrk , przestawiony wał po stronie zapłonu , w dużym skrócie gdy tłok w górnym położeniu to miejsce na klin powinno być na dole lub lekko w prawo , jeżeli masz inaczej to wina wału i nie ustawisz nigdy.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 14:47
autor: bear
A da się jakos ocenic na "oko" przy wyjętym wale czy jest przestawiony?
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 15:57
autor: jakemdural
Tak , wcięcia na klin muszą się pokrywać (być tak samo )na obu osiach wału.
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 19:29
autor: BobsoN
nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 19:44
autor: bear
Zlapac za korbowod i sprawdzić gdzie będzie wycięcie na klin

Dzieki panowie jutro sprawdze

Re: WFM silnik S-01 problem z wyprzedzeniem zaplonu
: 2012-12-23, 23:25
autor: wujcio
BobsoN pisze:nie prawda , wycięcia nie musza być tak samo bo to nie rozrząd, tylko wycięcie od strony zapłonu musi być na dole gdy tłok na górze i można to sprawdzić bez rozbierania silnika
Zgadza się ale jeśli wał jest dobry to ma mieć wycięcia w jednej linii.
Jeśli tak nie jest to prawdopodobnie nadaje się do regeneracji ponieważ czop jest luźno osadzony w przeciwwadze - jest przekręcony.
Oczywiście najważniejsze aby od strony zapłonu czop był w odpowiednim miejscu.