dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
mam wsk m06b3 z 84. i mam problem taki ze poslugując sie schematem z oryginalnej instrukcji podlaczylem elektryke zgodnie ze schematem (elektryke kupilem na allegro) no i kupiłem lampe jakies chinskiej produkcji do wsk. z wiazki do tylnej lampy idą 3 kable: biały (który idzie z klaksonu), czarny (ze stopa), brązowy (z stacyjki- zarówka oświetlenia predkosciomierza), no i lampa z której wychodzą 2 kable... żarówka w niej jest dwu włóknowa. I mam pytanie jak to podłączyć by to chodziło? napewno brązowy pójdzie na kabel który oświtla słabiej swiecące włókno czarny idzie z stopu a (a z stopu jest masa na rame) a biały? co z nim? jak pod drugi kabel podlacze biały to mi wybija bezpiecznik czyli jest zwara. jak podłączyc by tylne światło i stop chodziło?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
Czarny idzie do automatu stop, brązowy do stacyjki, a biały do klaksonu i dalej do stacyjki.
Teraz tak biały ze stacyjki jest jak by + dla żarówki STOP i klaksonu. Brązowy jest + dla pozycji.
DO masy moto podpięte jest na stałe pozycyjne, a STOP uruchamiany jest masą.
Więc z tego wynika, że nie da rady bez przeróbki tej lampy założyć gdyż dla dwuwłóknowej masz jedną masę.
Czy może się jednak mylę?
Teraz tak biały ze stacyjki jest jak by + dla żarówki STOP i klaksonu. Brązowy jest + dla pozycji.
DO masy moto podpięte jest na stałe pozycyjne, a STOP uruchamiany jest masą.
Więc z tego wynika, że nie da rady bez przeróbki tej lampy założyć gdyż dla dwuwłóknowej masz jedną masę.
Czy może się jednak mylę?
"o święty benzyniarzu ... "
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
misiołek sruba styka sie z blaszką w puszce lampy a gniazdo zarówki z tą blaszką wiec... masa jest bo nei mam podpietej teraz masy tylko brązowy kabel i pozycyjny swieci. teraz chce tylko stop zrobic i nie wiem jak. napewno ten czarny idzie do drugiego kabla na lampie a jego koniec do automatu stop na rysunku stop jest podpiety do masy i tak mam zrobiony kabel pociagnołem do ramy.
ale co z bialym idacym od klaksonu? on ma isc do automatu stop a czarny do lampy a masy ma nie byc?
ale co z bialym idacym od klaksonu? on ma isc do automatu stop a czarny do lampy a masy ma nie byc?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
Ehhh ... Nie zrozumiałeś mnie.
Skoro Ci pozycje działają to okej. Nie kombinuj. Problem masz ze stopem bo oryginalnie jest on włączany - biegunem ujemnym. Czyli naciskając hamulec, przez automat przepływa -, który przewodem idzie do żarówki w tylnej lampie.
Musisz teraz zrobić tak, żeby przez automat płynął "+". Czyli teoretycznie musisz z klaksonu pociągnąc przewód nie do lampy tylnej, tylko do automatu, a drugi przewód z automatu zostaje bo idzie do tylnej lampy.
Jeszcze inaczej. Biały przewód idący do tylnej lampy łączysz do automatu stop. W drugim wtyku zostawiasz czarny, który idzie do tylnej lampy. Ot cała filozofia.
No nie no powtarzam sie ...
Skoro Ci pozycje działają to okej. Nie kombinuj. Problem masz ze stopem bo oryginalnie jest on włączany - biegunem ujemnym. Czyli naciskając hamulec, przez automat przepływa -, który przewodem idzie do żarówki w tylnej lampie.
Musisz teraz zrobić tak, żeby przez automat płynął "+". Czyli teoretycznie musisz z klaksonu pociągnąc przewód nie do lampy tylnej, tylko do automatu, a drugi przewód z automatu zostaje bo idzie do tylnej lampy.
Jeszcze inaczej. Biały przewód idący do tylnej lampy łączysz do automatu stop. W drugim wtyku zostawiasz czarny, który idzie do tylnej lampy. Ot cała filozofia.
No nie no powtarzam sie ...
"o święty benzyniarzu ... "
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
ja tak zrobiłem jak mówisz a efekt był taki że zarówka dwu włóknowa nie zaświeciła sie a na białym jest prąd czyli to znaczy że automat jest zepsuty?
zwarcia mi nei zrobilo bo widzialem ze bezpiecznik jest caly i dobry, a w czarnym kablu prąd nie płynie... wiec automat?
zwarcia mi nei zrobilo bo widzialem ze bezpiecznik jest caly i dobry, a w czarnym kablu prąd nie płynie... wiec automat?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
Moja rade jest jedna:
miernik uniwersalny albo prosty schemat z baterią /akumulatorem i żarówką podłączonymi pod kabelki z włącznika stopu.
Wtedy wiadomo co się dzieje
miernik uniwersalny albo prosty schemat z baterią /akumulatorem i żarówką podłączonymi pod kabelki z włącznika stopu.
Wtedy wiadomo co się dzieje

-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
no tak biały napewno prąd daje a idzie do stopu a czarny ze stopu do lampy a lampa nie swieci jak nacisne stop nawet jak kable na odwrót zaloze na stopie (co chyba nie ma znaczenia) no i stop nie swieci wiec sie gubi na automacie... wymienie go i tyle ;p tylko mi go szkoda bo jest oryginał... W dodatku wsk musze rejestrować jako SAM bo mam tablice i dowód ale umów nie mam ;/ dogadam sie z diagnostą i szlifierą zeszlifuje nr ramy i nabije mi nowe i bedzie wsk ale w dowodzie sam czyli tak sie pomija polskie prawo ;p
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
W takim razie automat masz do .... jak zewrzesz te dwa kable razem to powinny świecić w innym przypadku do wymiany ten automat.januszf_1992 pisze:no tak biały napewno prąd daje a idzie do stopu a czarny ze stopu do lampy a lampa nie swieci jak nacisne stop nawet jak kable na odwrót zaloze na stopie (co chyba nie ma znaczenia) no i stop nie swieci wiec sie gubi na automacie...
To taka elektryka przedszkolaka ... na pewno sobie poradzisz ...
"o święty benzyniarzu ... "
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: dziwna elektryka i chińskiej produkcji lampa do wsk
no no spoko
póki co mam problem z tym ze mi z gaźnika strzela wypionowałem gaźnik kranik drożny duzo paliwa idzie chciałem dokrecic sruby zacisku na krućcu i urwał mi sie -.-
wiec zrobiłem tak: biały kabel nie daje prądu w zwiazku z czym kabel od brązowego z tylnej lampy pociagnąłem do stopu a ze stopu czarny na zarówke i wszystko chodzi
oryginalny stop chodzi
nie wiem czemu pradu na bialym nie ma ;/ póki co mam zalozony klakson 12v ktory nie chodzi bo aku 6v i cala instalacja wiec bedzie klakson do wymiany. jak ktos chce kupic to pisac ;p

wiec zrobiłem tak: biały kabel nie daje prądu w zwiazku z czym kabel od brązowego z tylnej lampy pociagnąłem do stopu a ze stopu czarny na zarówke i wszystko chodzi


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości