Strona 1 z 1

elektryka w kosie

: 2014-05-15, 17:36
autor: Kosi_Mazaki
Witam, ostatnio kupiłem WSK 125 Kos do lekkiego remontu, dopiero zaczynam przygodę z motocyklami tak że z góry proszę o wyrozumiałość ;). Problem polega na tym że Wiesia pali na dotyk ale nie ma nigdzie prądu - lampy, stacyjka, klakson - nic nie działa. Chciałem dodać że wszystko jest podłączone tzn cewki, akumulator, okablowanie, lampy nie są przepalone. Gdzie problem może leżeć ?
z góry dziękuje za pomoc.

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-15, 18:48
autor: Savier
Masz miernik? Wszystkie połączenia są "sprawne" itp?

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-15, 19:16
autor: Kosi_Mazaki
Savier pisze:Masz miernik? Wszystkie połączenia są "sprawne" itp?
Niestety nie mam miernika:/. Czy połączenia są sprawne ? wydaje mi sie że gdyby to były tylko połączenia to "coś" przynajmniej by świeciło.

pozdrawiam

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-15, 19:34
autor: Savier
Musisz na początek sprawdzić czy jest jakiś "prund" z iskrownika :).
Ściągnij sobie schemat instalacji i wszystko przejrzyj czy sie zgadza.

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-15, 20:08
autor: Kosi_Mazaki
Savier pisze:Musisz na początek sprawdzić czy jest jakiś "prund" z iskrownika :).
Ściągnij sobie schemat instalacji i wszystko przejrzyj czy sie zgadza.
W jaki sposób sprawdze czy jest prąd z iskrownika ?

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-15, 20:16
autor: Savier
MIernikiem właśnie :D. Ewentualnie zwykłą żarówka, ale ja tam sie nie znam na tym :->

Re: elektryka w kosie

: 2014-05-29, 13:20
autor: lukas092
Podstawowa rzecza jest sprawdzenie czy z silnika wychodzi prad wiec zacznij od tego. Jakas mala zarowka i sprawdzasz. Jak by nie bylo czasem to sprawdz czy wogule te kabelki sa podlaczone w srodku silnika.

Re: elektryka w kosie

: 2014-06-14, 22:18
autor: damianus125
Z korpusu silnika wychodzą 3 śrubki. Od świateł, ładowania akumulatora i gaszenia silnika. Sprawdź na krótko czy cewki świetlne dawają jakiś prąd tz podłącz pod tą śrubke od świateł jeden kabel pod żarówke 6V i od tej żarówki drugi kabel na mase, wtedy zobaczysz jak żarówka świeci albo nie świeci (ja tak miałem że nie świeciła na nowo kupionych cewkach). Jeżeli chodzi o gaszenie silnika to robisz tak: bierzesz w łape np śrubokręt i robisz mase od śrubki gaszenia do karterów silnika. Jeżeli moto zgaśnie to jest ok, jeżeli nie zgaśnie to nie masz podłączonego kabelka od platynek do śrubki w karterach.Jak już to zrobisz to podłączasz kabel do stacyjki (nie pamiętam pod jaki styk) i masz gaszenie w stacyjce. Teraz 3 i ostatnia śrubka czyli ładowanie akumulatora. Ja miałem mostek prostowniczy Unitra z którego wychodziły 4 kable, 2 kable prądu zmiennego połączyłem w jeden i dałem na + akumulatora, 3 masa a 4 wiadomo na na omawianą śrubke cewki ładowania która dawała prąd. Te sposoby które Ci opisałem u mnie działały prawidłowo, powtarzam "działały" ponieważ mam teraz zapłon CDI by Audiobass i z prądami mam święty spokój. Działaj działaj. Pozdro :-D