Strona 1 z 1
Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?
: 2015-01-26, 16:21
autor: DarAss
Witam,
Czy jest możliwe przerobienie zapłonu (układ cewek plus kondensator) pod głęboki zapłon / stojan z 31-06?
Chodzi mi tu głównie o ładowanie. Jak wiecie przy oryginalnej instalacji pod 31-05 nawet przy zastosowaniu diody zamiast selenu mam ujemne ładowanie przy włączonych światłach. I za wuja nie mam pomysłu już co z tym zrobić...
A może dodatkowy zwój ładowania nawinięty na cewki świetlne 31-05?
Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?
: 2015-01-26, 18:41
autor: DarAss
ujemne ładowanie jest dlatego ze żarówki pobierają więcej prądu i bilans prądowy jest stratny. ale nie znam się i niech ktoś potwierdzi moje lub kolegi słowa?
Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?
: 2015-02-04, 17:30
autor: DarAss
z modów z ostatniego weekendu to w lampie wsadzilem mostek gretza do jednego ~ dałem ładowanie z cewki ładowania a do drugiego ~ zmienny z kabla świateł na mostku. nie ma spadku jakości swiecenia lampy a ładowanie o 0,5 na jałowym do 2A wiec musze uważać żeby nie jeździć bez świateł hehehe

bo najważniejsze jest to ze jak włączę światła to bilans prądu jest tylko troszkę na minusie wiec tylna lampa pozycji w weekend będzie kombinowana z LED i podświetlenie licznika tez dam z rozproszonego leda. i wyjdzie mi na starym iskrowniku 31-05 ładowanie ok 0,2 do 0,3 na włączonych światłach. na podtrzymanie wydaje mi się starczy
nigdzie na forum nikt nie pochwalił się jak rozwiązał brak ładowania a światłach w 31-05 wszędzie tylko opisy o 31-06 i cdi a tam sprawa łatwa i można na żarówkach latach, a tu kombinuj
w weekend podziałam i wrzucę fotki

Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?
: 2015-02-04, 18:16
autor: brobmw
Próbowałeś "odmasować" cewkę ładowania?Mi to w płytkim zapłonie pomogło.
Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?
: 2015-02-04, 20:23
autor: DarAss
w płytkim zapłonie to pomoże, w głębokim zapłonie średnio to zadziałało bo i tak po włączeniu odbiorników cały prąd z cewek ładowania idzie w pierwszeństwie na światło bo są na wspólnym rdzeniu. Osobna cewka ładowania w płytkim zapłonie powoduje to że po włączeniu świateł nie spadnie ci ładowanie. W tym zapłonie nie jest tak różowo...