Strona 1 z 1

Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?

: 2015-01-26, 16:21
autor: DarAss
Witam,
Czy jest możliwe przerobienie zapłonu (układ cewek plus kondensator) pod głęboki zapłon / stojan z 31-06?
Chodzi mi tu głównie o ładowanie. Jak wiecie przy oryginalnej instalacji pod 31-05 nawet przy zastosowaniu diody zamiast selenu mam ujemne ładowanie przy włączonych światłach. I za wuja nie mam pomysłu już co z tym zrobić...

A może dodatkowy zwój ładowania nawinięty na cewki świetlne 31-05?

Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?

: 2015-01-26, 18:41
autor: DarAss
ujemne ładowanie jest dlatego ze żarówki pobierają więcej prądu i bilans prądowy jest stratny. ale nie znam się i niech ktoś potwierdzi moje lub kolegi słowa?

Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?

: 2015-02-04, 17:30
autor: DarAss
z modów z ostatniego weekendu to w lampie wsadzilem mostek gretza do jednego ~ dałem ładowanie z cewki ładowania a do drugiego ~ zmienny z kabla świateł na mostku. nie ma spadku jakości swiecenia lampy a ładowanie o 0,5 na jałowym do 2A wiec musze uważać żeby nie jeździć bez świateł hehehe :-) bo najważniejsze jest to ze jak włączę światła to bilans prądu jest tylko troszkę na minusie wiec tylna lampa pozycji w weekend będzie kombinowana z LED i podświetlenie licznika tez dam z rozproszonego leda. i wyjdzie mi na starym iskrowniku 31-05 ładowanie ok 0,2 do 0,3 na włączonych światłach. na podtrzymanie wydaje mi się starczy :-)

nigdzie na forum nikt nie pochwalił się jak rozwiązał brak ładowania a światłach w 31-05 wszędzie tylko opisy o 31-06 i cdi a tam sprawa łatwa i można na żarówkach latach, a tu kombinuj :-)
w weekend podziałam i wrzucę fotki :-)

Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?

: 2015-02-04, 18:16
autor: brobmw
Próbowałeś "odmasować" cewkę ładowania?Mi to w płytkim zapłonie pomogło.

Re: Iskrownik 31-05 z podstawką pod głęboki zapłon?

: 2015-02-04, 20:23
autor: DarAss
w płytkim zapłonie to pomoże, w głębokim zapłonie średnio to zadziałało bo i tak po włączeniu odbiorników cały prąd z cewek ładowania idzie w pierwszeństwie na światło bo są na wspólnym rdzeniu. Osobna cewka ładowania w płytkim zapłonie powoduje to że po włączeniu świateł nie spadnie ci ładowanie. W tym zapłonie nie jest tak różowo...