Strona 1 z 1
różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-01-29, 18:23
autor: adh
witam, kupiłem M06-64 z 1966r z resztkami nieoryginalnego silnika. Jak wiadomo w 66r zmieniano stary typ silnika na nowy. Czy da się po instalacji ustalić czy był tam oryginalnie silnik stary czy nowy ?? Oraz zakładając że był stary i ktoś przerobił na nowy to jakich zmian musiał dokonać ?? pozdrawiam Adam
Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-02-01, 11:24
autor: BizonekM06
W mojej byłej WSK M06 Z2 z 1964r miałem starszego typu silnik z iskrownikiem 31-05, miał wyjście do zamocowania
3 przewodów ( światła, ładowanie i gaszenie ), w moich byłych WSK M06 B3 z 1980 i 1985, posiadających już nowsze iskrowniki typu 31-06, było tak samo. W pozostałych częściach instalacji elektrycznej różnic nie stwierdziłem.
Ale fachowcem to ja nie jestem

Jak masz zachowaną tabliczkę znamionową na ramie, to może po numerku silnika, tam zapisanym, ktoś ci określi
jakiego on był typu.
Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-02-01, 16:31
autor: Gondek
Nowy typ a stary silnika roznil sie moca. Na tabliczce poznasz sie po mocy.
Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-02-01, 17:27
autor: 125 arek
Niema zasadniczych zmian w instalacjach elektrycznych , mogły być zmienione tylko mostki selenowe na nowsze a tak raczej schemat ten sam.
Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-02-02, 16:42
autor: Gondek
tak jak kolega wyzej pisze w starszej był selen a w nowszych wersjach bodajże diodu prostownicze unitry...
Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06
: 2015-02-02, 22:23
autor: adh
numer silnika mam 428847, na tabliczce widać tylko ledwo numery, żeby dostać się do lampy sprawdzić czy selenowy musiałbym sporo konstrukcji napsuć pod stołem w piwnicy

ale już widziałem na alledrogo kartery z numerem 50 tyś wyższym na głęboki zapłon więc raczej musi być starszy. Ciekawe ile około robili miesięcznie silników skoro w III kwartale 66 wprowadzili nowe, to ja muszę mieć raczej z początku roku