Połowa ładowania :)

Odpowiedz
Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-07, 21:13

Witam, sytuacja z moim ładowaniem w M06B3 wygląda tak, selen nie dawał oznak życia postanowiłem zastąpić go diodą. Sprawdziłem też napięcie z cewki 3-5v na zmiennym i ok. 1-2v za diodą na stałym, pomiar Amperów dał jakiś mikroskopijny wynik ok 0,05A . Pomyślałem, że pewnie cewka padła, wymiana na nową Renox i napięcie wzrosło delikatnie 4,5 do ponad 6v przed i tak 2..2,5 za diodą, amperaż praktycznie zanik do 0,01...0,02 jak włączę światło to -1,4A. Postanowiłem zaryzykować 3,50zł na mostek i polutowałem z dwoma końcami starej diody (pomyślałem, że na pierwszy eksperyment szkoda nowej) umieściłem za podstawą zapłonu, odpaliłem i już pierwszy pomiar ponad 10v, a amperaż od 0,2 do 0,7...0,8A czyli teoretycznie tak jak powinno na samej diodzie. Co może być źle???

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: szef100 » 2015-10-08, 18:07

Jak połączyłeś ten mostek ? Nie mogę wywnioskować tego.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-08, 19:23

- masa, ~ ~ przewody z cewki i + na ten bolec co z silnika wychodzi, a bo teraz patrze to napisałem "starej diody" a powinno być "starej cewki"

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-08, 20:17

a może tę diodę podłączyłeś odwrotnie? możesz wrzucić jakieś fotki? bez dokładnego opisu/zdjęć trudno pomóc.
Nie wiemy też jak wpinałeś amperomierz, i jaki to amperomierz - wskazówkowy będzie pokazywał poprawnie, ale multimetr cyfrowy bez trueRMS będzie błędnie, niedokładnie mierzył.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-08, 20:34

pawlik118 Już nie ma diody jest mostek prostowniczy 3A, podpięty tak jak napisałem wcześniej, dioda poza tym chyba tylko w jedną strone puszcza prąd. Pomiar zwykłym multimetrem, wydaje się mierzyć dobrze czerwony przewód daje do - akumulatora, a czarny do masy, jak pykne na wyłączonym silniku na tylną pozycje i licznik podświetlenie to -1,1A jak dojdzie do tego pozycja przód to -1,4A to wydaje się wiarygodnie mierzyć.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: szef100 » 2015-10-09, 01:02

Dajesz na minus akumulatora ?

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-16, 17:32

https://www.youtube.com/watch?v=Pzo5sM16XgQ
na filmie pokazałem jak to wygląda, za słabo przelałem i na zimnym nie chciała wejść na obroty, żeby nie było ;)

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-16, 20:37

w okolicy 1 minuty filmu widać że ładowanie jest dobre (jak rozumiem czerwony kabel miernika jest podpięty pod - aku), i wynosi około 0,5A. Czy w tym momencie światła (w tym postojowe) były włączone czy wyłączone? Jeśli po włączeniu świateł ładowanie staje się ujemne, to oznacza, że pobór prądu jest większy niż "moc" cewki ładowania, co z kolei wskazuje na to, że żarówki które są w motocyklu mają za dużą moc. każde 2W żarówki pobiera 0,33A prądu. Tam gdzie mają być zarówki 2W nie można dawać 4W. powodzenia

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-16, 22:07

wszystko wyłączone gdy było dodatnie, jak włączyłem światła po pierwszej minucie to widać już wynik ujemny, żarówka postojowa przód jest jeszcze oryginalna z wybitą datą 03.1980 :) i w liczniku jest o identycznej mocy bodajże 2W, tylko ta rurka z tyłu ma chyba 5W zamiast 3W, widziałem led rurkę tylko, że 23zł i ciekawe jak by to się spisywało http://allegro.pl/zarowka-rurkowa-led-8 ... 72838.html Może wstępnie kupię tą rurkę 3W tylko widzę, że na alledrogo ceny są dość różne, kupić jedną taką http://allegro.pl/zarowka-rurka-6v-3w-a ... 29049.html czy lepiej z trzy takie http://allegro.pl/bosma-4841-zarowka-6v ... 44289.html ??
Przypomne że ten wynik ładowania jest na mostku prostowniczym z odlutowanym kablem masy od cewki czyli teoretycznie powinno być chyba dwa razy większe.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-17, 13:39

Dobrze byłoby sprawdzić jakiej rzeczywiście są mocy żarówki w postojówce przód, podsw. licznika oraz tylnej lampie.
Co do żarówek ledowych, to też rozważałem aby u siebie je zastosować, ale stwierdziłem, że nie chcę mieć "niedopuszczonych" żarówek w tylnej lampie, tak dla własnego bezpieczeństwa. Dałem tylko ledową na przednią postojówkę. Nie mam doświadczenia, czy te ledowe rurkowe świecą wystarczająco dobrze aby je zastosować zamiennie z zwykł a 3W żarówką.

Co do połączenia cewki, to nie bardzo rozumiem, cewka ma dwa kable i oba muszą być podłączone (jeden standardowo do masy, a drugi do diody prostowniczej) aby w ogóle ta cewka działała. jeśli jedenen z tych kabli jest odłączony, to cewka nie będzie w ogóle dawała prądu.

Teraz jak rozumiem jest dioda zamiast mostka? Czy "wyjście" z diody, czyli jej katoda jest podłączona bezpośrednio pod akumulator czy jakoś przez stacyjkę? Bo, może być jeszcze jakoś dziwnie podłączone do stacyjki, i po włączeniu świateł zwyczajnie stacyjka może odłączać ładowanie od akumulatora. Warto też to sprawdzić.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-17, 16:53

pawlik118 jest mostek prostowniczy :) Obrazek podłączony i wyglądający tak jak na rysunku, dwa żółte idą na dwa kable od cewki ładowania, żarówki sprawdziłem postojówka przód i licznik ma 6V3W a tył rurka 6V5W. Jak widzę można kupić 1.2W http://allegro.pl/zarowka-6v-1-2w-liczn ... 38372.html zamówie sobie takie i może ze dwie 2W i rurkę na tył 3Watową to z obecnych łącznych 11W zjechało by na 5.4W. Jak podłącze zobaczymy co z tego wyjdzie.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-17, 20:19

zmniejszając moc żarówek z 11W na 5,4W, oszczędzamy 5,6W mocy, co daje prawie 1A prądu ładowania akumulatora więcej, może to załatwi sprawę.

O podłączenie mostka pytałem, bo pisałeś że masz odlutowany kabel masowy od cewki i nie byłem pewien czy jest podłączony. Ale jest ok.

Jeśli ładowanie wciąż będzie za małe, można je znacząco poprawic, robiąc modyfikacje opisaną w jednej z książek o WSK. Wówczas "ujemny" kabel cewki ładowania podłącza się pod cewkę świetlną jeśli dobrze pamiętam. pozdrowienia - daj znać jak wyszło z nowymi żarówkami

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-17, 20:45

Ok, zamówiłem na tą chwile, rurkę 3W i te małe 2W bo takie były u jednego sprzedawcy, a przesyłka wychodzi tyle co 10 żarówek. Przyjadą to nakręce film jak sprawa wygląda.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-22, 19:15

Dziś przyszły żarówki, licznik 2W tył 3W co daje pobór prądu 0,8A w tej sytuacji najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje mi się zrobić jakiś dyskretny włącznik/wyłącznik podświetlenia licznika które w dzień i tak jest zbędne, a w końcu dało by to jakieś dodatnie ładowanie.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-22, 21:21

Czyli problem jednak występuje. A jakie jest światło w przedniej lampie, świeci jasno? może już magneto jest rozmagnesowane przez co daje mniej "mocy".

Można jeszcze przemyśleć (a najlepiej sprawdzić) pomysł z książki WSK, gdzie jest dokładny opis jak trzeba przerobić ładowanie by prądu było wystarczająco. Z tego co pamiętam, "-" cewki ładowania trzeba podłączyć pod wyjście z cewek świetlnych, a żarówkę z przodu wymienić na 12V 35/35W.

Wtedy ładowanie jest ponoć ponad 1A. W książce zresztą są wykresy i wartości, nie mam jej teraz przy sobie.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-22, 21:43

Widziałem to z książki Załęskiego, ale myślałem, że na mostku też będzie takie ładowanie. Światło w lampie świeci bardzo ładnie :) W poniedziałek będę miał czas to sprawdze ten patent, zobaczę co z tego wyjdzie.
Albo najpierw zaryzykuję i zobaczę jak mostek będzie działał z nową cewką ładowania, postaram się nagrać jakiś film jak to u mnie wygląda łącznie ze sposobem zamontowania.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: pawlik118 » 2015-10-22, 22:49

Jeśli to nie problem to spróbuj jeszcze zmierzyć prąd ładowania dla mostka, oraz dla diody (wystarczy masę mostka odłączyć, a "-" cewki ładowania podłączyc do masy). Jakoś nie jestem przekonany, że zastosowanie mostka rzeczywiście zwiększa ładowanie, ciekawe czy ktoś to kiedyś wcześniej sprawdził/ zmierzył.

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Zimny_Lech » 2015-10-29, 19:21

Zainstalowałem sobie taki przełączniczek za 2zł do oświetlenia prędkościomierza :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Połowa ładowania :)

Post autor: Caniek » 2015-12-13, 22:23

Dodaj kondensator, prąd ładowania powinien byc większy ;)
W Trakcie renowacji B3.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Andrzej74 i 2 gości