Nowa instalacja B3 a brak prądu.
: 2016-01-21, 22:52
Czołem,
Jestem posiadaczem b3 z 84 roku.
Kupiłem ta pannę ze zrobioną instalacja "na szybko". Było tylko światełko z przodu i przewód do gaszenia z kluczyka.
Kupiłem całą nową instalacje i od początku wszystko podłączyłem i poukładałem.
Problem nr1 pojawił się po odczytaniu na rysunku o podłączeniu kabelka do prostownika selenowego ? OKEJ ... ?! Nie miałem go ani w lampie ani nigdzie. Prostownik na rysunku ma być podłączony tylko do oprawki lampy i stacyjki. Kupiłem unitre GB-015 ( jeszcze nie podłączony)
W tej chwili nie mam podłączonego akumulatora lecz podczas poszukiwania przyczyny kłopotów z instalacją patrzałem miernikiem gdzie jest prąd i w wyniku flustracji iż działa mi tylko lampa przednia i to jeszcze bez postojówki tylko samo mijania. Odkryłem, że z korpusu silnika gdzie idzie podłączenie instalacji tylko z dwóch końcówek wychodzi prąd. Wychodzi z tej od gaszenie i od lamp. Chyba, że przewód od gaszenia powinien być podłączony właśnie w tym miejscu gdzie nie ma prądu.
Nie działa mi także klakson czy dodaje gazu czy nie, brak podświetlenia prędkościomierza, brak postojówki i brak ładowania(teoretycznie oczywiście bo myślę, że skoro nie ma na wyjściu z cewki ładowania prądu w tym wypadku nie ma też ładowania na kablu plusowym do akumulatora).
Pytanie moje polega na tym czy z wszystkich wyjść z korpusu silnika powinien wychodzić prąd ?
Czy bez aku bedzie mi działał klakson ?
Czy reszta świateł powinna działać bez aku ? Chociaż trochę po zwiększeniu obrotów ?
Wiem, że może to dla większości banał jednak jestem z wsk stosunkowo krótko i z wieloma rzeczami spotykam się pierwszy raz. Magneto nie mogłem ściągnąć ? Nie chciałem odginać raz z jednej raz z drugiej strony aby nie wykrzywić a ściągacza nie mam.
PS. W lampie nie było mijania doputy nie podłączyłem kabelka dedykowanego do prostownika selenowego do masy.
PS2. Nie był to miernik tylko probówka 6-24 Pardon
Jestem posiadaczem b3 z 84 roku.
Kupiłem ta pannę ze zrobioną instalacja "na szybko". Było tylko światełko z przodu i przewód do gaszenia z kluczyka.
Kupiłem całą nową instalacje i od początku wszystko podłączyłem i poukładałem.
Problem nr1 pojawił się po odczytaniu na rysunku o podłączeniu kabelka do prostownika selenowego ? OKEJ ... ?! Nie miałem go ani w lampie ani nigdzie. Prostownik na rysunku ma być podłączony tylko do oprawki lampy i stacyjki. Kupiłem unitre GB-015 ( jeszcze nie podłączony)
W tej chwili nie mam podłączonego akumulatora lecz podczas poszukiwania przyczyny kłopotów z instalacją patrzałem miernikiem gdzie jest prąd i w wyniku flustracji iż działa mi tylko lampa przednia i to jeszcze bez postojówki tylko samo mijania. Odkryłem, że z korpusu silnika gdzie idzie podłączenie instalacji tylko z dwóch końcówek wychodzi prąd. Wychodzi z tej od gaszenie i od lamp. Chyba, że przewód od gaszenia powinien być podłączony właśnie w tym miejscu gdzie nie ma prądu.
Nie działa mi także klakson czy dodaje gazu czy nie, brak podświetlenia prędkościomierza, brak postojówki i brak ładowania(teoretycznie oczywiście bo myślę, że skoro nie ma na wyjściu z cewki ładowania prądu w tym wypadku nie ma też ładowania na kablu plusowym do akumulatora).
Pytanie moje polega na tym czy z wszystkich wyjść z korpusu silnika powinien wychodzić prąd ?
Czy bez aku bedzie mi działał klakson ?
Czy reszta świateł powinna działać bez aku ? Chociaż trochę po zwiększeniu obrotów ?
Wiem, że może to dla większości banał jednak jestem z wsk stosunkowo krótko i z wieloma rzeczami spotykam się pierwszy raz. Magneto nie mogłem ściągnąć ? Nie chciałem odginać raz z jednej raz z drugiej strony aby nie wykrzywić a ściągacza nie mam.
PS. W lampie nie było mijania doputy nie podłączyłem kabelka dedykowanego do prostownika selenowego do masy.
PS2. Nie był to miernik tylko probówka 6-24 Pardon