Strona 1 z 2

Różnice w instalacji...

: 2017-02-28, 07:53
autor: Kosa
Pytanie pewnie już padło ale nie mogę znaleźć odpowiedzi: jakie są różnice między kompletnymi instalacjami przeznaczonymi do B3 z tylną lampą na 2 kable a na 3 kable (np. Kos)? Różnią się tylko tym jednym przewodem? Kiedyś kupiłem instalację pod "telewizorek" ale w Kosie lampa z tyłu jest na 3 przewody i nie wiem czy płacić za instalację dedykowaną czy wystarczy dołożyć kilka przewodów.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-02-28, 19:39
autor: Kosa
Pytanie zadam inaczej - czy wszystko będzie poprawnie działać jeżeli do Kosa z lampą tylną na trzy kable wpakuję instalację "zwykłą" i ominę żarówkę rurkową od podświetlania tablicy?

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-02-28, 23:11
autor: mariusz30003
Trzeci przewód to masa.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-02-28, 23:41
autor: halcik
Czyli ewentualnie światła będą świecić słabiej jeśli nie będzie dobrze przewodzić (za grubo pomalujesz ramę i błotnik)

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 08:13
autor: Kosa
Dzięki

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 15:30
autor: Kosa
Szlag mnie zaraz najjaśniejszy trafi - oprócz klaksonu nie działa nic ! Nieważne jak kombinuję świateł brak - na krótko żarówa wali po oczach ale po wpięciu w instalację echo... :evil:

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 15:32
autor: Skinder
A stacyjka na pewno sprawna? Miałem podobny problem.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 15:44
autor: Kosa
Nie mam pojęcia jak ją sprawdzić a stara do niczego się nie nadaje...

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 15:46
autor: halcik
Wrzuć według którego schematu podłączałeś to Cię poprowadzę, masz multimetr?
Ewentualnie odepnij przewód czerwony od 16 i złącz z 56. Światła po odpaleniu silnika powinny działać. Test ten sprawdza działanie, a raczej brak poprawnego działania stacyjki w przypadku świateł.
Jeśli mimo to światła nie działają to problem tkwi gdzieś indziej. A jeśli gdzieś indziej i masz multimetr to będziemy szukać dalej

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 15:55
autor: Kosa
http://allegro.pl/instalacja-elektryczn ... 45789.html

Jakiś miernik mam - napisz co i jak sprawdzać... Z tego co mierzyłem na wejściu do stacyjki mam trochę ponad 6V...

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 16:03
autor: Kosa
1. Sprawdzam tylko z akumulatorem - silnik wyjęty
2. Do 16 dochodzi u mnie przewód z cewek świetlnych
3. Nie mam złączki 56 na stacyjce...

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 21:48
autor: halcik
Panie raz że nie widać dobrze schematu z którego korzystałeś, dwa że z samego aku zazwyczaj działa mało co, ale na pewno nie światła. One idą wprost z cewek świetlnych i tylko przy zapalonym silniku. Pozycja, klakson, światło stop idą z aku, ale czy akurat według tego schematu ktorego użyłeś tak jest, nie wiem. Daj schemat to napisze Ci jak podłączyć żeby sprawdzić stacyjkę.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 22:29
autor: Kosa
OK - podrzucę CI jutro na maila żeby tu nie zaśmiecać. Posiłkowałem się filmikiem z YT - zdaje się "No To Jadziem" odnośnie elektryki...

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-01, 23:02
autor: halcik
Ale według czego masz podłączoną stacyjkę, nie można robić pół tym sposobem pół innym. Dobra co by nie było to dawaj plus zdjęcie od dołu twojej stacyjki. Chcesz sprawdzać multimetrem, czy przez aku?

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-07, 12:22
autor: Kosa
Podsumowując walkę z kabelkami: wszystkie światła są, klakson działa, stop działa :-D . Okazało się, że problemem był brak masy zarówno przy stacyjce jak i lampie tylnej. Pociągnąłem dodatkową masę i wszystko gra. Silnika jeszcze nie ma w ramie - przewód który powinien wychodzić z cewek świetlnych podłączyłem pod "+" akumulatora.
Mam kolejne pytania odnośnie połączenia po zamocowaniu silnika:
1. Czy jest jakiś powód, dla którego przewód który tymczasowo podpiąłem pod "+" akumulatora powinienem przełożyć z powrotem na wyjście z cewek świetlnych?
2. Czy żeby zastosować chociaż z przodu żarówkę led wystarczy wpiąć w instalację takie coś?
http://allegro.pl/prostownik-do-zarowek ... 61482.html

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-07, 12:40
autor: halcik
A więc tak, ładowanie jest mizerne, coś rzędu 0,7A; osobno idzie prąd z cewek świetlnych. Łącząc wszystko pod akumulator nie wykorzystujesz w ogóle cewek które generują prąd na światła, a obciążasz akumulator zostawiając go w tej chwili bez ładowania. Nie pamiętam, w jakich przypadkach żarówka ma dłuższą żywotność AC, czy DC. Przy CDI również jest rozdział prądu na światło i na ładowanie, chyba że mamy instalację bezmasową, wtedy już wszystko musi iść z aku.
Podsumowując zrobić można, na pewno będzie to miało wpływ na rozładowywanie akumulatora, ale działać będzie

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-18, 20:30
autor: Kosa
Poskładałem wszystko do kupy w czwartek - światła podłączone pod cewki - praktycznie wszystko działa z jednym wyjątkiem - nie mogę zgasić silnika ze stacyjki! Jak sprawdzić czy z cewki zapłonowej wychodzi impuls do stacyjki? A może przyczyna tkwi w samej stacyjce...?

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-18, 22:29
autor: Texas Ranger
Z tego co pamiętam to gaszenie to chyba niebieski wychodzący z silnika. Dotknij nim do masy i silnik powinien zgasnąć. Jeśli gaśnie to pewnie blaszka w stacyjce się odgięła i jak wyciągasz kluczyk i nie styka z masą.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-18, 22:42
autor: halcik
Jak wyżej, szybko i sprawnie w ten sposób sprawdzisz oba miejsca. Do pierwszego możesz użyć kawałka kabla lub klucz i zetknij bolec z wychodzący z silnika z silnikiem lub cylindrem, powinien zgasnąć, jeśli działa to stacyjka i ruchomy włos trzeba odpowiednio dogiąć, aby po wyjęciu kluczyka stykało.

Re: Różnice w instalacji...

: 2017-03-18, 22:50
autor: Kosa
Znaczy się masuję wyjście z cewki (dziwnie to brzmi ;) ) i jak zgaśnie to wina stacyjki. Po wyjęciu kluczyka ruchoma blaszka musi stykać z nieruchomym słupkiem czy jest konieczność rozbierania stacyjki?