Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-05-12, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: dkw,sachs 98,shl,wfm,wsk,motorynka,junak,mz,jawa,osa
- Lokalizacja: cieszyn
- Kontaktowanie:
Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Witam, mam problem ze światłami, jak włączę światła świeci jedno włókno w żarówce i żarzy się żarówka postoju, jak zmienię na długie żarówka gaśnie a mocno świeci żarówka postoju. Kiedy nacisnę klakson żarówka postoju przygasa, klakson nie trąbi. Postój też nie świeci we właściwej pozycji. Co może być przyczyną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-05-12, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: dkw,sachs 98,shl,wfm,wsk,motorynka,junak,mz,jawa,osa
- Lokalizacja: cieszyn
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Witam ponownie, jak podłączyć prostownik selenowy, po podłączeniu akumulatora strasznie się grzeje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Na zdjęciu powyżej nie ma przecież prostownika selenowego. Musisz sprawdzić jak podłączyć diodę i gdzie ma plus a gdzie minus lub w która stronę przewodzi. Prawdopodobnie podłączyłeś diodę w złą stronę lub dioda nadaje się już na śmietnik.
Patrząc na ten post i poprzedni to masz bałagan w przewodach i może masz jeszcze słabą masę. Zacznij od początku. Ogarnij najpierw gaszenie, później światło przód, a na koniec ładowanie razem z innymi odbiornikami. To co wymieniłem to 3 odrębne układy więc każdy może działać bez innego układu
Patrząc na ten post i poprzedni to masz bałagan w przewodach i może masz jeszcze słabą masę. Zacznij od początku. Ogarnij najpierw gaszenie, później światło przód, a na koniec ładowanie razem z innymi odbiornikami. To co wymieniłem to 3 odrębne układy więc każdy może działać bez innego układu
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-05-12, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: dkw,sachs 98,shl,wfm,wsk,motorynka,junak,mz,jawa,osa
- Lokalizacja: cieszyn
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Myślałem że to prostownik, czyli ktoś już tam grzebał, czy ta dioda mogła być oryginalnie? Myślisz że powinienem kupić nową instalacje czy ta da się ogarnąć? Gdzie znajdę jakieś informacje jak ogarnąć to tak jak piszesz? Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Diody nigdy w oryginale nie było, jak nastały "lepsze" czasy wkładany był mostek prostowniczy z którego i tak w pełni nie korzystano.
Czy kupować nową? Zależy od Ciebie i stanu tej. Jak brakuje kilku kabelków, a całość nie jest łatana co paręnaście cm to można próbować zostawić. Po zdjęciu wewnątrz lampy kable wyglądają ok. Zostało Ci więc znalezienie odpowiedniego schematu, weryfikacja działania stacyjki i jazda.
Takie rzeczy jak klakson, przełącznik świateł i przycisk klaksonu oraz automat stopu można zmierzyć/sprawdzić poza instalacja.
Jeśli chodzi i sama diodę to wpisz w Google jak sprawdzić diodę m, a później jak podłączyć diodę. Te dwie informacje powinny pomóc ci w ogarnięciu ładowania... zauważ jednak że pisałem o innej kolejności, a u Ciebie jest coś źle podłączone. Narażasz się więc na spalenie czegoś i powinieneś zacząć od początku
Czy kupować nową? Zależy od Ciebie i stanu tej. Jak brakuje kilku kabelków, a całość nie jest łatana co paręnaście cm to można próbować zostawić. Po zdjęciu wewnątrz lampy kable wyglądają ok. Zostało Ci więc znalezienie odpowiedniego schematu, weryfikacja działania stacyjki i jazda.
Takie rzeczy jak klakson, przełącznik świateł i przycisk klaksonu oraz automat stopu można zmierzyć/sprawdzić poza instalacja.
Jeśli chodzi i sama diodę to wpisz w Google jak sprawdzić diodę m, a później jak podłączyć diodę. Te dwie informacje powinny pomóc ci w ogarnięciu ładowania... zauważ jednak że pisałem o innej kolejności, a u Ciebie jest coś źle podłączone. Narażasz się więc na spalenie czegoś i powinieneś zacząć od początku
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2014-05-12, 11:41
- GG: 0
- Moje maszyny: dkw,sachs 98,shl,wfm,wsk,motorynka,junak,mz,jawa,osa
- Lokalizacja: cieszyn
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Ok dziękuję, nie nam się na tym ale spróbuję to pomału ogarnąć wrazie czego będę prosił o radę. Pozdrawiam serdecznie Mateusz
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Nie chcąc rozpoczynać nowego tematu podepnę się pod istniejący.
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć- dlaczego jak włożę żarówkę świateł mijania, drogowych 6V do reflektora przedniego wsk M06B1 ( taka jest dedykowana w instrukcji obsługi ), to świeci bardzo słabo nawet przy wyższych obrotach a jak 12V 35W to świeci zdecydowanie lepiej. Czyżby magneto było słabe lub cewki świetlne ewentualnie jakeś przebicie. Proszę o pomoc .
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć- dlaczego jak włożę żarówkę świateł mijania, drogowych 6V do reflektora przedniego wsk M06B1 ( taka jest dedykowana w instrukcji obsługi ), to świeci bardzo słabo nawet przy wyższych obrotach a jak 12V 35W to świeci zdecydowanie lepiej. Czyżby magneto było słabe lub cewki świetlne ewentualnie jakeś przebicie. Proszę o pomoc .
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
W szybkim skrócie, 6v ma większy ooro wewnętrzny przez co mniej prądu dociera do spiralki wolframowej. 12v ma mniejszy opór wewnętrzny, żarówka dostaje więcej prądu, jaśniej świeci. Dodatkowo cewką jest obojętne czy dają 12 czy 6.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 2016-01-23, 13:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
Może ktoś zrobił przeróbkę ładowania akumulatora według książki Załęskiego.waldek19 pisze: ↑2021-09-27, 21:24Nie chcąc rozpoczynać nowego tematu podepnę się pod istniejący.
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć- dlaczego jak włożę żarówkę świateł mijania, drogowych 6V do reflektora przedniego wsk M06B1 ( taka jest dedykowana w instrukcji obsługi ), to świeci bardzo słabo nawet przy wyższych obrotach a jak 12V 35W to świeci zdecydowanie lepiej. Czyżby magneto było słabe lub cewki świetlne ewentualnie jakeś przebicie. Proszę o pomoc .
Trzeba by sprawdzić wyprowadzenia cewki ładowania i cewek świetlnych.
W dawnych czasach było to popularne usprawnienie.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06 b3 1974r problem ze światłami
A co chcesz wiedzieć? Znajomy zrobił ładowanie dwupołówkowe i ma spokój z akumulatorem. W tygodniu robi koło 150km i zero problemów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość