Strona 1 z 1

Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

: 2025-08-24, 17:54
autor: Maniekk
Hej, czy ktoś używał takiego koła?
Czy to ma sens?

https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesow ... 7785743316

Re: Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

: 2025-08-24, 20:06
autor: halcik
Ciężkie pytanie, tak samo jak temat CDI. Do tej pory jeśli ktoś był zwolennikiem CDI to akceptował m.in. mniejsza masę koła. Przewrotnie napiszę że z tego samego powodu cieszył się z korzyści lżejszego koła.
Jeśli masz CDI i przeszkadzają ci wady lekkiego koła to możesz się ich pozbyć. Znajomy ma dociążone koło w osie, jeździ jak na platynach.

Re: Cięzkie koło zamachowe/magneto do CDI

: 2025-08-25, 00:00
autor: adamsky771
Coś dla mnie, bo ostatnie 3 tygodnie właśnie robiłem takie porównanie. WSK 125. Wszelkie jazdy testowe na tych samych ustawieniach (wymieniałem tylko samo koło). Gaźnik oryginalny, tłumik oryginalny, zapłon 3,2 mm przed GMP. Warunki pogodowe raczej te same. Zapłon z JM - tzw wersja Deluxe.
Najpierw miałem właśnie to koło "ciężkie" i tu niespodzianki raczej nie było - moto jechał jak na oryginalnym zapłonie. Ten magiczny większy moment jaki daje nam ciężkie koło jest tak "krótki", że raczej go nie czujemy. Na tych samych ustawieniach koło "lekkie" już robiło lepszą robotę np podczas przyspieszania - to przydaje się w jeździe po mieście lub terenie. Jest stanowcza różnica.
Nie jestem zwolennikiem CDI i do ładnej WSKi bym tego nie założył, ale jeden taki motorek mam ustawiony na kole lekkim - w terenie jest to idealne rozwiązanie.
Przy okazji jeśli macie kłopoty z tym zapłonem polegające na "szarpaniu" przy średnich obrotach to wystarczy zwiększyć przerwę na świecy do około 1 - 1,2mm.