KIERUNKOWSKAZY WSK 125
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-10-10, 12:05
- Kontaktowanie:
KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Witam. Jestem nowy na forum. Temat, który chciałem poruszyć nie jest nowy, ale proszę o radę. Posiadam WSK 125 M06B3 silnik 051, instalacja 6V z 1983 r. Chciałbym zainstalować kierunkowskazy bez zmiany instalacji zachowując oryginalny charakter motocykla (ten model posiada już oryginalne otwory do kierunkowskazów). Proszę o poradę i ewentualnie schemat. Pozdrawiam.
- Marq21
- Posty: 102
- Rejestracja: 2008-05-16, 23:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
1959
WSK M06 B1 196?
WSK M06 B3 garbuska
1975 - Lokalizacja: Sandomierz
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
witam ze schematem takim to będzie problem ale ze zmontowaniem to już nie będzie takiego problemu zasilanie możesz podpiąć sie w stacyjce pod zasilanie świateł postojowych które są zasilane z akumulatora ale zapewne go nie posiadasz jak to w wsk 125:) wiec wtedy sie podpinasz pod ładowanie akumulatora a reszta to zostaje do zmontowania przerywacz 6v przełącznik i kierunki:)
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Ha ha. śmiech na sali. Bez aku to się możesz w nos pocałować. Musi być bo inaczej przerywacz dostanie szajby, a i cewka ładowania, wątpię żeby dała 42watt. Skoro dwie świetlne dają 35 chyba, albo 25. Nie pamiętam ile ma w 125. Także, bez aku nic z tego. Musiałbym przejrzeć oryginalny schemat to bym to na poczekaniu przerobił. I jaki miał by do tego służyć przełącznik?
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-10-10, 12:05
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Dzięki. Pod co lepiej podłączyć? Pod ładowanie aqu czy pod światła?
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Oczywiście pod AKUMULATOR.
Cewka ładowania nie uciągnie na raz światła STOP i Pozycji które razem mają 10 wat a ty chcesz kierunkowskazy pod to podłączyć
Zrób oryginalną instalacje z akumulatorem a poźniej kierunkowskazy podepnij np. do stacyjki w to miejsce gdzie jest kalkson.
Cewka ładowania nie uciągnie na raz światła STOP i Pozycji które razem mają 10 wat a ty chcesz kierunkowskazy pod to podłączyć

Zrób oryginalną instalacje z akumulatorem a poźniej kierunkowskazy podepnij np. do stacyjki w to miejsce gdzie jest kalkson.
Ostatnio zmieniony 2008-10-20, 11:26 przez z-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-10-10, 12:05
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
A nie lepiej podłączyć pod przewód cewki ładowania aqu wychodzący z silnika?
- adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Jasna dupa, nie. Nie lepiej. Pomyśl. Gdyby się dało to po kiego ktoś by aku zakładał w fabryce? Nienawidzę takich ulepszeń
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-10-10, 12:05
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Dzięki. Miło jest posłuchać fachowca. Pozdrawiam
- wueskajarka
- Posty: 314
- Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
- GG: 5298596
- Lokalizacja: G O R Z Ó W
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Dobrze kombinujesz :> Kierunki w WSK125 podłącza się pod klakson (zacisk dodatni, który ma na stałe podłączone napięcie).z-tomek pisze:Oczywiście pod AKUMULATOR.
Cewka ładowania nie uciągnie na raz światła STOP i Pozycji które razem amją 10 wat a ty chcezs kierunkowskazy pod to podłączy![]()
Zró oryginalną instalacje z akumulatorem a poźniej kierunkowskazy podepnij np. do stacyjki w to miejsce gdzie jest kalkson.
Ten kabelek doprowadzasz do przerywacza a potem do kierownicy i przełącznika, dalej wyprowadzasz z przełącznika 2 kable (lewy i prawy kierunek) i na końcu je rozdzielasz na 4 kable (2 kierunki lewe i 2 prawe). Mniej więcej tak wygląda oryginalna instalacja kierunkowskazów w WSK125 PAK.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-10-10, 12:05
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Dzięki wueskajarka, o to właśnie mi chodziło. Pozdrawiam.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r. - Lokalizacja: Świdnik
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Odkopię temat. Mam problem z podłączeniem kierunkowskazów, wiązkę zakupiłem z allegro
http://allegro.pl/wsk-m21w2-175-wiazka- ... 60369.html przełącznik i przerywacz z gmoto
https://gmoto.pl/przelacznik-kierunkows ... 91161.html
https://gmoto.pl/przerywacz-kierunkowsk ... 82489.html (mam intalację 12V). Wszystko połączyłem zgodnie z tym schematem
http://arecki1113.republika.pl/kierunki.jpg z tym że zasilanie dałem z akumulatora a nie z cewki. Póki co nie mam jeszcze silnika w ramie, efekt jest tak że kierunki nie działają. Kończą mi się już pomysły na początku myślałem że to wina przerywacza robiłem podmiany jednak bez efektu, ma ktoś jakiś pomysł w czym jest problem
To wina przełącznika 






Ostatnio zmieniony 2017-11-19, 14:09 przez Endi1985, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Założyłeś przerywacz amochodowy. On ma osobne obwody dla prawej i lewej trony i wymaga zupełnie innego podłączenia. Kup rzerywacz od motoru, z dwoma stykami taki jak na schemacie i będzie działać.
Ten przerywacz który masz też można ałożyć, ale wtedy ten schemat musi być zupełnie inny - przełącznik przed przerywaczem i osobno steruje prawą i lewą stroną - wyjścia bezpośrednio na lampy prawą i lewą.
Ten przerywacz który masz też można ałożyć, ale wtedy ten schemat musi być zupełnie inny - przełącznik przed przerywaczem i osobno steruje prawą i lewą stroną - wyjścia bezpośrednio na lampy prawą i lewą.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Co masz na myśli Kierunkowskazy nie działają- tzn wcale -czy siedzą ciągle??
U mnie w kobuzie dałem przerywacz z Ursusa za 12 zł jak dałem CDI i też świeciły po wymianie żarówek na 21 W zaczęło działać prawidłowo..
U mnie w kobuzie dałem przerywacz z Ursusa za 12 zł jak dałem CDI i też świeciły po wymianie żarówek na 21 W zaczęło działać prawidłowo..
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r. - Lokalizacja: Świdnik
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Nie działają w ogóle dopiero jak się na krótko pod akumulator podepnie określone żarówki to świecą. Ja u siebie będę miał CDI żarówki są włożone pod 12V, akumulator też. Nie wiem z prądem mi raczej nie po drodze ale na czystą logikę to albo przerywacz albo przełącznik.
EDIT: Sytuacja opanowana winny okazał się przerywacz, założyłem bimetaliczny przerywacz z Poloneza i wszystko ładnie świeci

- kowal460
- Posty: 524
- Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
- GG: 0
- Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
mam takie pytanie czy kierunki w wsce to nie jest duże obciążenie dla akumulatora? Jak ona sobie radzi z ladowaniem , biorąc pod uwagę że trzeba jeździć cały dzień na światlach . Ja w czasie pierwszej przejażdżki shadowem do polski zanim do końca poznałem tą maszynę tankować musiałem miej więcej co czterysta kilometrów i na rezerwie robiłem sto kilosów w tym czasie musiałem znaleźć stacje, raz czy dwa razy nie zdążyłem i lałem z banki na autostradzie i wtedy przyszedł mi pomysł aby mieć światła awaryjne , przerobiłem troche instalacje i pod jeden przerywacz zamontowałem drugi przełącznik, wszystko działa fajnie ale obciążenie dla ładowania masakryczne . Widzę to bo mam na stale zamontowany ledowy wyświetlacz który pokazuje mi volty w danym momencie, fajna sprawa gdyż jest malutki 2cmx1,5cm a widzę wszystko co się dzieje z baterią i ładowaniem. Fakt że w tym co tu nagryzdalem mowa jest o czterech żarówkach a w motocyklu wsk maksymalnie o dwie, ale zastanawia mnie jak radzi sobie ten motocykl.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Jak masz założone CDI to nie masz żadnego problemu , przy platynach jak darz też dobry akumulator to jak od czasu do czasu je włączysz to tez nie bezie tragedii a w domu zawsze można prostownikiem od czasu do czasu podładować..
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Ja mam CDI, ale z org. 6V instalacją i na org. cewce ładowania. Ładowanie przerobione wg. Załęskiego, tzn. do cewki ładowania wpięte jeszcze cewki świetlne i powiem wam, że w sezonie to muszę ze 2 razy aku. doładować (aku nowe, Warta 6V 11Ah). Ale jeżdżę w sumie niedużo i raczej krótkie trasy w terenie takim bardziej miejskim więc sporo kierunków używam.
Także tragedii nie ma. Przy eksploatacji na dłuższych odcinkach i jeździe szosowej, kiedy silnik więcej pracuje na wysokich obrotach, to ten układ naprawdę zdaje egzamin.
Także tragedii nie ma. Przy eksploatacji na dłuższych odcinkach i jeździe szosowej, kiedy silnik więcej pracuje na wysokich obrotach, to ten układ naprawdę zdaje egzamin.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125
Panowie żeby nie zakładać nowego tematu czy może mi ktos wskazać jaki przerywacz kupić do instalacji 6V ? Jest tego od cholery i trochę i już się pogubilem...
- kwadrat49
- Posty: 369
- Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
- Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość