Cewka zewnętrzna w WSK 125
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Cewka zewnętrzna w WSK 125
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł niewielkiej modyfikacji WSK 125 . Potrzebuje jednak w tym celu przerobić ją na cewkę zewnętrzną tak jak to jest w WSK 175 . Niestety nie mam za bardzo koncepcji co i jak tutaj podłączyć , a wiem że jest to możliwe bo sam jechałem na czymś takim w WSK 125 . Połączenie było mniej więcej takie 2 przewody od cewek świetlnych połączonych szeregowo w jeden i albo szły do platynek a następnie na cewkę w/n albo bezpośrednio na cewkę . Ma ktoś jakiś pomysł i wskazówki ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
ten plusowy kabel z cewek podpinasz pod cewke WN zewnętrzną a impuls z platynek do drugiego bieguna cewki.. i tyle
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
zaglądnij do schematu instalacji ogara 200.tam jest takie podłączenie jak chcesz zastosować
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Zrób inaczej. Zamiast zapłonowej cewki wsadź trzecią cewkę świetlną. Wszystkie daj na AQ czyli 3 cewki świetlne + ładowania= 4cewki + pod kazda mostek prostowniczy i po aq. Z Aq daj światła )przód 45W wystarczy) + do cewki butelkowej. W cewce butelkowej, jeden od plastynek(stykow) a drugi + z aq + gaszenie.
Trzeba się zastanowić jak tutaj gaszenie rozwiązać ? Bardzo prosto !!!!
Kabel od + do stacyjki( Od C-330 zamontuj
) i jak w pozycje 1 masz prąd, w pozycjii 0 nie masz !!:)
I juz masz gaszenie bo nie dostaje prądu.
Z tego, ja tak będe robił
Stacyjkę Od Ursusa C-330. Do tego zrobił bym jeszcze tylną lampe na led + Kierunkowskazy załozył/ Przód załoze od WSK org kupie, a tył od jawy,....
Czyli podsumowując potrzebujesz:
-Cewkę Butelkową na 6V
-Cewkę Świetlną
-Lutownice + troche kabli i złączek
-Dobry Akumulator
- I rozwiązać to z głową
Trzeba to raz zrobić, pożądnie polutować, podpinać przewody i najważniejsze, sprawdzić ładnowanie. W.g ,mnie dadzą te 4 cewki rade.
Oczywiście cewkę butelkową pod bakiem porządnie przymocować.
Jeśli by było za duże ładowanie, a może byc taka jazda bez swiateł, można dać regulator napięcia 6V
Co wy na to ? Jak będę miał wszystko, to na pewno to zrobię. !
Trzeba się zastanowić jak tutaj gaszenie rozwiązać ? Bardzo prosto !!!!
Kabel od + do stacyjki( Od C-330 zamontuj

I juz masz gaszenie bo nie dostaje prądu.
Z tego, ja tak będe robił

Stacyjkę Od Ursusa C-330. Do tego zrobił bym jeszcze tylną lampe na led + Kierunkowskazy załozył/ Przód załoze od WSK org kupie, a tył od jawy,....
Czyli podsumowując potrzebujesz:
-Cewkę Butelkową na 6V
-Cewkę Świetlną
-Lutownice + troche kabli i złączek
-Dobry Akumulator
- I rozwiązać to z głową
Trzeba to raz zrobić, pożądnie polutować, podpinać przewody i najważniejsze, sprawdzić ładnowanie. W.g ,mnie dadzą te 4 cewki rade.
Oczywiście cewkę butelkową pod bakiem porządnie przymocować.
Jeśli by było za duże ładowanie, a może byc taka jazda bez swiateł, można dać regulator napięcia 6V
Co wy na to ? Jak będę miał wszystko, to na pewno to zrobię. !
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
O to mi chodziło wielkie dzięki 
Co do Twojej przeróbki Andrzej to może i jest dość ciekawa jednak ja w swojej B3 przeznaczonej do normalnej jazdy wolę pozostać przy oryginale , a ten patent robię tylko na krótką metę w drugiej WSK .

Co do Twojej przeróbki Andrzej to może i jest dość ciekawa jednak ja w swojej B3 przeznaczonej do normalnej jazdy wolę pozostać przy oryginale , a ten patent robię tylko na krótką metę w drugiej WSK .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Ja chyba w swojej tak rozwiąże, tylko zrobię cała instalacje od nowa.
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
I najważniejsze co będę chciał zrobić, to wyprowadzić konsesator na wierzch motoru, a dokładnie pod bak 

Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Trzy cewki świetlne + jedna ładowania to jakieś 42 W czyli Nie starczy ci prądu na samo światło mijania 

- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Co powiedzieć jak w Kobuzie było 50W a przednia żarówka zabierała 45?Dodaj kierunki itp i kaplica
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Pomysł z zewnętrzną cewką jest dobry zastosowałem go kilka tygodni temu u mojego kolegi w jego WSK kos z powodu braku oryginalnej cewki.
Zastosowałem cewkę od Jawy 50 na jeden zacisk cewki dałem masę, a na drugi platynki, jedną cewkę świetlną i kondensator.
Muszę przyznać ze nawet dobrze się to spisuje.
Jeśli chodzi o kwestie ładowania to powinien się tam znaleźć jakiś regulator napięcia, myślę że ELBA od Simsona 6V by się nadała, jeśli nie będzie regulatora to ugotujesz akumulator zbyt wysokim prądem ładowania
Zastosowałem cewkę od Jawy 50 na jeden zacisk cewki dałem masę, a na drugi platynki, jedną cewkę świetlną i kondensator.
Muszę przyznać ze nawet dobrze się to spisuje.
Jeśli chodzi o kwestie ładowania to powinien się tam znaleźć jakiś regulator napięcia, myślę że ELBA od Simsona 6V by się nadała, jeśli nie będzie regulatora to ugotujesz akumulator zbyt wysokim prądem ładowania
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Pomysł Andrzeja nie ma sensu. Nie wystarczy mu prądu nawet na światło mijania a co już mowić o zapłonie bateryjnym. Po co w ogóle stacyjka od C-330 przecież gaszenia w ogóle nie musisz ruszać i tak będzie działać. Jak skminisz jakieś 100 W to można pogadać o takim pomyśle :>
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
zgadzam sie z Kermitem
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
nieno bez przesady żarówka przednia brała 35:D175mirek pisze:Co powiedzieć jak w Kobuzie było 50W a przednia żarówka zabierała 45?Dodaj kierunki itp i kaplica
moja WueSKa:) http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/48870" target="_blank
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Nie wiecie co piszecie, a ty Kermit zastanow sie 50000x co napiszesz
)
Pomyślcie na zdrowy rozum.

Pomyślcie na zdrowy rozum.
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
No to wytłumacz mi Andrzejku jakim cudem ma to działać skoro jedna żarówka pobiera więcej prądu niż te wszystkie cewki razem wzięte?? Chyba że chcesz ładować AQ co pół godzinki 

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
dobra teraz ja się wypowiem pomysł andrzeja jest dobry ale żarówka światła mijania max 35w ok wystarczy stop tył i postojówka led to jest to pobór prądu spada z tyłu o jakieś 15 - 20 w super o to chodzi 40w w prądnicy przy ledach pobór brądu będzie jekieś 1-max 2 w przy super ledach i nawet będzie mniej niż jeden a cewka butelkowa nie pobiera dużo prądu iskra będzie mocna i stabilna cały czas światła nie będą przygasać a jak zastosujemy żąrówkę 25 w to kto wie może i nakierunki led wystrczy acha i można to zrobić wszystko na satcyjce wsk po co zmieniać na inna
każdy ma po trochę racji 100 w by się przydało ale trzeba wszystkiego próbować by zostać jak najwięcej przy oryginale a jednak co zyskac tego prądu bo wsk nie ma czym się pochwalić
każdy ma po trochę racji 100 w by się przydało ale trzeba wszystkiego próbować by zostać jak najwięcej przy oryginale a jednak co zyskac tego prądu bo wsk nie ma czym się pochwalić
Ekipa Południe®
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Ja mam takie pytanie. Jakich ledów używacie? Może ktoś ma link czy coś? Zrobiłem niedawno światło stop na LED i po ciemku świeciło ładnie ale w dzień nie było widoczne wogóle i dla tego powróciłem do żarówek. A co do pomysłu to dało by rade myślę tylko że tam trza zastosować jakiś modół czy co?
- soldyy
- Posty: 23
- Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
- GG: 9964220
- Lokalizacja: Garbów
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Panowie, spokojnie, wszystko ma jakis sens. Jednakowoż jest o wiele lepsze wyjście moim skromnym zdaniem.
http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/modul.jpg
Macie tutaj schematy elektronicznego modułu zapłonowego przystosowanego do zapłonow z cewka w/n w iskrowniku. Polecam ten drugi (jak widać modyfikacja pierwszego). Moduł wymaga zamontowania dodatkowej, zewnętrznej cewki w/n, ale wykorzystuje energię cewki oryginalnej. Nie wymaga żadnego zewnętrznego zasilania.
http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/modul.jpg
Macie tutaj schematy elektronicznego modułu zapłonowego przystosowanego do zapłonow z cewka w/n w iskrowniku. Polecam ten drugi (jak widać modyfikacja pierwszego). Moduł wymaga zamontowania dodatkowej, zewnętrznej cewki w/n, ale wykorzystuje energię cewki oryginalnej. Nie wymaga żadnego zewnętrznego zasilania.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
Kilka uwag do tego modułu : cewka o wyższej rezystancji niż ta w wsk 175 i koniecznie na 12v (najlepsza od charta albo simsona elektronika bądz skuterów z zapłonem cdi)
Po drugie szczelna obudowa.
Po trzecie bardzo ostrożnie z łapanem się za jakiekolwiek kable połączone z modułem ( kopie lepiej niż świece w mauszku) Przerwa na świecy do 1,5mm . Miałem go w romecie ale mi cewka butelkowa padła. Praca na tym module jest bardzo ładna i romecik leciał o 5 km więcej niż normalnie bo troche wzrosły obroty.
W ramach ciekawostki dodam że chodziło nawet na świecach z przebiciem
Po drugie szczelna obudowa.
Po trzecie bardzo ostrożnie z łapanem się za jakiekolwiek kable połączone z modułem ( kopie lepiej niż świece w mauszku) Przerwa na świecy do 1,5mm . Miałem go w romecie ale mi cewka butelkowa padła. Praca na tym module jest bardzo ładna i romecik leciał o 5 km więcej niż normalnie bo troche wzrosły obroty.
W ramach ciekawostki dodam że chodziło nawet na świecach z przebiciem

Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: Cewka zewnętrzna w WSK 125
więc prosty wniosek świece 3 elektrodowe i więcej będą jeszcze lepiej działać
Ekipa Południe®
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość