ZWARCIE (WSK 125)
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
ZWARCIE (WSK 125)
WSK M06B3 125, zwarcie w istalacji. Problem polega na tym że podczas naciskania stopu lub trąbienia rozładowywuje się akumulator. Gdzieś musi być zwarcie gdzieś łapie opór. Po naciśnieciu stopu pozycje przygasają i powoli zaczyna świecić włókno w żarówce stopu. Nie ma to związku z ładowaniem i światłami przednimi(prądnica) zwarcie występuje pomimo wymiany instalacji elektrycznej na nową, odłączeniu kabli od silnika, trzeciej wymiany stacyjki . Niedługo podepnę żarówkę stopu poza lampą , może w gnieździe jest zwarcie.... Co sądzicie?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2009-01-22, 10:22
- GG: 660304
- Moje maszyny: Kobuz 77r.
Kos 83r. - Lokalizacja: Nieborowo
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
masz po prosty aq do wymiany,,,, ładowanie z cewki ład jest niewystarczające,,,,,, sama żarówka stopu żre 21 W do tego klakson,,, chłopie wywal żarówki i daj diody i po problemie
miałem to samo
miałem to samo
,,, cztery kółka potrafią ruszyć ciało - dwa zaś poruszają duszę ,,,
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
zmierz napięcie na aq po jeździe normalnej bez tych bajerów (lub po naładowaniu) i odczekaj np 1 dzień i zobacz o ile spadło napięcie bo jak znacznie to aq do wywalenia jest.
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
To jego pierwszy sezon i już do wywalenia? To na pewno nie wina akumulatora bo podpinałem w jego miejsce prostownik i działo się to samo.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Anzel też miał taki problem z aq podłączał i się wyładowywał odrazu po wymianie na nowy wszystko jest ok.
Weź miernik i posprawdzaj wszystkie połączenia na kablach...
Weź miernik i posprawdzaj wszystkie połączenia na kablach...
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Co do akumulatora to w jaki sposób mógł się uszkodzić? Cały czas dbam by był naładowany. To tak wygląda: Wkładam wszystko ładnie podpinam nacisne 3 razy stop , ewentualnie zatrąbię i ze stopnia naładowania 6.15V spada do 5.30V i znowu trzeba naładować dziada, wcześniej takie coś nie występowało. Ładowanie ze swiatłami na średnich 0,5A, więc książkowo. Kupiłem nową żarówę stopu wymienie i zobaczę.
Dodam że na starej instalacji po dłuższej jeździe z akumulatorem w lampie śmierdziało ostrą spalenizną jakby tam było zwarcie ale wymieniłem całą instalke i pachnie świeżymi kabelkami...
Stacyjke wykluczam, sprawdzałem na trzech. złe podłączenie? też wykluczam...
Dodam że na starej instalacji po dłuższej jeździe z akumulatorem w lampie śmierdziało ostrą spalenizną jakby tam było zwarcie ale wymieniłem całą instalke i pachnie świeżymi kabelkami...
Stacyjke wykluczam, sprawdzałem na trzech. złe podłączenie? też wykluczam...
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
podłącz żarówki bezpośrednio do kabli z instalacji (omiń lampę) albo wszystko rozbierz i posprawdzaj czyszcząc a jak ze stykami w kierownicy?
przełączniki nie są zasyfiałe? najczęściej to coś zwiera się w przełączniku świateł i klaksonie.
Gdybyś miał zwarcie to spaliło by bezpiecznik.
Może nie masz dobrej masy
przełączniki nie są zasyfiałe? najczęściej to coś zwiera się w przełączniku świateł i klaksonie.
Gdybyś miał zwarcie to spaliło by bezpiecznik.
Może nie masz dobrej masy
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Podłączałem poza lampą - to samo, nie mam co rozbierać i czyścic bo wszystko jest nowe każda końcówka, styki w kierownicy wyglądają ładnie wyczyszczone i wogóle to raczej nie tam, a masa jest dobra bo by się wogóle nie zaświeciło, co więcej wymieniłem żarówkę sobie na nową i dalej to samo, sprawdziłem ze schematem podłączenie, wszystko dobrze.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Weź aq czy coś takiego i podłącz osobne kable do lampy i zobacz czy sama tylna lampa świeci tak jak trzeba,masz gdzieś zwarcie napewno.A jak zatrąbisz to sie nie dziwie ze spada do 5.30V bo klakson to zjadacz prądu.I odłącz klakson bo może on świruje
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Wyjmij aq z motora naładuj weź dwa kable i podłącz bezpośrednio żarówkę do aq i zobacz jak długo będzie świeciła.
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Zrobiłem jak kazałeś, akumulator zszedł do poziomu 4.8V w 6sekund, więc raczej jest do śmieci, co?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
no na to wygląda niestety...
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Spróbuję narazie od kogoś pożyczyć i zobaczę, bo trudno mi w to uwierzyć żeby sam się zepsuł...
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Mi nowy kwas najkrócej miesiąc wytrzymał. Więcej nie kupię jakiegoś motopowershitu 

- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Ale tak sobie pomyślałem... Co z tego że akumulator pada po 6sek jak podpinając w miejsce akumulatora prostownik dzieje się to samo. OK zgadzam się akumulator może już być słaby ale to nie w nim tkwi problem. Ostatniego wieczoru wracając motorem zauważyłem że świecą mi się pozycje... W jaki sposób skoro jechałem bez aq? Coś źle podłączone?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Z cewki ładowania mogły świecieć. Co do tematu to mam taki sam problem.
PRzełożyłęm do kosa calą instalacje z B3. W B3 wszystko działało elegancko a w kosie mam to samo co maniek. Wstawiłem aq bo dziś kupiłęm bezpiecznik i żarówke od pozycji. Przekręcam kluczyk, pozycje działają trąbłem raz czy dwa działa stop też. Przejechałem sie i już przy ruszaniu zauważyłem że nie działają pozycje. Jak odpalałem to klakson jeszcze działał. PRzy uruchomionym silniku i przekręceniu kluczyka na pozycje przednia sie lekko świeci. Po przejechaniu sie po ulicy zauważyłem że oprawa bezpiecznika i bezpieczik sie zagrzały. Dodam że po pozycji przód założyłem żarówke 6V3W bo innej nie mieli a bezpiecznik- jest na nim napisane 16 więc chyba 16A bo nie mieli ósemek. Jutro pojade do innego sklepu i kupie żarówe i bezpiecznik taki jak trzeba chociaż wątpie żeby to coś dało. Ogólnie jak podpiąłem zaciski prostownika do aq nie podłaczając do prądu to żarówka w prostoniku sie świeciła a w motocyklu nie działa nic co jest z aq.
Dodam coś jeszcze.
Czy jeśli podepne kable do automatu stop odwrotnie to ma to jakiś wpływ? Oba są białe(jeden idzie do klakosna a drugi to tylnej lampy. I czy jeśli do żarówki stop podepene kable jakiś odwrotnie(czarny od masy i biały od stopu) to też będzie coś nie tak?
PRzełożyłęm do kosa calą instalacje z B3. W B3 wszystko działało elegancko a w kosie mam to samo co maniek. Wstawiłem aq bo dziś kupiłęm bezpiecznik i żarówke od pozycji. Przekręcam kluczyk, pozycje działają trąbłem raz czy dwa działa stop też. Przejechałem sie i już przy ruszaniu zauważyłem że nie działają pozycje. Jak odpalałem to klakson jeszcze działał. PRzy uruchomionym silniku i przekręceniu kluczyka na pozycje przednia sie lekko świeci. Po przejechaniu sie po ulicy zauważyłem że oprawa bezpiecznika i bezpieczik sie zagrzały. Dodam że po pozycji przód założyłem żarówke 6V3W bo innej nie mieli a bezpiecznik- jest na nim napisane 16 więc chyba 16A bo nie mieli ósemek. Jutro pojade do innego sklepu i kupie żarówe i bezpiecznik taki jak trzeba chociaż wątpie żeby to coś dało. Ogólnie jak podpiąłem zaciski prostownika do aq nie podłaczając do prądu to żarówka w prostoniku sie świeciła a w motocyklu nie działa nic co jest z aq.
Dodam coś jeszcze.
Czy jeśli podepne kable do automatu stop odwrotnie to ma to jakiś wpływ? Oba są białe(jeden idzie do klakosna a drugi to tylnej lampy. I czy jeśli do żarówki stop podepene kable jakiś odwrotnie(czarny od masy i biały od stopu) to też będzie coś nie tak?
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
No właśnie kilka razy nacisnie sie STOP albo zatrąbi i już po aq. Jak od cewki ładowania? Wogóle jestem niezadowolony z instalacji ze skuter dębica, nie dość że kolory są dziwne, to urwałem 3 wsówki konektorowe przy zakładaniu, do tego do lampy tył idą dwa kabelki a powinny 3. Mniejsza o to, najgorsze jest to że strach jeździć bo mnie ktoś w nocy rozjedzie i anwet nie poczuje że rozjechał.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Dobra byłem w grazu i przełącyłęm kluczyk. pozdycje świeciły baaardzo słabo. Spojrzałem na automat stopu. Kto ma 125 wie że śrube dźwigni z lewej strony blokuje taka blaszka, u mnie była odkrzywiona i stop był włączony ciągle na to wychodzi. zrobiłem to jak trzeba i pozycje świeca elegancko ale nie ma stopu i klaksonu. No i nie wiem co dalej, naładować aq czy jak?
Dodaje:
OK, pozycje jak mówiłęm świeciały po załątwieniu sprawy z automatem stop.
A stop i klakson nie działał bo.... odpiął sie kabel któy łączy styk 11 z 46 w stacyjce
I w czwartek przegladzik:D
Dodaje:
OK, pozycje jak mówiłęm świeciały po załątwieniu sprawy z automatem stop.
A stop i klakson nie działał bo.... odpiął sie kabel któy łączy styk 11 z 46 w stacyjce

I w czwartek przegladzik:D
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Gdyby i mój problem się tak rozwiązał. Wywalczyłem zwycięstwo ale tylko połowicznie. Wyregulowałem sygnał i ładnie działa nie ma na nim już zwarcia. Zwarcie pozostaje na żarówce stopu. Mam założoną 6V 21W gdy w instrukcji zalecone jest 15W. Czy to problem? Za duża wartość?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ZWARCIE
Też mam taką a co do żarówek to różnie piszą. Stop w jednej literaturze 21 a drugiej 15, pozycja przód w jednej 2 a w drugiej 3.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość