Strona 1 z 2
ZWARCIE (WSK 125)
: 2009-08-09, 21:44
autor: Maniekk
WSK M06B3 125, zwarcie w istalacji. Problem polega na tym że podczas naciskania stopu lub trąbienia rozładowywuje się akumulator. Gdzieś musi być zwarcie gdzieś łapie opór. Po naciśnieciu stopu pozycje przygasają i powoli zaczyna świecić włókno w żarówce stopu. Nie ma to związku z ładowaniem i światłami przednimi(prądnica) zwarcie występuje pomimo wymiany instalacji elektrycznej na nową, odłączeniu kabli od silnika, trzeciej wymiany stacyjki . Niedługo podepnę żarówkę stopu poza lampą , może w gnieździe jest zwarcie.... Co sądzicie?
Re: ZWARCIE
: 2009-08-09, 22:34
autor: Lewy
masz po prosty aq do wymiany,,,, ładowanie z cewki ład jest niewystarczające,,,,,, sama żarówka stopu żre 21 W do tego klakson,,, chłopie wywal żarówki i daj diody i po problemie
miałem to samo
Re: ZWARCIE
: 2009-08-09, 22:57
autor: wujcio
zmierz napięcie na aq po jeździe normalnej bez tych bajerów (lub po naładowaniu) i odczekaj np 1 dzień i zobacz o ile spadło napięcie bo jak znacznie to aq do wywalenia jest.
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 09:15
autor: Maniekk
To jego pierwszy sezon i już do wywalenia? To na pewno nie wina akumulatora bo podpinałem w jego miejsce prostownik i działo się to samo.
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 09:27
autor: wujcio
Anzel też miał taki problem z aq podłączał i się wyładowywał odrazu po wymianie na nowy wszystko jest ok.
Weź miernik i posprawdzaj wszystkie połączenia na kablach...
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 11:20
autor: Maniekk
Co do akumulatora to w jaki sposób mógł się uszkodzić? Cały czas dbam by był naładowany. To tak wygląda: Wkładam wszystko ładnie podpinam nacisne 3 razy stop , ewentualnie zatrąbię i ze stopnia naładowania 6.15V spada do 5.30V i znowu trzeba naładować dziada, wcześniej takie coś nie występowało. Ładowanie ze swiatłami na średnich 0,5A, więc książkowo. Kupiłem nową żarówę stopu wymienie i zobaczę.
Dodam że na starej instalacji po dłuższej jeździe z akumulatorem w lampie śmierdziało ostrą spalenizną jakby tam było zwarcie ale wymieniłem całą instalke i pachnie świeżymi kabelkami...
Stacyjke wykluczam, sprawdzałem na trzech. złe podłączenie? też wykluczam...
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 11:39
autor: wujcio
podłącz żarówki bezpośrednio do kabli z instalacji (omiń lampę) albo wszystko rozbierz i posprawdzaj czyszcząc a jak ze stykami w kierownicy?
przełączniki nie są zasyfiałe? najczęściej to coś zwiera się w przełączniku świateł i klaksonie.
Gdybyś miał zwarcie to spaliło by bezpiecznik.
Może nie masz dobrej masy
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 13:00
autor: Maniekk
Podłączałem poza lampą - to samo, nie mam co rozbierać i czyścic bo wszystko jest nowe każda końcówka, styki w kierownicy wyglądają ładnie wyczyszczone i wogóle to raczej nie tam, a masa jest dobra bo by się wogóle nie zaświeciło, co więcej wymieniłem żarówkę sobie na nową i dalej to samo, sprawdziłem ze schematem podłączenie, wszystko dobrze.
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 13:43
autor: 175mirek
Weź aq czy coś takiego i podłącz osobne kable do lampy i zobacz czy sama tylna lampa świeci tak jak trzeba,masz gdzieś zwarcie napewno.A jak zatrąbisz to sie nie dziwie ze spada do 5.30V bo klakson to zjadacz prądu.I odłącz klakson bo może on świruje
Re: ZWARCIE
: 2009-08-10, 18:18
autor: wujcio
Wyjmij aq z motora naładuj weź dwa kable i podłącz bezpośrednio żarówkę do aq i zobacz jak długo będzie świeciła.
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 10:29
autor: Maniekk
Zrobiłem jak kazałeś, akumulator zszedł do poziomu 4.8V w 6sekund, więc raczej jest do śmieci, co?
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 11:51
autor: wujcio
no na to wygląda niestety...
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 11:57
autor: Maniekk
Spróbuję narazie od kogoś pożyczyć i zobaczę, bo trudno mi w to uwierzyć żeby sam się zepsuł...
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 12:08
autor: ŻbiKu
Mi nowy kwas najkrócej miesiąc wytrzymał. Więcej nie kupię jakiegoś motopowershitu

Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 13:06
autor: Maniekk
Ale tak sobie pomyślałem... Co z tego że akumulator pada po 6sek jak podpinając w miejsce akumulatora prostownik dzieje się to samo. OK zgadzam się akumulator może już być słaby ale to nie w nim tkwi problem. Ostatniego wieczoru wracając motorem zauważyłem że świecą mi się pozycje... W jaki sposób skoro jechałem bez aq? Coś źle podłączone?
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 13:33
autor: Jarek_kam
Z cewki ładowania mogły świecieć. Co do tematu to mam taki sam problem.
PRzełożyłęm do kosa calą instalacje z B3. W B3 wszystko działało elegancko a w kosie mam to samo co maniek. Wstawiłem aq bo dziś kupiłęm bezpiecznik i żarówke od pozycji. Przekręcam kluczyk, pozycje działają trąbłem raz czy dwa działa stop też. Przejechałem sie i już przy ruszaniu zauważyłem że nie działają pozycje. Jak odpalałem to klakson jeszcze działał. PRzy uruchomionym silniku i przekręceniu kluczyka na pozycje przednia sie lekko świeci. Po przejechaniu sie po ulicy zauważyłem że oprawa bezpiecznika i bezpieczik sie zagrzały. Dodam że po pozycji przód założyłem żarówke 6V3W bo innej nie mieli a bezpiecznik- jest na nim napisane 16 więc chyba 16A bo nie mieli ósemek. Jutro pojade do innego sklepu i kupie żarówe i bezpiecznik taki jak trzeba chociaż wątpie żeby to coś dało. Ogólnie jak podpiąłem zaciski prostownika do aq nie podłaczając do prądu to żarówka w prostoniku sie świeciła a w motocyklu nie działa nic co jest z aq.
Dodam coś jeszcze.
Czy jeśli podepne kable do automatu stop odwrotnie to ma to jakiś wpływ? Oba są białe(jeden idzie do klakosna a drugi to tylnej lampy. I czy jeśli do żarówki stop podepene kable jakiś odwrotnie(czarny od masy i biały od stopu) to też będzie coś nie tak?
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 13:57
autor: Maniekk
No właśnie kilka razy nacisnie sie STOP albo zatrąbi i już po aq. Jak od cewki ładowania? Wogóle jestem niezadowolony z instalacji ze skuter dębica, nie dość że kolory są dziwne, to urwałem 3 wsówki konektorowe przy zakładaniu, do tego do lampy tył idą dwa kabelki a powinny 3. Mniejsza o to, najgorsze jest to że strach jeździć bo mnie ktoś w nocy rozjedzie i anwet nie poczuje że rozjechał.
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 14:02
autor: Jarek_kam
Dobra byłem w grazu i przełącyłęm kluczyk. pozdycje świeciły baaardzo słabo. Spojrzałem na automat stopu. Kto ma 125 wie że śrube dźwigni z lewej strony blokuje taka blaszka, u mnie była odkrzywiona i stop był włączony ciągle na to wychodzi. zrobiłem to jak trzeba i pozycje świeca elegancko ale nie ma stopu i klaksonu. No i nie wiem co dalej, naładować aq czy jak?
Dodaje:
OK, pozycje jak mówiłęm świeciały po załątwieniu sprawy z automatem stop.
A stop i klakson nie działał bo.... odpiął sie kabel któy łączy styk 11 z 46 w stacyjce
I w czwartek przegladzik:D
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 18:55
autor: Maniekk
Gdyby i mój problem się tak rozwiązał. Wywalczyłem zwycięstwo ale tylko połowicznie. Wyregulowałem sygnał i ładnie działa nie ma na nim już zwarcia. Zwarcie pozostaje na żarówce stopu. Mam założoną 6V 21W gdy w instrukcji zalecone jest 15W. Czy to problem? Za duża wartość?
Re: ZWARCIE
: 2009-08-11, 22:01
autor: Jarek_kam
Też mam taką a co do żarówek to różnie piszą. Stop w jednej literaturze 21 a drugiej 15, pozycja przód w jednej 2 a w drugiej 3.