Strona 1 z 1

USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

: 2010-02-04, 21:19
autor: BamboTM
witam proste pytanie
jak ustawia sie zaplon za pomoca czujnika zegarowego??
co i czy potrzebne jest cos oprucz owego czujnika??

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

: 2010-02-04, 21:27
autor: bigsoft
Wkręcasz owy czujnik do głowicy, zamiast świecy. Ustawiasz tłok w górnym martwym punkcie, cofasz go (przeciwnie do kierunku pracy silnika) o x,xx mm, przykładowo dla Charta o 2,5mm (po prostu o tyle ile sugeruje producent). Jeśli zapłon masz dobrze ustawiony określone cechy na silniku muszą się pokrywać, jeśli się nie pokrywają, należy odpowiednio przestawić podstawę iskrownika. Czynność sprawdzającą powtórzyć, aż do uzyskania pożądanego ustawienia.

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

: 2010-02-04, 21:29
autor: wujcio
w sumie nic
wkręcasz go w miejsce świecy
kręcisz wałem i patrzysz gdzie tłok jest najwyżej zapamiętujesz (przesuwasz tarczę zegara na 0) jaka jest wartości wskazywana przez wskazówkę.
Potem wystarczy cofnąć odpowiednią ilość tak aby wskazówka przesunęła się z powrotem o wartość jaką nas interesuje i w tym punkcie ma być zapłon.
Musisz sobie zobaczyć ile mm wynosi jeden obrót i odstęp pomiędzy jedną podziałką na zegarze

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

: 2010-02-04, 21:36
autor: sismon
ja podłaczam żarówkę pod przerywacz i jak już mam ustawiony tłok np 3mm przed GMP to wtedy cofam zapłon do momentu aż zapali się żarówka- przerywacz robi tutaj za włacznik, oczywiście przerwa ustawiona wcześniej tyle ile trzeba. Podejżewam ze jak na własne oczy nie zobaczysz jak ktoś to ustawia to może być ci cięzko.