Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-27, 18:18

Wiem, że tematów na ten temat było mnóstwo, i że jest opcja szukaj...ale nie zawsze są tam wystarczające odpowiedzi na dany problem.
Zacznę od początku.
Niedawno tj ok 3 tyg temu złożyłem silniczek jak wyżej. Ustawiany był ma sucho na stole.
Po zamontowaniu w ramie chodził ja ta lala, ( poza kopniakiem), po przejechaniu ok 200km pojawiły się problemy.
Podczas jazdy na 1 albo na 3 biegu przy prawie ful gazie potrafi strzelić ( fuknąć) i wtedy aż go przyhamowywuje.
Wkurzony tym faktem zacząłem dłubać w zapłonie i co wyszło...
Nie reaguje na zmianę położenia iskrownika... Kombinuje dalej, wkręciłem czujnik położenia tłoka i kręcę wałem niby wsio w porządku, na oko styki się zaczynają rozwierać 3mm przed GPM.
Podłączyłem kontrolkę ( - zasilania na masę, plus na wyjście gaszenia i na żarówkę i jej drugie podłączenie na masę)
i dzieją się takie cuda jak na filmie...
Obrazek

większy znaczek wyprzedzenie, mniejszy GPM, biały punkt na środku krawędzi to odniesienia.

Stojan maxymalnie presunięty w lewo, przerwa jak w książce.

Co to może byc?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: maykii » 2010-05-27, 18:26

Przestawiony czop wału ?

Zdejmij magnetu i ustaw tłok w GMP, miejsce na klin powinno znajdować się centralnie na dole.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
PrzeMOC
Posty: 92
Rejestracja: 2010-02-04, 03:33
GG: 3661413
Moje maszyny: MZ ETZ 250 / KOBUZ - znów w częściach
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: PrzeMOC » 2010-05-27, 19:11

a może ścięło klin?
Hej, co zrobiłaś?
Jaka głupia byłaś!
KOBUZA spotkałaś,
pojechałaś...

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-27, 21:26

Zdjąłem magneto, klin cały, profilaktycznie rozebrałem przerywacz, nasmarowałem co trzeba, skorygowałem równoległość styków, nawet wymieniłem kondensator i oczywiście wszystko od nowa ustawiłem.
Iskrownik ustawiłem na środek otworu grochowego, odpaliłem, i znów na ful gazie kicha ale w gaźnik, zmieniłem ustawienie na max w prawo, to samo chociaż mniej ( ciszej fukało) i falowały obroty.
Co do opcji z przestawionym wałem to ona nie występuje, wał jest z innego silnika ale kartery i magneto "stanowią jeden komplet" nawet mają kiedyś tam napunktowane znaki.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: wujcio » 2010-05-27, 22:35

W którym miejscu masz klin na wale jak masz tłok w pozycji gmp? powinien być albo na górze albo na dole (dokładnie nie pamiętam ;) )

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 08:16

Wszystko jest tak jak piszesz, czyli gdy tłok jest w GMP to klin jest po przeciwnej stronie.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: maykii » 2010-05-28, 08:19

wujcio pisze:W którym miejscu masz klin na wale jak masz tłok w pozycji gmp? powinien być albo na górze albo na dole (dokładnie nie pamiętam ;) )
maykii pisze:Przestawiony czop wału ?

Zdejmij magnetu i ustaw tłok w GMP, miejsce na klin powinno znajdować się centralnie na dole.
mariusz30003 pisze:Co do opcji z przestawionym wałem to ona nie występuje, wał jest z innego silnika ale kartery i magneto "stanowią jeden komplet" nawet mają kiedyś tam napunktowane znaki.

Ajj wujcio wujcio ^^

Nie rozumiem o co chodzi, że taka opcja nie występuje ? Po twojej wypowiedzi śmiem twierdzić, że wcale tego nie sprawdziłeś... To jak sprawdzieś czy nie, bo to jest kluczowa sprawa... Co masz na myśli pisząc "od innego silnika wał' ? To, że przełożysz wał z drugiego silnika to nie oznacza, że nie może sie przestawić...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 18:24

wał z innego silnika ale magneto współpracowało z obecnymi karterami i się znaki na obu pokrywają w odpowiednich położeniach wału/tłoka, co oznacza ze wał nie jest przekręcony.
Teraz ustawiłem ją, że nie kicha ani fuczy, tylko faluje obrotami w pełnym zakresie obrotu manetką.
Obrazek

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: MarioM06 » 2010-05-28, 19:49

Moim skromnym zdaniem cewka zapłonowa do wymiany. Może też być świeca zapłonowa.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: tomasz87 » 2010-05-28, 20:35

A jak Ty to tak podłączyłeś,że żarówka całkiem gaśnie ? Chyba masz coś źle podłączone w zapłonie. Tam cały czas jest połączenie przez cewkę i kondensator. Powinna się palić i przygasać/rozjaśniać ale nie gasnąć.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 21:29

Podłączyłem to tak...
Żarówka
Obrazek
Cewka
Obrazek
inaczej się nie da.
To ze nie świeci to sam się dziwie, podczas obrotu magnetem i dojściu do punktu wyprzedzenia odczuwalne było jakby było hamowane i coś buczało, słychać nawet to na pierwszym filmie.
Świeca ok, pożyczona od drugiej WSKi, i nawet od Simka,
Cewka tez Ok opory odpowiednio ~3kohm i ~2ohm, brak oznak przebicia.

SuLeK

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: SuLeK » 2010-05-28, 21:34

Miałem tak samo... wymieniłym najpierw świecę i było lepiej, ale troszkę, dolegliwość ustąpiła po wymianie kondensatora.

mozil407
Posty: 71
Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
GG: 9525876
Moje maszyny: MZ ETZ 150
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mozil407 » 2010-05-28, 21:41

Mam identyczny problem z wsk-ą, nie reaguje na żadną regulacje, już nie wiem co mam z tym fantem robić. :-/
Odpalić odpali, ale na obroty się nie wkręci.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 21:45

Którego z kolei? Nawet na nówce ze sklepu nie chce działać!

MOZIL407 to jest nas dwóch a może i więcej... :?

SuLeK

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: SuLeK » 2010-05-28, 21:46

ja z drugim motorem też tak mam tylko że od czasu do czasu, nie zawsze...

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 21:52

Juro spróbuję podłączyć bez cewki WN i zasilę ją z akumulatora poprzez cewkę WN butelkową, jak to nie pomoże to nie wiem...
najwyżej oddam jeden z zapasowych wałów do tokarza by stożek przetoczył pod zapłon elektroniczny z sima i po kołopocie!
Tego bzika ustawisz raz i najwyżej co 1000km dokręcić trzeba stator.
Ostatnio zmieniony 2010-05-28, 21:55 przez mariusz30003, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: tomasz87 » 2010-05-28, 21:54

Ja bym sprawdził podkładki izolacyjne tam gdzie łączy się cewka i kondensator bo może masz przebicie.
Podłącz żarówkę 21W6V i sprawdź. Przerwę na kowadełku masz 0.25mm , 0.5mm na świecy i 3mm przed gmp się zapala żarówka ?

No jak na samej krzywce nie odpali to nie mam pytań :D Zostaje czy ta maszyna ma pierścienie i simering w skrzyni korbowej :)

Poszukaj jeszcze w jakim położeniu powinny znajdować się magnesy nad cewką przy rozwarciu przerywacza. Jeśli możesz ustawić rozwarcie ok 3mm przed gmp to raczej wał jest ok. tylko może być zonk w zgraniu się magnes cewka.
No i nie patrz na żadne znaki tylko na faktyczne położenie tłoka.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: mariusz30003 » 2010-05-28, 21:59

Też o tym myślałem i przejścia w tym punkcie nie ma.
Co do pierścionków to są one nominalne rodem z PRL jak i tłok z cyckiem, a simeringi nowe/sprawne bo nie ciekną.

Mam taki dynks zrobiony na podstawie wzorca z jednej z książek do kontroli położenia tłoka w cycku, i na jego wskazaniach ustawiam, znaków używam gdy siedzi świeczka w głowicy albo gdy nie mam tego dynksa pod ręką.

Mniej więcej wiem o co biega z tymi magnesami juro sprawdzę ( dam fotkę).

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: tomasz87 » 2010-05-28, 22:10

a może przerywacz jakoś się zapiekł na oście lub sprężynka nie dociska go z odpowiednią siłą i przy wyższych obrotach nie łapie każdego cyklu. Ustaw wszystko jak napisałem wsadź do cylindra jakiś pręt daj na GMP i na pręcie zaznacz flamastrem kreskę(za punk odniesienia obierz sobie np żeberko głowicy) wyciągnij pręt i daj 3mm wcześniej kreskę. I tak patrz i jak się zapali żarówa jak kreskę zobaczysz to ma banglać :D Debilny sposób ale częściej lepiej w moim przypadku się sprawdzał jak mega dokładne ustawienia.

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z zapłonem w WSK 125 M06 B3

Post autor: wskocyklista04 » 2010-05-28, 22:21

ja tak miałem kiedyś jak miałem za dużą przerwę. Spróbuj tylko na minimalnej przerwie czy się będzie wkręcać. U mnie się wkręcała tylko nie było wolnych obrotów.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości