Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Witam,
zakupiłem silnik od kolegi z forum,dokupiłem brakującą cewkę ale nie wiem do czego podłączyć czarny kabel z cewki,niebieski u dołu i jak jeszcze dołożę kabel wysokiego napięcia...Nie rozbierałem tego nigdy i nie mam zielonego pojęcia co i jak podłączyć.
Więc proszę was o pomoc...
zakupiłem silnik od kolegi z forum,dokupiłem brakującą cewkę ale nie wiem do czego podłączyć czarny kabel z cewki,niebieski u dołu i jak jeszcze dołożę kabel wysokiego napięcia...Nie rozbierałem tego nigdy i nie mam zielonego pojęcia co i jak podłączyć.
Więc proszę was o pomoc...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
No to tak zacznijmy od początku.
Kabelek, który idzie od cewki powinien być poączony na śrubce razem z tym kabelkiem czarnym, który widać na samym dole i on ma przelotkę, którą wkładasz w dziurkę do kartera, na to podkładka izolująca i nakrętka i do przerywacza podłączasz jeszcze kabelek od kondensatora, który jest umieszczony z tyłu podstawki. Więc wygląda to następująco ta śrubka, którą masz na przerywaczu masz włożoną tak jak trzeba. nakładasz teraz tylko te trzy kabelki, o których wspomniałem wcześniej i nakręcasz nakrętke. Kabel wysokiego napięcia (WN) nakręcasz na cewke WN, dokładnie na ten bolec z tyłu cewki i wyprowadzasz przez tą gumę w karterze. No i w sumie cewke WN i przerywacz masz złożony.
Biały kabel od tej najmniejszej cewki ładowania wyprowadzasz przez karter tak jak kabel od gaszenia, na to podkładka izolująca i nakrętka.
Natomiast te dwa kabelki czerwone są od cewek świateł, które są połączone razem i są na przelotce przekładasz tylko przez karter i na to podkładka izolująza i nakrętka.
Myślę, że dość jasno to wytłumaczyłem. W razie wątpliwości pisz
Kabelek, który idzie od cewki powinien być poączony na śrubce razem z tym kabelkiem czarnym, który widać na samym dole i on ma przelotkę, którą wkładasz w dziurkę do kartera, na to podkładka izolująca i nakrętka i do przerywacza podłączasz jeszcze kabelek od kondensatora, który jest umieszczony z tyłu podstawki. Więc wygląda to następująco ta śrubka, którą masz na przerywaczu masz włożoną tak jak trzeba. nakładasz teraz tylko te trzy kabelki, o których wspomniałem wcześniej i nakręcasz nakrętke. Kabel wysokiego napięcia (WN) nakręcasz na cewke WN, dokładnie na ten bolec z tyłu cewki i wyprowadzasz przez tą gumę w karterze. No i w sumie cewke WN i przerywacz masz złożony.
Biały kabel od tej najmniejszej cewki ładowania wyprowadzasz przez karter tak jak kabel od gaszenia, na to podkładka izolująca i nakrętka.
Natomiast te dwa kabelki czerwone są od cewek świateł, które są połączone razem i są na przelotce przekładasz tylko przez karter i na to podkładka izolująza i nakrętka.
Myślę, że dość jasno to wytłumaczyłem. W razie wątpliwości pisz

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
No hej:)
starałem się zrozumieć to co napisałeś i zerknij na foto czy ok zrobiłem.
Oczywiście ten niebieski kabelek przełożę przez karter.
Czy te kabelki dobrze założyłem?
Z tego co widzę to brakuje mi 2 śrub,które trzymają cały ten mechanizm z cewkami??Skręcone tj teraz na 1 śrubę...
starałem się zrozumieć to co napisałeś i zerknij na foto czy ok zrobiłem.
Oczywiście ten niebieski kabelek przełożę przez karter.
Czy te kabelki dobrze założyłem?
Z tego co widzę to brakuje mi 2 śrub,które trzymają cały ten mechanizm z cewkami??Skręcone tj teraz na 1 śrubę...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
wszystko podłączyłeś dobrze,
i tak jak zauważyłeś brakuje ci 2 śrub od mocowania iskrownika
i tak jak zauważyłeś brakuje ci 2 śrub od mocowania iskrownika
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
o to spoko:)udało się,ciekawe czy jak poskładam wszystko to zapali bez problemu.
Wydaje mi się,że trzeba będzie papierem ściernym poprzecierać cewki z zewnątrz.
i muszę skombinować jakieś podkładki izolujące,bo nie mam żadnej.
Dzięki za porady
Wydaje mi się,że trzeba będzie papierem ściernym poprzecierać cewki z zewnątrz.
i muszę skombinować jakieś podkładki izolujące,bo nie mam żadnej.
Dzięki za porady
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
podkładki izolujące możesz wybić z fibry (materiału do robienia uszczelek hydraulicznych) kiedyś kolega wycinał takie podkładki z plastiku i do dzisiaj spełniają swoje zadanie
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Źle podłączyłeś. Kabelki są dobrze ale sprężyna przerywacza nie powinna dotykać do podstawy przerywacza. Powinna być przykręcona do śrubki po lewej stronie podkładki izolującej.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Kermit masz racje niezauwarzyłem tego mój błąd
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
możecie na foto mi to pokazać/zaznaczyć?
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Narysowałem to
ale to musisz tylko przełożyć sprzężynę przerywacza
ale to musisz tylko przełożyć sprzężynę przerywacza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
czyli teraz jest dobrze?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Jeżeli masz w takiej kolejności:
śruba -> sprężyna przerywacza -> pod. izolacyjna -> podstawa przerywacza (kowadełko) -> pod. izolacyjna -> 3 kable (cewka, gaszenie, kondek) -> pod. sprężynowa -> nakrętka
Ale z tego co widzę na w/w zdjęciu masz wszystko ok.
śruba -> sprężyna przerywacza -> pod. izolacyjna -> podstawa przerywacza (kowadełko) -> pod. izolacyjna -> 3 kable (cewka, gaszenie, kondek) -> pod. sprężynowa -> nakrętka
Ale z tego co widzę na w/w zdjęciu masz wszystko ok.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Po za tym zmień te śruby trzymające iskrownik na takie z łepkiem na śrubokręt, bo w tej sytuacji regulacja zapłonu jest bardzo uciążliwa.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
co kilka głów to nie jedna:)
zmienię te śruby,jasne i powoli będę się zabierał do składania wszystkiego.
Dzięki za pomoc!
zmienię te śruby,jasne i powoli będę się zabierał do składania wszystkiego.
Dzięki za pomoc!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
a powiedzcie mi jak mam podłączyć te 3 kabelki co wychodzą z silnika?
Nie wiem w jakiej kolejności były włożone i nie wiem,które z motoru gdzie były podłączone...
Nie wiem w jakiej kolejności były włożone i nie wiem,które z motoru gdzie były podłączone...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
no trzeba sobie popatrzeć na schemat i dojść samemu co gdzie podłączyć ;]
jeden jest od gaszenia czyli trzeba poszukać który idzie do przerywacza
drugi od świateł czyli musi iść od cewek świetlnych
trzeci od ładowania aq czyli szukamy połączenia z cewką ładowania.
Naprawdę czy ten schemat jest taki trudny do przejścia czy jesteś taki leniwy.
W instrukcji do b3 wszystko jest rozrysowane oraz opisane co gdzie się łączy więc nie wiem co to za problem
Tu jest kilka kabli na krzyż w WSK 175 dopiero jest sajgon z instalacją 6V i kierunkowskazami.
to życzę powodzenia z ustawianiem zapłonu :p
jeden jest od gaszenia czyli trzeba poszukać który idzie do przerywacza
drugi od świateł czyli musi iść od cewek świetlnych
trzeci od ładowania aq czyli szukamy połączenia z cewką ładowania.
Naprawdę czy ten schemat jest taki trudny do przejścia czy jesteś taki leniwy.
W instrukcji do b3 wszystko jest rozrysowane oraz opisane co gdzie się łączy więc nie wiem co to za problem
Tu jest kilka kabli na krzyż w WSK 175 dopiero jest sajgon z instalacją 6V i kierunkowskazami.
to życzę powodzenia z ustawianiem zapłonu :p
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-11-15, 13:53
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: Łeczna
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Nigdy nie rozbierałem silnika i elektryki w motorze,a silnik który kupiłem był bez magneta i cewki,więc nie wiedziałem co i jak z kablami...
Dzięki,może dam radę i wszystko będzie ok
Dzięki,może dam radę i wszystko będzie ok
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
No ale to nie zwalnia Cie z tego żeby najpierw przeglądnąć książkę w której opisane są naprawy oraz schematy.
Najlepiej spotkaj się z kimś kto w tym siedzi z Twojej okolicy to na pewno Ci pomoże
Są to naprawdę podstawowe rzeczy
które każdy powinien umieć zrobić
Patrzysz na schemat i bierzesz miernik uniwersalny którym sprawdzasz gdzie który kabel się łączy.
Najlepiej spotkaj się z kimś kto w tym siedzi z Twojej okolicy to na pewno Ci pomoże

Są to naprawdę podstawowe rzeczy

Patrzysz na schemat i bierzesz miernik uniwersalny którym sprawdzasz gdzie który kabel się łączy.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2012-12-07, 20:44
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Proszę o pomoc!Jak to podłączyć??
Witam,
jak podłączyć przewody przerywacza do karteru (chodzi o wyjscie na zewnątrz obudowy iskrownika). Zrobiłem zdjecie jak rozbierałem ale telefon miał awarie i.............nie mam nic. Pytam bo chcę podłączyć w te same punkty jak było fabrycznie.
Proszę o pomoc. Ze schematu albo nie umiem tego odczytać albo tego nie ma.
jak podłączyć przewody przerywacza do karteru (chodzi o wyjscie na zewnątrz obudowy iskrownika). Zrobiłem zdjecie jak rozbierałem ale telefon miał awarie i.............nie mam nic. Pytam bo chcę podłączyć w te same punkty jak było fabrycznie.
Proszę o pomoc. Ze schematu albo nie umiem tego odczytać albo tego nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości