INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
Nie wiem co masz na myśli mówiąc skrzynka. Używaj precyzyjnych określeń albo chociaż posługuj się numeracją ze schematu. Wtedy łatwiej będzie udzielić pomocy. Domyślam się że chodzi ci o listwę zaciskową. Można zostawić tak jak jest ale musiałbyś wrócić do przedpotopowego prostownika selenowego. Unitra musi mieć oba bieguny cewki wyprowadzone aby prostować obie połówki napięcia.
Co ja bym zrobił? Jeśli nie byłbym emocjonalnie związany z tym silnikiem to sprzedałbym go i wykupił W2B. Ewentualnie zrezygnuj chwilowo z kierunkowskazów. Zerknij na schemat SHL, może tam coś ciekawego zauważysz co dałoby się wykorzystać w twoim motocyklu. Ta prądnica którą posiadasz jest po prostu za słaba. Nie ma takiej możliwości aby zasiliła pełnowartościową instalację z kierunkowskazami.
Już dokładnie nie pamiętam ale razem generuje ona 28 watt z czego żarówka światła mijania pobiera 25W.
Co ja bym zrobił? Jeśli nie byłbym emocjonalnie związany z tym silnikiem to sprzedałbym go i wykupił W2B. Ewentualnie zrezygnuj chwilowo z kierunkowskazów. Zerknij na schemat SHL, może tam coś ciekawego zauważysz co dałoby się wykorzystać w twoim motocyklu. Ta prądnica którą posiadasz jest po prostu za słaba. Nie ma takiej możliwości aby zasiliła pełnowartościową instalację z kierunkowskazami.
Już dokładnie nie pamiętam ale razem generuje ona 28 watt z czego żarówka światła mijania pobiera 25W.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
"SKRZYNKE" to o to mi chodzi gdzie jest bezpiecznik co pisze fuse.
A co do silnika w2b to mam kilka nawet ale ja chcialem zastosować w2a więc tylko napisz mi czy da rade te 3 kable z zapłonu podpiąć do tej skrzynki???
A co do silnika w2b to mam kilka nawet ale ja chcialem zastosować w2a więc tylko napisz mi czy da rade te 3 kable z zapłonu podpiąć do tej skrzynki???
- Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
gabste pisze:tylko napisz mi czy da rade te 3 kable z zapłonu podpiąć do tej skrzynki
Tym sposobem ze schematem elektrycznym podlaczasz wszystko.Wojtek pisze:Jeden biegun cewki ładowania jest poprowadzony do prostownika a drugi do masy. Ażeby użyć prostownika ze zdjęcia musisz ten zmasowany biegun odlutować od masy i wyprowadzić izolowanym przewodem na zewnątrz.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
A dzisiaj wymyślilem coś takiego : jak na schemacie
1.czerwona linia to jest kabel od dwóch cewek świetlnych
2.czarna to jest z przerywacza
3. niebieska jest z cewki ładowania
4.Fieletowa to jest z przerywacza kierunków
3.żółta ze sr=tacyji przez przerywacz do czarnego kabla czyli z przerywacza
Było by coś takiego ??????

Aha tylko jak tam jest przerywacz kierunków to na schemacie są 2 wyjścia a ja mam taki co są 3 wyjścia L,P i X
L-to lewe kieruki
P-to prawe
X- to co ja mam tam podłączyć przewód z przełącznika kierunków i tak jak na schemacie ten z stacyjki co idzie do czarnego???

1.czerwona linia to jest kabel od dwóch cewek świetlnych
2.czarna to jest z przerywacza
3. niebieska jest z cewki ładowania
4.Fieletowa to jest z przerywacza kierunków
3.żółta ze sr=tacyji przez przerywacz do czarnego kabla czyli z przerywacza
Było by coś takiego ??????

Aha tylko jak tam jest przerywacz kierunków to na schemacie są 2 wyjścia a ja mam taki co są 3 wyjścia L,P i X
L-to lewe kieruki
P-to prawe
X- to co ja mam tam podłączyć przewód z przełącznika kierunków i tak jak na schemacie ten z stacyjki co idzie do czarnego???

- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
I jeszcze jeden zmodyfikowany schemat z przerywaczem kierunków na 3 wyjścia .
Plis Wojtek napisz co o tym myślisz
ewentualnie proszę nanieś jakieś poprawki do tego schematu

Plis Wojtek napisz co o tym myślisz
![:]](./images/smilies/splash.gif)

-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
nie zadziala , ale dymu też nie bedzie, no moze światła by zaświeciłygabste pisze:i jak Panowie było by tak???
sadze ze jak wezmiesz schemat od 125 kierunkami to znajdziesz odpowiedz jak polaczyc kabelki
jezeli zapłon jest taki sam jak w 125 to kabelek podlaczony do przerywacza słuzy do gaszenia, jak chcesz wylaczyc silnik to go zwierasz z masą czyli stacyjka z 175 nie bedzie pasowac
a jezeli chodzi o kierunki to od czego jest ten przerywacz?? pewnie na schemacie od tamtego pojazdu jest odpowiedz jak podlaczyc
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
a masz taki schemat??????sadze ze jak wezmiesz schemat od 125 kierunkami to
znajdziesz odpowiedz jak polaczyc kabelki
Nie znam się na 125 ale wydaje mi się że mają taką samą stacyjkę jak 175 wię c powinno być tam w tej skrzynce podlączyl bym ten z przerywacza w to miejce gdzie idzie kabel z przerywacza z silnika w2b więc powinno być a niebieski to tak jak w prądnicy ładowanie zaś czerwony wprądnicy to zapłonowy a tutaj ..... chyba od świateł więc tylko ten może być źle umiejscowiony w skrzynce.jezeli zapłon jest taki sam jak w 125 to kabelek podlaczony do przerywacza słuzy do gaszenia, jak chcesz wylaczyc silnik to go zwierasz z masą czyli stacyjka z 175 nie bedzie pasowac
A jeśli chodzi o kierunki to przedni L jest połączony z tylnikm L i tak samo prawe ,następnie idą do przerywacza i do przełącznika i jeden kabelek z przełącznika do przerywacza i dalej tak jak na schemacie.
Nie jestem dobry z elektryki ale wydaje mi się że powinno to zadziałać ale do końca nie jestem pewien co do umiejscowienia tego czerwonego kabelka
Jaki kabelek w prądnicy odpowiada za światła .... czasem nie żółty???
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
na wstępie dodam że w życiu nie widziałem elektryki w silniku takim jak Twoj, ale sade ze jest niemal identyczny jak w innych sprzetach
przy zapłonie z magnetem (takim jak w 125 , komarkach itp) silnik pracuje przy otwartym obwodzie służącym do gaszenia a gasimi silnik robiac zwarcie na przerywaczu, mozesz odpalic silnik bez podlaczonych zadnych kabli a zgasic go wpascie przez zetkniecie czarnego kabla np z silnikiem, stacyjka po włożeniu kluczyka otwiera obwod
przy zapłonie bateryjnym, po włożeniu, przekreceniu kluczyka zamykany jest obwód z przerywaczem, cewką i akumulatorem i może przez niego płynąć prac, po wyjęciu kluczyka otwierasz obwod, prad przestaje płynac i silnik gasnie.
kolory tak samo jak opisaleś wyżej czerwony swiatła, niebieski ładowanijezeli chodzi o ładowanie to musisz przerobic w swoim schemacie podłączenie do prostownika,
piszesz ze nie jesteś dobry z elektryki - ale sadze ze podstawowe prawo znasz - zeby popłynal prad obwod musi być zamkniety
nie mam, musisz pogooglac, nie ma na forum ??gabste pisze: a masz taki schemat??????
nie jestNie znam się na 125 ale wydaje mi się że mają taką samą stacyjkę jak 175 .
przy zapłonie z magnetem (takim jak w 125 , komarkach itp) silnik pracuje przy otwartym obwodzie służącym do gaszenia a gasimi silnik robiac zwarcie na przerywaczu, mozesz odpalic silnik bez podlaczonych zadnych kabli a zgasic go wpascie przez zetkniecie czarnego kabla np z silnikiem, stacyjka po włożeniu kluczyka otwiera obwod
przy zapłonie bateryjnym, po włożeniu, przekreceniu kluczyka zamykany jest obwód z przerywaczem, cewką i akumulatorem i może przez niego płynąć prac, po wyjęciu kluczyka otwierasz obwod, prad przestaje płynac i silnik gasnie.
sadze ze bedzie tak jak tu, http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42bf494490" target="_blankJaki kabelek w prądnicy odpowiada za światła .... czasem nie żółty???
kolory tak samo jak opisaleś wyżej czerwony swiatła, niebieski ładowanijezeli chodzi o ładowanie to musisz przerobic w swoim schemacie podłączenie do prostownika,
piszesz ze nie jesteś dobry z elektryki - ale sadze ze podstawowe prawo znasz - zeby popłynal prad obwod musi być zamkniety
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
sadze ze bedzie tak jak tu, http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42bf494490" target="_blank" target="_blankregis440 pisze:na wstępie dodam że w życiu nie widziałem elektryki w silniku takim jak Twoj, ale sade ze jest niemal identyczny jak w innych sprzetach
nie mam, musisz pogooglac, nie ma na forum ??gabste pisze: a masz taki schemat??????
nie jestNie znam się na 125 ale wydaje mi się że mają taką samą stacyjkę jak 175 .
przy zapłonie z magnetem (takim jak w 125 , komarkach itp) silnik pracuje przy otwartym obwodzie służącym do gaszenia a gasimi silnik robiac zwarcie na przerywaczu, mozesz odpalic silnik bez podlaczonych zadnych kabli a zgasic go wpascie przez zetkniecie czarnego kabla np z silnikiem, stacyjka po włożeniu kluczyka otwiera obwod
przy zapłonie bateryjnym, po włożeniu, przekreceniu kluczyka zamykany jest obwód z przerywaczem, cewką i akumulatorem i może przez niego płynąć prac, po wyjęciu kluczyka otwierasz obwod, prad przestaje płynac i silnik gasnie.
Jaki kabelek w prądnicy odpowiada za światła .... czasem nie żółty???
kolory tak samo jak opisaleś wyżej czerwony swiatła, niebieski ładowanijezeli chodzi o ładowanie to musisz przerobic w swoim schemacie podłączenie do prostownika,
piszesz ze nie jesteś dobry z elektryki - ale sadze ze podstawowe prawo znasz - zeby popłynal prad obwod musi być zamkniety
nie napisales od czego jest przerywacz od kierunkow, wiec jest to black box na dodatek nie wiemy jakie ma wyprowadzenia
jezeli chodzi o kierunki to ja bym podlaczyl W pod X na przerywaczu od kierunkow a G pod np L a p olał , i reszte jak na schemacie
tak jak jest na schemacie to tylko dym z tego bedzie


- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
Ej a nie mozesz nanieść poprawek na ten schemat plis
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
Potraktuj ten przerywacz kierunkowskazów jakby miał dwa styki. Zostaw jeden wolny. Np L nie podłączaj do niczego. Żbiku mówi mi że tak jeździ i działa.
Kup książkę 'Motocykle WSK'. Tam jest komplet schematów. Zresztą są one w internecie. Obwód kierunkowskazów tutaj akurat został wklejony to ogólnego schematu ale skasuj wszystko pozostałe i zobaczysz że możesz go zastosować w WSK 125, 175 jak i w Wierchowinie czy Simsonie. Prąd zasilający żarówki zostaje przerywany i przez przełącznik doprowadzany do lewych lub prawych świateł. Z tego co pamiętam pierwszy schemat w temacie "Schematy elektryczne" dotyczy właśnie wyłącznie obwodu kierunków bez dedykacji do konkretnego modelu WSK.
Różnica polega na tym że w 175 zasilanie ciągniesz od cewki zapłonowej a w 125 trzeba z innego punktu. Na przykład z sygnału dźwiękowego.
Kup książkę 'Motocykle WSK'. Tam jest komplet schematów. Zresztą są one w internecie. Obwód kierunkowskazów tutaj akurat został wklejony to ogólnego schematu ale skasuj wszystko pozostałe i zobaczysz że możesz go zastosować w WSK 125, 175 jak i w Wierchowinie czy Simsonie. Prąd zasilający żarówki zostaje przerywany i przez przełącznik doprowadzany do lewych lub prawych świateł. Z tego co pamiętam pierwszy schemat w temacie "Schematy elektryczne" dotyczy właśnie wyłącznie obwodu kierunków bez dedykacji do konkretnego modelu WSK.
Różnica polega na tym że w 175 zasilanie ciągniesz od cewki zapłonowej a w 125 trzeba z innego punktu. Na przykład z sygnału dźwiękowego.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
gabste pisze:Ej a nie mozesz nanieść poprawek na ten schemat plis
na schemat od 175 nie bo potrzebujesz innej stacyjki
na 125 nie ma takiej potrzeby bo jak masz stacyjke od 125 to robisz taka sama instalacje i cieszysz sie jazda
cos mi sie wydaje ze gabste kombinuje jak tu podlaczyc do fuse box od 175 zaplon taki jak w 125
odpowiedz brzmi nie da sie zeby bylo plug&play, ze wzgledu na inna budowe zapłonu i całej pradnicy
mozna podlaczyc z ta stacyjka,ale nie zgasisz motocykla i dodatkowo kilka innych przeróbek jest potrebnych
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
A właśnie jest tu problem bo jak zostawie wolny L to cała lewa strona nie bedzie mrugać sprawdzalem czy działa to pod l podpiołem kierunki lewe i do X siepłem kablem z + akumulatora a minusem z aku do śruby i no i działał.Więc nie mozna zostawićPotraktuj ten przerywacz kierunkowskazów jakby miał dwa styki. Zostaw jeden wolny. Np L nie podłączaj do niczego. Żbiku mówi mi że tak jeździ i działa.

to jest na tym schemacie tez kabel puszczony do klaksonuRóżnica polega na tym że w 175 zasilanie ciągniesz od cewki zapłonowej a w 125 trzeba z innego punktu. Na przykład z sygnału dźwiękowego.
Masz racje bardzo chcial bym zostawić tego fuse boxacos mi sie wydaje ze gabste kombinuje jak tu podlaczyc do fuse box od 175 zaplon taki jak w 125
odpowiedz brzmi nie da sie zeby bylo plug&play, ze wzgledu na inna budowe zapłonu i całej pradnicy
Ok czyli tak panowie muszę zrobić instalacje tak jak jest w wsk 125???
a następnie podłączyć kierunki tak jak jest wna tym schemacie????
ale napewno nieda się zostawić tej stacyjki???
A może byc ten schemat???
a ta stacyjka była by???
http://moto.allegro.pl/item366669838_st ... lacja.html
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
Mogę powiedzieć jedno , prostownik masz dobry, można podłączyć go na pełny mostek jak i na połówkowy (dwa kable z cewki ładowania lub jeden), przerywacz jest też dobry, wykorzystuje się w nim tylko dwa przeciwległe zaciski, trzeci jest wyprowadzeniem dla kontrolki .
stacyjka też może zostać ta sama, tylko trzeba ją odpowiednio podłączyć .
Czekałem do teraz po to by dowiedzieć się czy potrafisz poradzić sobie z tym problemem, jednak nie mam nadziei na to,nie rozróżniasz na schemacie przerywacza kierunkowskazów od sygnału dzwiękowego, Twoje schematy prowadzą do spalenia instalacji jak nie całego motocykla?
Daj sobie spokój nie rób nic sam , nie znasz się na tym, to od razu widać po Twoich postach, pomoże Ci tylko doświadczony elektryk.
Powinno mu to zająć nie więcej jak pół godziny, to jest naprawdę prosta sprawa, ale dla ludzi którzy maja jakiekolwiek przygotowanie .
Posłuczaj mojej rady i nie obrażaj się na mnie, ale nie jestem w stanie nauczyć nikogo podstaw elektryki w kilku zdaniach pisanego postu .
stacyjka też może zostać ta sama, tylko trzeba ją odpowiednio podłączyć .
Czekałem do teraz po to by dowiedzieć się czy potrafisz poradzić sobie z tym problemem, jednak nie mam nadziei na to,nie rozróżniasz na schemacie przerywacza kierunkowskazów od sygnału dzwiękowego, Twoje schematy prowadzą do spalenia instalacji jak nie całego motocykla?
Daj sobie spokój nie rób nic sam , nie znasz się na tym, to od razu widać po Twoich postach, pomoże Ci tylko doświadczony elektryk.
Powinno mu to zająć nie więcej jak pół godziny, to jest naprawdę prosta sprawa, ale dla ludzi którzy maja jakiekolwiek przygotowanie .
Posłuczaj mojej rady i nie obrażaj się na mnie, ale nie jestem w stanie nauczyć nikogo podstaw elektryki w kilku zdaniach pisanego postu .
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
Wiesz co po pierwsze to nie obrazam się ale potrafię odrużnić klakson od przerywacza kierunków
A nie mogl byś na nieść to na jakiś schemat??? plis
A i tak jak koledzy pisali ze nie da rady podlaczyć tych kabli pod tą skrzynkę z bezpiecznikiem to ciebie się pytam da rade czy nie???

A nie mogl byś na nieść to na jakiś schemat??? plis
A i tak jak koledzy pisali ze nie da rady podlaczyć tych kabli pod tą skrzynkę z bezpiecznikiem to ciebie się pytam da rade czy nie???
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
napisałem przecież że zajmie to góra pół godziny czyli da radę .
podłączenie tego silnika do tej instalacji jest wykonalne bo instalacja w 175 jest bardziej rozbudowana , po całej operacji zostanie nam kilka niepodłączonych do niczego kabli i tyle .
porównaj instalację WSK 125 a WSK 175 w tej pierwszej są dwa "kable na krzyż"
obiecuję jutro wcześnie rano cos dla Ciebie narysować - zmodyfikowany schemat dla Twojej przeróbki , wyślę Ci na PW.
Pozdrawiam
podłączenie tego silnika do tej instalacji jest wykonalne bo instalacja w 175 jest bardziej rozbudowana , po całej operacji zostanie nam kilka niepodłączonych do niczego kabli i tyle .
porównaj instalację WSK 125 a WSK 175 w tej pierwszej są dwa "kable na krzyż"
obiecuję jutro wcześnie rano cos dla Ciebie narysować - zmodyfikowany schemat dla Twojej przeróbki , wyślę Ci na PW.
Pozdrawiam
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
witam mam jeszcze takie pytanie czy podczas wciskania pedalu hamulca tylniego tylnia lampa powinna się zaświecić czy zgasnać??? aha bo ta waska tak jak i z przodu malutka one caly czas świecą.A ta durza nz przodu nie świeci.Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 2008-06-18, 07:02 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka wsk 175 z silnikiem w2a
możesz jaśniej ??gabste pisze:witam mam jeszcze takie pytanie czy podczas wciskania pedalu hamulca tylniego tylnia lampa powinna się zaświecić czy zgasnać??? aha bo ta waska tak jak i z przodu malutka one caly czas świecą.A ta durza nz przodu nie świeci.Prosze o pomoc
uzyj poprawnych nazw swiatel pozycyjne przednie, pozycyjne tylne, stopu, mijania, drogowe
ktore kiedy swieci a kiedy nie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość