INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2011-10-14, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Lokalizacja: brzesko
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Witam. Potrzebuje podłaczyć instalacje bez aq. Nie potrzebuje świateł i gaszenia tylko żeby iskra była. Wychodzą 4 kable z silnika, czerwony, czarny i 2 żółte.
Ostatnio zmieniony 2012-02-02, 23:06 przez slawek99921, łącznie zmieniany 1 raz.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Instalacja w WSK to 4 kable także nie jest to filozofia rób wg schematu na org.
Normalnie rozwaliłeś system.......rzułte
- Feldgrau
- Posty: 150
- Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
- GG: 0
- Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78 - Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Witam. Pytanie może banalne ale pomoże ktoś jak określic jaka instalacja jest 6v czy 12v? Jest to kobuz z '78 w raz z nim dostałem akumulator 6 V ale nie nadaje się do niczego i nie był on podłączony z stąd moje wątpliwości. Za pomoc z góry dziękuję.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Rzuć okiem pod prawy dekiel - na pokrywę prądnicy, ale obstawiam że jest 6v ładowanie, 12v oswietlenie.
- Feldgrau
- Posty: 150
- Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
- GG: 0
- Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78 - Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Kurcze sprawia mi problem jaki mam akumulator mam kupic żeby było ok.Sprawdzę pod pokrywą oraz wyczytałem że z prądnicy 6V wychodzi 5 przewodów. Jeśli prądnica ma 6V akumulator mam kupic 6Vczy 12V? Elektryk ze mnie jak z koziej Du**y trąba więc jest to dla mnie duży problem...
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Wyczytałeś dobrze więc skąd jeszcze tyle wątpliwości.Feldgrau pisze:Kurcze sprawia mi problem jaki mam akumulator mam kupic żeby było ok.Sprawdzę pod pokrywą oraz wyczytałem że z prądnicy 6V wychodzi 5 przewodów. Jeśli prądnica ma 6V akumulator mam kupic 6Vczy 12V? Elektryk ze mnie jak z koziej Du**y trąba więc jest to dla mnie duży problem...
Samym napisem na 6V/12V na podstawie przerywacza bym się nie sugerował (bo jak ktoś coś zmieniał to podstawa mogła zostać a prądnica być inna) a bardziej właśnie na ilości przewodów z prądnicy i kolorach. Podnieś fotel i zerknij tam w tą puszkę połączeniową co jest bezpiecznik. Zobacz jakie idą kolory przewodów z prądnicy i będziesz miał już na pewność jaka jest instalacja.
Jak masz niebieski i żółty w tej wiązce to połącz je razem dla lepszego ładowania i będzie to instalacja pod aku. 6V jak nie będzie tam niebieskiego to masz pod aku 12V.
- Feldgrau
- Posty: 150
- Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
- GG: 0
- Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78 - Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Z prądnicy wychodzi 5 przewodów. Obudowa prądnicy mówi że oświetlenie 12V ładowanie 6V. Czyli akumulator kupię 6V, wielkie dzięki za pomoc i cierpliwośc.
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Witam ,
W sobotę złożyłem silnik do mojego kobuza .
Założony mam wirnik z silnika 059 (zalewany) , ponieważ ten niezalewany porostu nie wchodzi na wał bodajże różnica jednego milimetra .
Zapłon , stator na 6v ładowanie i oświetlenie 12v , przy próbie odpalenia strasznie odbija w starter , na popych odpala ale jak się zatrzymam i che ruszyć to jedzie do tyłu . Nie wiem już co robić zapłon ustawiałem we wszystkie strony jak się da nawet delikatnie powiększyłem fasolki płytki przerywacza , sam przerywacz czyściłem , poprsotu skończyły mi się już pomysły .
Jeżeli koś coś wie na ten temat to proszę pisać , każda porada się przyda .
W sobotę złożyłem silnik do mojego kobuza .
Założony mam wirnik z silnika 059 (zalewany) , ponieważ ten niezalewany porostu nie wchodzi na wał bodajże różnica jednego milimetra .
Zapłon , stator na 6v ładowanie i oświetlenie 12v , przy próbie odpalenia strasznie odbija w starter , na popych odpala ale jak się zatrzymam i che ruszyć to jedzie do tyłu . Nie wiem już co robić zapłon ustawiałem we wszystkie strony jak się da nawet delikatnie powiększyłem fasolki płytki przerywacza , sam przerywacz czyściłem , poprsotu skończyły mi się już pomysły .
Jeżeli koś coś wie na ten temat to proszę pisać , każda porada się przyda .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Jaka przerwa i kiedy (ile mm przed gmp) rozwiera się przerywacz ?
- MATEOXXX
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
- GG: 6223580
- Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75' - Lokalizacja: Zamość
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Ustawiałem tak 3-3,6 mm a na przerywaczu 0,25mm .
EDIT :
Dzisiaj usiadłem z tym na spokojnie i jak się okazało czop wału jest przekręcony , a mianowicie jak ustawie cały ten dekielek z napisem ,,Made in Poland'' na górze to wtedy zapłon jest za późny i strzela mocno w tłumik , a gdy ustawie tą płytkę napisami typu ,,Oświetlenie 12v/6v ładowanie '' to wtedy zapłon jest za wczesny i silnik chodzi do tyłu .
Teraz zostaje mi zrobienie CDI bo już z tymi patynkami nie che mi się bawić i przerabiać tego wszystkiego .
Teraz mam taką prośbę , czy ktoś mógłby zrobić foto ze zdjętym zapłonem i ustawionym tłokiem w GMP albo DMP ,
wtedy będę już pewny do moich spostrzeżeń .
EDIT :
Dzisiaj usiadłem z tym na spokojnie i jak się okazało czop wału jest przekręcony , a mianowicie jak ustawie cały ten dekielek z napisem ,,Made in Poland'' na górze to wtedy zapłon jest za późny i strzela mocno w tłumik , a gdy ustawie tą płytkę napisami typu ,,Oświetlenie 12v/6v ładowanie '' to wtedy zapłon jest za wczesny i silnik chodzi do tyłu .
Teraz zostaje mi zrobienie CDI bo już z tymi patynkami nie che mi się bawić i przerabiać tego wszystkiego .
Teraz mam taką prośbę , czy ktoś mógłby zrobić foto ze zdjętym zapłonem i ustawionym tłokiem w GMP albo DMP ,
wtedy będę już pewny do moich spostrzeżeń .
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK - Lokalizacja: Lisów
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Jak powinna być ułożona instalacja na główce ramy w WSK 175(powinna leżeć pomiędzy bakiem a tym wspornikiem który podtrzymuje go z przodu) czy może (pod tym wspornikiem od baku) ?? Linki wszystkie puszczać pomiędzy półką a lampą ?? Z góry dzięki za odpowiedzi bo potrzebuje je w przeciągu 30 min bo idę podpiąć tylko stop do bębna hamulcowego i zaraz zakładam linki.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-01-21, 16:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz 1979r
- Lokalizacja: Lubliniec woj śląskie
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Witam was serdecznie mam pytanko do was jako specjalistow w temacie. Składam instalacje w wsk 175 kobuz z 1979r nową instaolacje położylem według schematu jednak okazało sie ze na smiesznej kostce z beczpiecznikiem nie przeplywa prąd przez bezpiecznik wiec trzeba to bedzie wymienic, powiedzcie mi czy owa kostka jest wyłącznie do mostkowania kabli/wiec nie wzne w które miejsca podłączysz byle kable sie mostkowały?
i kolejne pytanie czy w modelu kobuz jest kondensator i w którym miejscu/( wske dostałem w częściach i w kartonie był mały kondensator który nie wiem gdzie ma być?
czy po podłączeniu instalacji powinna pojawić sie iskra podczas kopnięcia?
jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość.....i dziękuje wam za pomoc:)
i kolejne pytanie czy w modelu kobuz jest kondensator i w którym miejscu/( wske dostałem w częściach i w kartonie był mały kondensator który nie wiem gdzie ma być?
czy po podłączeniu instalacji powinna pojawić sie iskra podczas kopnięcia?
jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość.....i dziękuje wam za pomoc:)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Tą puszkę możesz nawet całą wywalić jak masz taką ochotę i kable połączyć na konektorach 
WSK 175 przy układzie zapłonowym ma posiadać kondensator.

WSK 175 przy układzie zapłonowym ma posiadać kondensator.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Witam,
Jestem tu nowy, to jest mój pierwszy post na forum. Mam problem z instalacją elektryczną w mojej 175 . Musiałem ją zrobić od początku. Kupiłem nową ze Skuter Dębica i nową stacyjkę, z silnika wychodzi 5 przewodów a jest to instalacja 12 V. Akumulator też jest 12V. Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem, jednak od razu po przekręceniu stacyjki na pozycję 1 przepala bezpiecznik.
Po postach na forum, dochodzę do wniosku, że instalacja ma raczej 6V a nie 12V?
proszę o pomoc
pozdrawiam
Jestem tu nowy, to jest mój pierwszy post na forum. Mam problem z instalacją elektryczną w mojej 175 . Musiałem ją zrobić od początku. Kupiłem nową ze Skuter Dębica i nową stacyjkę, z silnika wychodzi 5 przewodów a jest to instalacja 12 V. Akumulator też jest 12V. Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem, jednak od razu po przekręceniu stacyjki na pozycję 1 przepala bezpiecznik.
Po postach na forum, dochodzę do wniosku, że instalacja ma raczej 6V a nie 12V?
proszę o pomoc
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Po czym rozpoznałeś że masz instalacje 12V?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Z napisów na prądnicy. Do tego mostek jest Unitry
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Z silnika wychodzą przewody czarny, czerwony, brązowy, zółty i niebieski. Z tego co wyczytałem na forum wszystko wskazuję na to, że jest to jednak instalacja 6 v? Bo już się pogubiłem.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Tak, masz 6V. Na prądnicy powinno Ci pisać ośw.12V ład.6V,
Chyba że Ci pisze ośw.12V ład.12V to może masz tą aluminiową podstawkę zmienioną.
Chyba że Ci pisze ośw.12V ład.12V to może masz tą aluminiową podstawkę zmienioną.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
A czy można w jakiś sposób przerobić ją na 12 V? Akumulator, światła, stacyjka, cewka, są na 12 V. Mam też prądnice 12 V ze starego silnika. Problem w tym, że wychodzą z niej tylko 3 kable.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
Jeżeli w ogóle nie masz czwartego kabla to chyba pozostaje Ci szukać sprawnego uzwojenia na 4 kable. Chyba że przewinąć 6V na 12V, ale nie wiem czy się opłaca itp. Żeby zrobić z 6V na 12V to potrzebne są tylko akumulator, cewka zapłonowa, wspomniane uzwojenie no i żarówki. Chyba tyle z tego co pamiętam.
Na Twoim miejscu szukał bym uzwojenia 12V, łatwo nie jest bo większość jest 6V ale może znajdziesz. Nawet Savier w niedalekiej przeszłości sprzedał nowe oryginalne takie uzwojenie i z tego co pamiętam cena nie była wygórowana.
Na Twoim miejscu szukał bym uzwojenia 12V, łatwo nie jest bo większość jest 6V ale może znajdziesz. Nawet Savier w niedalekiej przeszłości sprzedał nowe oryginalne takie uzwojenie i z tego co pamiętam cena nie była wygórowana.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość