INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
- DamianWSK
- Posty: 107
- Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
- GG: 4538279
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Kontaktowanie:
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Metr kabla kosztuje grosze. 2 czy 3 złote. Wiele na tym nie stracisz jeśli kupisz za dużo. A sama prośba raczej nie zostanie przez nikogo potraktowana poważnie. Weź centymetr krawiecki i mierz sam na ramie. Nie jest tajemnicą którędy idą przewody. Są nawet schematy na ten temat.
Zaznaczaj na swoim schemacie instalacji i już.
Z jakiego powodu połowę przewodów w kupnej instalacji miałbyś przedłużać?
Jedynie 3 przewody idące do przełącznika świateł na wysokiej kierownicy.
Poza tym jak policzysz dobrze to się okaże że wcale wiele taniej sam tego nie zrobisz.
Zaznaczaj na swoim schemacie instalacji i już.
Z jakiego powodu połowę przewodów w kupnej instalacji miałbyś przedłużać?
Jedynie 3 przewody idące do przełącznika świateł na wysokiej kierownicy.
Poza tym jak policzysz dobrze to się okaże że wcale wiele taniej sam tego nie zrobisz.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 01:39 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- KLINAR
- Posty: 129
- Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
- GG: 0
- Lokalizacja: STG
- Kontaktowanie:
Ja kupowałem instalacje na 12v na allegro, bardzo polecam pewnego allegrowicza (nie chce robic zadnych reklam więc w razie coś PW
) Koszty pewnie wyjdą takie same no a kupując idziesz na łatwizne ale też masz jakaś pewnośc że napewno będzie działało jak należy
Twój wybór, jednak radziłbym wydać 10 zł wiecej i kupić już gotową wiązke 



- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Nową wiązkę przewodów kupowałem na Allegro (w Skuterze maja towar prawdopodobnie od tego samego człowieka). Na prawdę porządnie zrobiona, długości przewodów bez zarzutu, końcówki pobielone cyną.
Wiązka przewodów do kierunkowskazów kosztowała dodatkowo 20 zł i jest ona osobno, więc pisanie o "wyjściach na kierunki" nie pokrywa sie z rzeczywistością. Osoby mające czas i chęci do samodzielnego wykonania wiązki kierunkowskazów, odsyłam do tego tematu --> topics16/schematy-instalacji-elektrycznych-vt120.htm
Schemat połączeń kierunków zamieściłem juz jakiś czas temu.
Wiązka przewodów do kierunkowskazów kosztowała dodatkowo 20 zł i jest ona osobno, więc pisanie o "wyjściach na kierunki" nie pokrywa sie z rzeczywistością. Osoby mające czas i chęci do samodzielnego wykonania wiązki kierunkowskazów, odsyłam do tego tematu --> topics16/schematy-instalacji-elektrycznych-vt120.htm
Schemat połączeń kierunków zamieściłem juz jakiś czas temu.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
WSK 175 instalacja pomocy
Mam taki problem iż wsk działa mi tyko wtedy gdy mam aqu naładowane aqu pada a ona gaśnie zrobiłem nową instalacje zamiast oryginalnego prostownika mam mostek graetza i dalej nic aqu padnie i już niedziała proszę o pomoc
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Upewnij się porównując ze schematem czy nie popełniłeś jakiegoś błędu przy podłączaniu instalacji.
WSK 175 powinna chodzić nawet z wyjętym akumulatorem. Jeśli nie chodzi to albo jest jakiś dramat w regulacji zapłonu i gaźnika albo obwód ładowania akumulatora jest niesprawny.
Ja swoją kilkakrotnie odpalałem z kopa bez akumulatora.
Spróbuj zmierzyć czy prądnica daje jakieś napięcie do ładowania akumulatora. Jeśli nie masz takiej możliwości to wyjmij akumulator i spróbuj odpalić motocykl na pych. Najlepiej na 1 biegu aby wał obracał się jak najszybciej. Jeśli odpali to znaczy że jakieś ładowanie jest. 'Minus' z prostownika musi być podłączony do masy niezależnie od obecności aq.
To że gaśnie z rozładowanym akumulatorem nie jest niczym dziwnym. Motocykl bez akumulatora będzie chodził ale z kompletnie rozładowanym już niekoniecznie. A napewno nie na wolnych obrotach. Do tych wszystkich prób wyłącz światła.
WSK 175 powinna chodzić nawet z wyjętym akumulatorem. Jeśli nie chodzi to albo jest jakiś dramat w regulacji zapłonu i gaźnika albo obwód ładowania akumulatora jest niesprawny.
Ja swoją kilkakrotnie odpalałem z kopa bez akumulatora.
Spróbuj zmierzyć czy prądnica daje jakieś napięcie do ładowania akumulatora. Jeśli nie masz takiej możliwości to wyjmij akumulator i spróbuj odpalić motocykl na pych. Najlepiej na 1 biegu aby wał obracał się jak najszybciej. Jeśli odpali to znaczy że jakieś ładowanie jest. 'Minus' z prostownika musi być podłączony do masy niezależnie od obecności aq.
To że gaśnie z rozładowanym akumulatorem nie jest niczym dziwnym. Motocykl bez akumulatora będzie chodził ale z kompletnie rozładowanym już niekoniecznie. A napewno nie na wolnych obrotach. Do tych wszystkich prób wyłącz światła.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
marcinie! zamontuj na powrót cewkę wysokiego napięcia na 6Volt, a Twój motocykl pewnie znów zadziała .
Masz w instalacji 6Volt, więc wystarczy podłączyć pod naładowany akumulator dla porównania, żarówkę 6Volt i obok niej drugą ale 12Volt najlepiej by miały tyle samo watów .
Zauważysz wtedy że żarówka 12Voltowa świeci jakby o połowę słabiej .
Tak samo dzieje się z cewkami wysokiego napięcia, ta na 12Volt zasilana napięciem 6Voltowym daje o połowę słabszą iskrę .
Popełniasz podstawowy błąd, myśląc że silnik na połowie iskry powinien zapalić , nie zapali potrzebuje iskry o odpowiedniej energii .
Myślę że to zrozumiałeś i szybko naprawisz Swój motor .
Masz w instalacji 6Volt, więc wystarczy podłączyć pod naładowany akumulator dla porównania, żarówkę 6Volt i obok niej drugą ale 12Volt najlepiej by miały tyle samo watów .
Zauważysz wtedy że żarówka 12Voltowa świeci jakby o połowę słabiej .
Tak samo dzieje się z cewkami wysokiego napięcia, ta na 12Volt zasilana napięciem 6Voltowym daje o połowę słabszą iskrę .
Popełniasz podstawowy błąd, myśląc że silnik na połowie iskry powinien zapalić , nie zapali potrzebuje iskry o odpowiedniej energii .
Myślę że to zrozumiałeś i szybko naprawisz Swój motor .
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
thx.......jutro dam znać czy działa...
No a więc dziś sprawdziłem prostownik o dziwo nie wychodził z niego prąd więc zmieniłem zapłon i już prąd jest odpalił mi na 1-2min ale z prostownikiem sieciowym gdy zgasł zauważyłem iż z kolanka coś wyciekło i było tego trochę i teraz nie odpala tylko łapie co zrobić???
No a więc dziś sprawdziłem prostownik o dziwo nie wychodził z niego prąd więc zmieniłem zapłon i już prąd jest odpalił mi na 1-2min ale z prostownikiem sieciowym gdy zgasł zauważyłem iż z kolanka coś wyciekło i było tego trochę i teraz nie odpala tylko łapie co zrobić???
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
- marcin300
- Posty: 56
- Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
- Lokalizacja: Głosków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2008-02-17, 18:12
- GG: 0
- Lokalizacja: Bierzów/Brzeg
- Kontaktowanie:
Re: problem z instalacją w WSK 175
Witaj xabi.Ja postaram sie ci pomuc.Ja ostatnio miałem ten sam problem...ale koledzy z forum mi pomogli mianowicie jezeli z twojego silnika wychodzi 5 kabli(czerwony niebieski brązowy żółty czarny)to masz instalacje 6V a jezeli z twojego silniczka wychodzą cztery kabelki to masz instalacje 12V a to wszystko mozesz sprawdzic w inny sposób odkręć dekiel z prawej strony motocykla i tam na dekielku załony jest wybite albo 12v albo 6v. Ja u siebie osobiscie w gokardzie mam aku 12v a instalcja jest 6v mam zrobione ładowanie ale niewiem jak to mi się sprawdzi....Na tyle co wiedziałem to pomogłem..pozdrawiam
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: problem z instalacją w WSK 175
skoro masz ładowanie 6V, a akumulator 12V to sam sobie odpowiedz w jakim stopniu twoje AQ będzie naładowane 

-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re:
Ten czarny przewód wychodzący z silnika to połączenie cewki zapłonowej z przerywaczem. Pozostałe kolory - jak zrozumiałem - "rozszyfrowałeś" prawidłowo, więc nie opisuję.matimoto pisze:...i ten schemat zaąłtwia nam zółty brazowy i niebieski gdy połącozmy te 2 schematy to zostaje jeszcze 1 kabelek mianowicie czarny który wychodzi z pradnicy.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Podłączenie instalacji.
Kładę od podstaw nową instalację elektryczną. Nowe kable, złącza, żarówki i prostownik. Stara zostaje stacyjka i używana ,ale oryginalna prądnica (ładowanie 6V). Nie instaluje kierunkowskazów. Wszystkie kable zgadzają się kolorami z oryginałem.
W internecie znalazłem kilka schematów. Oryginalny z książki gwarancyjnej zgubiłem gdzieś i został mi tylko od sporta który ma się nijak do mojej wieśki. Problem polega na tym że co schemat to trochę inne połączenie przewodów w stacyjce i kostce. Tych co mają sprawną ,oryginalną instalację proszę o zaznaczenie na zdjęciach prawidłowe podłączenie kabli. Jeszcze sprawdzę działanie stacyjki by się upewnić i nie tracić czasu przy podłączaniu. Niepokoi mnie styk nr 16 do którego idzie czerwony prądowy kabel zasilający światła. Jest nadpalony. Ewentualnie czy można kupić nową stacyjkę? Jej oznaczenie to 7016.7.00.3. Mój motocykl jest z 1980r ma wąski bak, częściową osłonę łańcucha i nie miał oryginalnie kierunków. W dokumentach zakupu nie ma wzmianki o modelu tylko pisze M21W2. Za pomoc serdecznie dziękuje.
W internecie znalazłem kilka schematów. Oryginalny z książki gwarancyjnej zgubiłem gdzieś i został mi tylko od sporta który ma się nijak do mojej wieśki. Problem polega na tym że co schemat to trochę inne połączenie przewodów w stacyjce i kostce. Tych co mają sprawną ,oryginalną instalację proszę o zaznaczenie na zdjęciach prawidłowe podłączenie kabli. Jeszcze sprawdzę działanie stacyjki by się upewnić i nie tracić czasu przy podłączaniu. Niepokoi mnie styk nr 16 do którego idzie czerwony prądowy kabel zasilający światła. Jest nadpalony. Ewentualnie czy można kupić nową stacyjkę? Jej oznaczenie to 7016.7.00.3. Mój motocykl jest z 1980r ma wąski bak, częściową osłonę łańcucha i nie miał oryginalnie kierunków. W dokumentach zakupu nie ma wzmianki o modelu tylko pisze M21W2. Za pomoc serdecznie dziękuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość