-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-04, 23:51
Siema
Ostatnio spotkałem sie z problemem w WSK 175 (chyba każdy posiadacz go ma

) brak prądu.
Od jednego użytkownika z naszego forum otrzymałem taki sposób: W prądnicy od WSK 175 są 2 cewki do ładowania(jedna nawinięta grubym drutem a druga nawinięta cienkim drutem) jego sposób to żeby z innej prądnicy od WSK 175 zamienić tą cewkę z cienkim drutem na cewkę z grubym drutem wtedy otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ?? I najważniejsze czy wzrośnie prąd ładowania i nie uszkodzi przy tym akumulatora ?? Z góry dzięki za poświęcony czas.
-
rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
- Lokalizacja: 64-980 trzcianka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafalgb » 2012-12-05, 10:30
piokuk10 pisze:otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ??
tak da to coś ale nie wiele bo dalej najwięcej prądu będzie brał zapłon do tego światło stop i już mamy prawie 50W.
w WSK 175 brak prądu to odwieczny problem tez to przechodziłem i dlatego pewnie znasz moj system CDI w najlepszym Polskim motocyklu turystycznym

zapłon jaki skonstruowałem na oryginalnym stojanie ale to tez całkowity koszt ponad 100pln. no ale w trasie nie musisz sie martwić stanem akumulatora i możesz jeździć bez niego i to na światłach a moto nawet nie pryknie.

Ostatnio zmieniony 2012-12-05, 12:59 przez
rafalgb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: SEBA » 2012-12-05, 12:52
Ile oryginalny zapłon pożera prądu ?
-
Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2012-12-05, 16:41
3A przy ori cewce , jak dasz inną (niskoomową) to jeszcze więcej.
-
man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
- Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: man on the WSK » 2012-12-05, 23:24
Robiłem pomiary prądu ładowania już po przeróbce - bilans był na plus przy włączonych światłach ( dokładnej wartości nie pamiętam ale na pewno było powyżej 1A). Dodam przy tym, że stop u mnie jest bardzo często świeci , używam kierunkowskazów ( co wcześniej było nierealne) i akumulator mi się nigdy w czasie jazdy nie rozładował. Cewkę zapłonową mam oryginalną. Wiadomo że wirnik z enfielda mocno poprawi wydajność i jest to super rozwiązanie tyle że droższe. Mam pytanie - czy taki wirnik może pracować w oryginalnej prądnicy ( z zachowaniem obwodu do świateł i ładowania ) i cewki to wytrzymają?
-
LayOut
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-12-03, 01:33
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar 232
WFM 150
WSK 175 S1
- Lokalizacja: Zwierzyniec
Post
autor: LayOut » 2012-12-05, 23:26
A wie ktoś ile Watt daje jedna oryginalna cewka ładowania w wsk 4?
-
probiez
- Posty: 89
- Rejestracja: 2012-11-16, 21:42
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Post
autor: probiez » 2012-12-06, 16:13
Ja w swojej miałem problem również z niedoładowanym aku, po 100 km już przy stopie nierówno chodził. Co ja nie wymyślałem, przerobiłem prawie wszystko o czym pisali na forum, aż przypadkiem wpadł w moje ręce nowy wirnik z plastikiem w środku>>> chyba od gazeli>>>Problemy poszły w niepamięć. Moim zdaniem w wirniku fabrycznie są słabej jakości magnesy i z czasem nie spełniają swojej funkcji.
PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098
-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-06, 22:58

O taki wirnik ci chodzi ??
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2012-12-06, 23:20
po wielu latach wirnik się rozmagnesowuje.
Niestety stare wirniki miały już słabe magnesy
-
probiez
- Posty: 89
- Rejestracja: 2012-11-16, 21:42
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Post
autor: probiez » 2012-12-07, 06:38
Tak właśnie taki, tylko nówka.

PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098
-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-07, 23:47
Jutro będę kombinował z moją elektryką Gdzie dokładnie przyłożyć miernik żeby zmierzyć prąd ładowania - Na które styki(kable) ??
Mam dokładnie taki miernik

Na jakie ustawienie ustawić żeby zmierzyć prąd ładowania ?
-
SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: SEBA » 2012-12-08, 22:17
A czy w jakiś sposób można na nowo namagnesować wirnik?
-
Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2012-12-08, 22:23
Można , tutaj np do junaka robią
http://allegro.pl/junak-awo-magnesowani ... 14489.html . Co do posta wyżej to czerwony do 10A wejścia , czarny do czarnego, na przełączniku 10A wybierz, wepnij się szeregowo na kabel plusowy który idzie do akumulatora z prądnicy. Tutaj masz obrazek

-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-08, 23:08
OK jutro spróbuje to zmierzyć wielkie dzięki

Podłączyłem się normalnie podczas odpalonego silnika do akumulatora + do + i - do -
po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?
-
SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
- Lokalizacja: Hajnówka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: SEBA » 2012-12-08, 23:13
Jeżeli masz prądnice 6V to dobrze ale jeśli 12V to cienko, zresztą tak samo jak u mnie

-
rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
- Lokalizacja: 64-980 trzcianka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafalgb » 2012-12-08, 23:15
piokuk10 pisze:po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?
przy 6V instalacji wygląda dobrze ale na krzyżówce stoisz na światłach i nie przygazowujesz moto pyrka na wolnych obrotach do tego wciśnięty hamulec i tu jest zong. gaśnie

. prądy w wsk 175 mamy dość opanowane na tym forum wic opcji jest parę.
-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-09, 00:32
Czyli co zrobić żeby tego prądu nie brakowało ? Tak ulepszyć instalacje żeby ładowanie pokazywało zamiast tak jak u mnie dzisiaj około 7.2V to np.8V ?? O to chodzi ? Bo do mnie to już się powoli zaczyna robić dziwne ładowanie ok a prądu brakuje. Z Góry Wielkie Dzięki

-
rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
- Lokalizacja: 64-980 trzcianka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafalgb » 2012-12-09, 00:47
sam decydujesz co i ile chcesz poswiecic
1 wirnik z royala plusy to: żadnych przeróbek wkładasz i jeździsz
- pozostają platynki
- potrzebny sprawny akumulator
2 CDI plusy: komplety brak obsługi
+ nie musi być sprawne AQ aby sie przejechać
- trzeba poświecić trochę pracy i własnej chęci
3 CDI + Royal plusy to juz ci nic więcej do szczęścia nie trzeba prądu tyle ze na bagażniku możesz ciepłą wodę grzać
jedyny - to to ze ten bajer to już kosztuje
WYBÓR NALEŻNY DO CIEBIE KTÓRA OPCJA KAŻDA JEST SPRAWDZONA I KAŻDY CHWALI SWOJE NA PEWNO PRĄDU CI NIE ZABRAKNIE WYBIERAJĄC KTÓRĄŚ Z NICH
-
piokuk10
- Posty: 199
- Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
- Lokalizacja: Lisów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piokuk10 » 2012-12-09, 00:59
Z 1 wcale tak nie jest jak napisałeś bo pisałem z Audio i sam powiedział, że trzeba przewinąć cewki, bo oryginały się podobno grzeją.
Ale skoro mam dobre ładowanie to po co za dużo grzebać?? Może wystarczy jej tylko po prostu zwiększyć ładowanie żeby powiedzmy bez gazowania miała 7,2V i to wszystko ? No ale jeśli wtedy przegazuję i ładowanie będzie powyżej 8V, czy nie uszkodzi akumulatora ?.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości