Strona 1 z 1

Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-01, 21:25
autor: Mariano87
Witam.
Z góry przepraszam bo podejrzewam że "gdzieś" na forum był ten temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi a potem można wypie*przyć temat.
W mojej M21W2 był prostownik selenowy UNITRA z którego wychodzą 4 przewody.
Biały, brązowy, czarny i żółty. Rzecz jasna kupiłem mostek prostowniczym o odpowiednich parametrach i ma 4 nóżki, ale tylko 2 są oznaczone. Jedna to "+" a druga "AC". Pozostale dwie nie są oznaczone. Dodam jeszcze, że na UNITRZE oznaczenia są zatarte.
Jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o elektrykę i prosił bym o pomoc w odpowiednim podłączeniu przewodów.

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-02, 19:22
autor: blenders1500
Z tego co widzę to twój mostek to kbpc2510 a podłącza się go tak:

Na unitrze masz zatarte napisy ale to nic.

Teraz tak patrząc od lewej na Unitrze:
Biały to plus
Brązowy to ~ inaczej AC (prąd zmienny) czyli wejście z cewki prądnicy
Czarny to - minus
Żółty to ~ AC (prąd zmienny)

W mostku jeden pin jest ustawiony bokiem to jest + Plus a resztę masz na obrazku powodzenia.

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-02, 20:25
autor: Mariano87
Dzięki ! Już się za to biorę :):):)

Jeszcze jedno pytanie ap ropo brązowego przewodu.
Podłączyć go pod pozycję "1", pod pozycję "2" czy to wszystko jedno ??

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-02, 23:59
autor: Mariano87
Ap ropo poprzedniego postu, podłączyłem pod pozycję "1" Za chwilę pierwsza próba prądów :) Wygląda to tak :

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-03, 11:13
autor: Lolekmotorbike
Jak to piszesz pod pozycją "1" i "2" jest tzw. prąd zmienny, który nie ma kierunku tzn. + i - , więc czy ten brązowy przewód podłączysz pod "1" czy "2" to obojętne.

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-04, 00:52
autor: blenders1500
Lolekmotorbike pisze:Jak to piszesz pod pozycją "1" i "2" jest tzw. prąd zmienny, który nie ma kierunku tzn. + i - , więc czy ten brązowy przewód podłączysz pod "1" czy "2" to obojętne.
Dokładnie tak jak kolega Lolekmotorbike napisał, brązowy i żółty to prąd zmienny i każdy z nich ma być podłączony do innego wejścia ~(AC) na mostku, kolejność kabli obojętna.
Ważne by plus i minus były prawidłowo.

Jakby co polecam lekturę.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Graetza

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-04, 12:39
autor: zzaspa
Tak tylko zapytam. Może ktoś wie jaki wstawić w instalacje stabilizator napięcia bym bez obaw o skoki mógł chociażby nawigacje podpiąć (mam 12V) Gdyż skoki napięcia mam czasem i do 18V. Myślałem by dać mu może ładowarkę z zapalniczki z opcją 12-24V Lecz boje się że nie wyrobi się z czasem reakcji.

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-04, 21:11
autor: Mariano87
Mostek podłączyłem wg instrukcji którą wrzucił mi blenders1500, nowa instalacja pokrywa się kolorystycznie ze starą jak i ze schematem ale po drodze coś spieprzyłem.
Na pierwszej pozycji stacyjki powinien być zapłon, klakson i światło stopu. Jest tylko światło stopu ale działa na odwrót czyli jak nacisnę pedał to gaśnie. Automat stopu jest nowy od ursusa c330, z tego co mi wiadomo działa na tej samej zasadzie bo wciska się w jedną stronę. Zamiana kabli też nic nie dała.
Lecąc dalej to światło pozycyjne z przodu jest a z tyłu nie ma. Działa natomiast podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie licznika.
W reszcie przewodów prądu brak :( Sprawdzałem czy wszystkie przewody masowe są dobrze podłączone i każdy jest bezpośrednio do gołego metalu w ramie.
Cewka ma inne oznaczenia niż na schemacie bo zamiast 21 i 22, moja ma oznaczenia 1 i 15 ale w żadnej pozycji nie ma iskry.
Dodam że po złożeniu silnika, cewka była podłączona bezpośrednio do przewodów z prądnicy i kopało po palcach.
Chyba muszę kupić flaszkę i udać się po pomoc do elektryka w pracy bo mnie zima zastanie jak będzie tak dalej szło ;/
Im bliżej ukończenia tym robi się trudniej ;/;/;/

Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2

: 2014-05-05, 23:04
autor: blenders1500
Mariano87 pisze: Automat stopu jest nowy od ursusa c330, z tego co mi wiadomo działa na tej samej zasadzie bo wciska się w jedną stronę. Zamiana kabli też nic nie dała.
Nie wiem co to za automat stopu ale światło stop sterowane jest masą czyli na automat idzie kabel masowy z żarówki stop a ten drugi krótki podłączony jest do ramy.
Wtedy automat powinien łączyć z masą a nie rozłączać po wciśnięciu dźwigni hamulca.
Mariano87 pisze: Lecąc dalej to światło pozycyjne z przodu jest a z tyłu nie ma. Działa natomiast podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie licznika.
W tylnej lampie są 2 żarówki jedna to stop a druga pozycyjna i jednocześnie podświetla tablicę czyli pozycje z tyłu masz.
Mariano87 pisze: W reszcie przewodów prądu brak :( Sprawdzałem czy wszystkie przewody masowe są dobrze podłączone i każdy jest bezpośrednio do gołego metalu w ramie.
Cewka ma inne oznaczenia niż na schemacie bo zamiast 21 i 22, moja ma oznaczenia 1 i 15 ale w żadnej pozycji nie ma iskry.
W cewce 21 to biały (zasilanie) a 22 czarny ( z platynki) w sumie jest to bez różnicy jak podłączysz.
w cewkach z 1 i 15 podłącza się :
1 do platynki
15 do zasilania

Cewkę zapłonową zasila ten sam kabel (biały) co klakson i światło stop może masz coś ze stacyjką albo słaby akumulator ??
w stacyjce jest to pin 21 który po włożeniu kluczyka i ustawieniu z pozycję 1 łączy się z pinem 19 czyli prądem.

Posprawdzaj dokładnie wszystko ze schematem.