Strona 1 z 1

Zapłon w napędzie ppg na bazie WSK 175

: 2014-09-30, 19:45
autor: patryk199390
Witajcie, mam pewien problemik, nizej cały opis
cewki mojego zapłonu zostały połączone wszystkie w jeden obwód, pozostał tylko kabel czerwony i czarny
na czerwonym kablu przy rozruchu mam okolo 12v, prad na cewke jest podawany, impuls równiez. Gdy wsadze palec w fajke i krece kolem czuje impulsy elektryczne które sa mocne, lecz gdy tylko zakładam swiece czar pryska i iskry juz nie ma
swiec testowałem 5 na zadnej nie ma iskry(w innych motorach dzialaja), natomast iskra z samego kabla wn na mase przeskakuje bez problemów. Fajki tez zmienialem bez rezultatów
Moze ktos sie spotkał z podobnym zjawiskiem bo pomimo tego ze w motorach grzebie od lat to utknąłem w niezłym gó*nie
Przebicia na platynkach nie ma jesli sprawdzane sa bez podpiecia do cewki, odpowiednio tez przewodza prad podczas ich styku, jest natomiast jedna sprawa która mnie ciekawi, cała instalacja jest połączona, ale pomimo rozwarcia platynek miernik elektroniczny nadal pokazuje zwarcie, tylko lekko pika na początku rozwarcia platynek co wskazywałoby na sygnal
Ale nawet jesli te zwarcie byłoby nienormalne to pozwalaloby na wyzwolenie sygnału przez cewke ?>
Cały układ juz kiedys odpalał, problemy ukazały sie po rozlozeniu i ponownym zlozeniu silnika
Prosiłbym o jakies podpowiedzi gdzie moge szukac problemu, moze kogos olśni
Platynki nowe, kondensator nowy, cewka nowa, kabel wn nowa
Z góry dzieki

Re: Zapłon w napędzie ppg na bazie WSK 175

: 2014-09-30, 20:08
autor: Muciek
Zrób sobie CDI, tym bardziej że to lata w powietrzu :D Teraz pewnie źle pospinałeś cewki i się znoszą.

Re: Zapłon w napędzie ppg na bazie WSK 175

: 2014-09-30, 20:42
autor: patryk199390
CDI nie jest dla mnie rozwiazaniem, cewki nie były rozpinane, po co miałbym rozbrajac całe uzwojenie, bezsens.

Re: Zapłon w napędzie ppg na bazie WSK 175

: 2014-09-30, 22:25
autor: patryk199390
Mógłby mi ktos sprawdzic miernikiem czy przy instalacji polaczonej "na krótko" czyli czerwony i czarny do cewki sygnał do iskry jest krótkotrwały jak u mnie czy tez iskra wyzwalana jest przez cały czas otwarcia platynki ?
U mnie wyglada to tak ze pomimo rozwartych platynek nadal mam zwarcie, tylko przy ich rozpięciu nastepuje drobny impuls przerywający pisk miernika
jestem ciekawy czy u innych zwarcie zanika przy rozwarciu platynek czy jest ono ciągłe jak u mnie

Re: Zapłon w napędzie ppg na bazie WSK 175

: 2014-10-01, 01:22
autor: sopi220
patryk199390 pisze:Mógłby mi ktos sprawdzic miernikiem czy przy instalacji polaczonej "na krótko" czyli czerwony i czarny do cewki sygnał do iskry jest krótkotrwały jak u mnie czy tez iskra wyzwalana jest przez cały czas otwarcia platynki ?
U mnie wyglada to tak ze pomimo rozwartych platynek nadal mam zwarcie, tylko przy ich rozpięciu nastepuje drobny impuls przerywający pisk miernika
jestem ciekawy czy u innych zwarcie zanika przy rozwarciu platynek czy jest ono ciągłe jak u mnie
A jak panie ustawiłeś przerwę na przerywaczu?jeździsz tym motorem czy to jest praca dyplomowa do zsz?zapłon iskrowy już ponad 100lat ma a ty nie wiesz na jakiej zasadzie działa?rozwarcie i rozpięcie to oznacza to samo co zwarcie i spięcie?