Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Trzeba też pamiętać że iskra na świecy przeskakuje kiedy platynki się rozłączają.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
W sumie to postępując wg instrukcji platynki mają się otwierać 3 mm przed górnym martwym punktem oraz przerwa ma mieć również 3 mm 
Na dniach będę miał urządzenie zobaczymy jak się sprawdzi

Na dniach będę miał urządzenie zobaczymy jak się sprawdzi

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
no tak chodziło mi jedynie o to że sprawdzamy kiedy obieg z masą się przerwieBrat pisze:Trzeba też pamiętać że iskra na świecy przeskakuje kiedy platynki się rozłączają.

- motonita
- Posty: 286
- Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
- GG: 2971759
- Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
MUSISZ odpiac kondensator
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
A słyszałem gdzieś, że jeżeli ustawimy w pozycji mierzenia oporności to nie trzeba odpinać - to prawda?motonita pisze:MUSISZ odpiac kondensator
- motonita
- Posty: 286
- Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
- GG: 2971759
- Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
NIE to nieprawda
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
A jednak prawda 
Testowałem i nie trzeba nic odpinać - wystarczy ustawić na oporność i pokazuje 1 lub 0, w zależności czy platynki są otwarte
Przyrząd:





Testowałem i nie trzeba nic odpinać - wystarczy ustawić na oporność i pokazuje 1 lub 0, w zależności czy platynki są otwarte

Przyrząd:




-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Ile zapłaciłeś za czujnik zegarowy?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
- adimen2007
- Posty: 92
- Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
- GG: 9967305
- Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r. - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Przerwa na platynkach (przerywaczu) powinna być w granicach 0,2-0,3 mm.AudioBas pisze:(...) oraz przerwa ma mieć również 3 mm (...)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Tak tak, pomyłka
Oczywiście 0,3 mm 
WSK 125
Wyprzedzenie zapłonu przed GMP (mm): 3 mm
Odstęp między stykami przerywacza (mm): 0,3-0,4 mm
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej (mm): 0,4-0,6


WSK 125
Wyprzedzenie zapłonu przed GMP (mm): 3 mm
Odstęp między stykami przerywacza (mm): 0,3-0,4 mm
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej (mm): 0,4-0,6
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Zważając na rodzaj paliwa stosowanego w czasie publikacji naszych WSKowych książek (LO 78) nie możemy do końca sugerować się podanymi w nich informacji. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej spalają się wolniej od tych z niższą liczbą oktanowej, dlatego zapłon względem tego książkowego trzeba przyspieszyć. Najlepiej zrobić to doświadczalnieAudioBas pisze:Tak tak, pomyłkaOczywiście 0,3 mm
WSK 125
Wyprzedzenie zapłonu przed GMP (mm): 3 mm
Odstęp między stykami przerywacza (mm): 0,3-0,4 mm
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej (mm): 0,4-0,6

- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
No ale myślę, że na fabrycznych ustawieniach(przystosowanych do paliwa o mniejszej liczbie oktanowej) WSK powinna chociaż "jako tako" odpalać i chodzić.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Gdzieś wyczytałem, aby zapłon ustawić 3.2 mm GMP.....
Niedługo zapłon CDI to będę robił doświadczenia
Niedługo zapłon CDI to będę robił doświadczenia

- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Postanowiłem troszeczkę odświeżyć temat.
Kupował ktoś u tego allegrowicza? Jaka jest jakość wykonania, bo redukcja jest wykonana własnoręcznie, no i jak się sprawuje ten sprzęt?
http://moto.allegro.pl/przyrzad-zaplon- ... 30406.html
Kupował ktoś u tego allegrowicza? Jaka jest jakość wykonania, bo redukcja jest wykonana własnoręcznie, no i jak się sprawuje ten sprzęt?
http://moto.allegro.pl/przyrzad-zaplon- ... 30406.html
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-12-17, 00:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 -64,
WSK M06B3 - Lokalizacja: Kościan
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Odkopię temat. Otóż na Alledrogo jest dwóch sprzedawców regularnie oferujących taki przyrząd - pierwszy oferuje coś takiego jak kupił Audiobas, drugi sprzedaje takie coś:
Zdecydowałem się na ten ze zdjęcia. Jakość wykonania jest jak najbardziej ok - moim zdaniem nie ma się do czego przyczepić. Adapter czujnika zegarowego z gwintem M14x1,25 jest ładnie wytoczony, gwint jest z jednej strony sfrezowany, do tego nakrętka kontrująca i nakrętka redukcyjna M18 x 1,5. Nie ma do niego żadnego etui - zamiast niego jest styropianowa wytłoczka po czujniku zegarowym. Nie ma też żadnego pręta stanowiącego "przedłużacz" - powierzchnię pomiarową stanowi pręt, który wystaje z czujnika. Wydaje mi się, że przyrząd który kupiłem jest niższy, od konkurencyjnego produktu. Jego długość, przy najgłębiej osadzonym czujniku zegarowym, mierzona bez wystającego pręta to ok. 12 cm. Wskazówka się rusza więc przyrząd chyba będzie działał
Z mojej korespondencji ze sprzedającymi wynika, że pierwszy wykorzystuje do przyrządu czujniki, które uda mu się dostać (i nie koniecznie jest to niemiecki Käfer), drugi napisał mi, że na opakowaniu nie ma producenta i że są to najprawdopodobniej czujniki chińskie.Zdecydowałem się na ten ze zdjęcia. Jakość wykonania jest jak najbardziej ok - moim zdaniem nie ma się do czego przyczepić. Adapter czujnika zegarowego z gwintem M14x1,25 jest ładnie wytoczony, gwint jest z jednej strony sfrezowany, do tego nakrętka kontrująca i nakrętka redukcyjna M18 x 1,5. Nie ma do niego żadnego etui - zamiast niego jest styropianowa wytłoczka po czujniku zegarowym. Nie ma też żadnego pręta stanowiącego "przedłużacz" - powierzchnię pomiarową stanowi pręt, który wystaje z czujnika. Wydaje mi się, że przyrząd który kupiłem jest niższy, od konkurencyjnego produktu. Jego długość, przy najgłębiej osadzonym czujniku zegarowym, mierzona bez wystającego pręta to ok. 12 cm. Wskazówka się rusza więc przyrząd chyba będzie działał

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
Kolego Graf, mam taki czujnik już jakiś czas i jestem zadowolony, ustawiałem zapłony w rowerach i przy wiatrach, nie sprawiał żadnych problemów 

- zombek301
- Posty: 101
- Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 83
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.
AudioBas pisze:A jednak prawda
Testowałem i nie trzeba nic odpinać - wystarczy ustawić na oporność i pokazuje 1 lub 0, w zależności czy platynki są otwarte
Kolego Audio jeśli można chciałbym prosić o podpowiedź. Tzn. gdzie w takim przypadku podłączyć sondy miernika. W starym SR2 było to proste https://www.youtube.com/watch?v=2SNupcmrEh0 Wystarczył najzwyklejszy miernik cyfrowy za 10 zł. Próbowałem zrobić to samo w WSK 125 ale miernik nie wskazywał zauważalnej różnicy w rezystancji. Również przyrząd z all. od Mareckiego fajnie pasował w motorowerze. W WSK żeberko głowicy zasłania dostęp do śrubki. Sam czujnik chyba najtańszy i powtarzalność pomiaru taka sobie.

kulturalny kierowca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości