
Jaki kolor RAL
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-10-03, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64
WSK M06-B3 - Kontaktowanie:
Jaki kolor RAL
Jaki kolor dajecie na obręcze kół? Czy 9006 to najlepiej pasujący? Na doły lag też ten sam? Mam M06-64 

- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Temat wałkowany setki razy, na obręcze 9006, lagi do 64 też RAL 9006 

-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-10-03, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64
WSK M06-B3 - Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Dzięki. Wiem że było, ale wolałem się upewnić, bo kiedyś czytałem gdzieś inne opinie o RAL9006. Jutro wiozę 

-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-10-03, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64
WSK M06-B3 - Kontaktowanie:
Malowanie proszkowe do oceny
Odebrałem elementy z malowania proszkowego, wrzucam zdjęcia do oceny. Zaznaczę, że wcześniej nie miałem do czynienia z malowaniem proszkowym i liczyłem na lepszy efekt. Pomalowane z podkładem, ale jak dla mnie to za dużo niedociągnięć, złe zabezpieczenie, pęcherzyki powietrza,itd. Kwestia wykonawcy, czy za duże wymagania?
Co myślicie?
















Ostatnio zmieniony 2019-01-23, 20:35 przez Dami92, łącznie zmieniany 1 raz.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Ale paskudne.
Jak na moje to wykonanie jest kiepskie ze względu na te niedoskonałości jakimi są np. pęcherze powietrza.
Paskudnie to wygląda też dlatego, że twoje obręcze były strasznie zjedzone i dlatego są te wżery, które nie zostały dostatecznie wypełnione podkładem i farbą.
Jak na moje to wykonanie jest kiepskie ze względu na te niedoskonałości jakimi są np. pęcherze powietrza.
Paskudnie to wygląda też dlatego, że twoje obręcze były strasznie zjedzone i dlatego są te wżery, które nie zostały dostatecznie wypełnione podkładem i farbą.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Malowanie proszkowe do oceny
...to nie wina samego malowania a przygotowania. Obręcz była mocno skorodowana, więc efekt jest jaki jest. Gdybyś chciał ją wyprowadzić to pozostaje tylko szpachlowanie, tylko że wówczas biorąc pod uwagę dodatkowe koszta z doświadczenia podpowiem, że opłaca się bardziej kupić oryginalną obręcz w idealnym stanie niż bawić się w szpachlowanie starej. Reszta niedoskonałości to jak dla mnie (pomijając zasłonięcie miejsc takich jak gwinty) brak oczyszczenia i odtłuszczenia przed położeniem proszku. Przy należytym przygotowaniu elementów i gładkich powierzchniach po pomalowaniu proszkowym uzyskujemy naprawdę ładny połysk. A co do malowania proszkowo i to poskręcanych elementów takich jak dźwignia hamulca nie będę się wypowiadał.

-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-10-03, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64
WSK M06-B3 - Kontaktowanie:
Malowanie proszkowe do oceny
Już odpowiadam. Elementy zostały oddane do malowania po dokładnym piaskowaniu i dodatkowo jakieś wystające zadziory były wygładzone przeze mnie drobnym pilnikiem i do tego całość jeszcze czyściłem papierem ściernym żeby było gładsze. Były wżery i wiedziałem, że będzie to znać, ale myślę że jakość malowania jest słaba. Jakiś zaciek na hamulcu, czy pęcherzy powietrza to raczej nie powinno być. I hamulec nie był skręcony do malowania, tylko zanim zrobiłem zdjęcie to założyłem dźwigienkę. Nie robię lipy bez obaw, ale "fachowcy" już tak. Trudno.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Trudno ocenić kto zawinił , po piaskowaniu i odtłuszczeniu element powinien być malowany jak najszybciej / kilka godzin po piaskowaniu / , w tym przypadku malowanie było po kilku dniach .
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2017-10-03, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-64
WSK M06-B3 - Kontaktowanie:
Malowanie proszkowe do oceny
Nie sugeruj się datą założenia posta, bo trochę to odłożyłem. Fakt było wypiaskowane wcześniej, ale stało w suchym miejscu i nie było żadnego nalotu czy coś, a po za tym przed samym oddaniem tego było jeszcze przeczyszczone papierem ściernym. Oczyszczenie z pyłu i odtłuszczenie to już robota tego kto maluje przed samym malowaniem. Zaciek, pęcherze, pojedyncze babole, czy zabezpieczenie otworów to już wina tego kto robił i już chyba nie ma co się rozwodzić nad tym, więcej nie skorzystam z usług.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
ten kto maluje proszkowo z zasady nie przygotowuje powierzchni.
części po piaskowaniu jak najszybciej powinny znaleźć się w lakierni - nie powinno się dotykać bez rękawic ( kto chce niech zrobi test , po wypiaskowaniu np błotnika niech podotyka go palcami w konkretnych miejscach i po tygodniu zobaczcie gdzie najpierw zaczyna rdzewieć) jeśli elementy muszą wrócić do obróbki (szlifowanie, spawanie) to ponownie należy piaskować całość. Ewentualnie odtłuścić (ale to płaskie powierzchnie). Bo często podnóżki centralne mają dziurki z których wydobywa się olej i tam farba się nie trzyma. Podobnie się dzieje przy piaskowaniu grubym piachem, bo wtedy następuje zaklepywanie zanieczyszczeń, które pod wpływem temperatury momentalnie wychodzą na wierzch. Nie zmienia to faktu, że osoba malująca powinna mieć doświadczenie i od razu zwrócić klientowi uwagę i ostrzec, że może wyjść źle.
części po piaskowaniu jak najszybciej powinny znaleźć się w lakierni - nie powinno się dotykać bez rękawic ( kto chce niech zrobi test , po wypiaskowaniu np błotnika niech podotyka go palcami w konkretnych miejscach i po tygodniu zobaczcie gdzie najpierw zaczyna rdzewieć) jeśli elementy muszą wrócić do obróbki (szlifowanie, spawanie) to ponownie należy piaskować całość. Ewentualnie odtłuścić (ale to płaskie powierzchnie). Bo często podnóżki centralne mają dziurki z których wydobywa się olej i tam farba się nie trzyma. Podobnie się dzieje przy piaskowaniu grubym piachem, bo wtedy następuje zaklepywanie zanieczyszczeń, które pod wpływem temperatury momentalnie wychodzą na wierzch. Nie zmienia to faktu, że osoba malująca powinna mieć doświadczenie i od razu zwrócić klientowi uwagę i ostrzec, że może wyjść źle.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Witam. Zamówiłem RAL 9006. A przyszedł w metaliku. Sprzedający twierdzi że nie występuje 9006 w akrylu tak jak zamawiałem. Zdziwiony jestem.
Czyli wasze obręcze są w metaliku? Na starej wsk, aż mi się gryzie gdyby był metalik. Tylko tyle że proszkowo metalik nie wychodzi taki intensywny jak na mokro.
Jak to jest z tym kolorem?
Czyli wasze obręcze są w metaliku? Na starej wsk, aż mi się gryzie gdyby był metalik. Tylko tyle że proszkowo metalik nie wychodzi taki intensywny jak na mokro.
Jak to jest z tym kolorem?
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Oczywiście, że występuje... Wpisz w necie RAL 9006...easy_rider91 pisze: ↑2022-08-10, 13:41Witam. Zamówiłem RAL 9006. A przyszedł w metaliku. Sprzedający twierdzi że nie występuje 9006 w akrylu tak jak zamawiałem. Zdziwiony jestem.
Czyli wasze obręcze są w metaliku? Na starej wsk, aż mi się gryzie gdyby był metalik. Tylko tyle że proszkowo metalik nie wychodzi taki intensywny jak na mokro.
Jak to jest z tym kolorem?
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 222
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Paleta RAL powstawała w latach 30 XX wieku, żeby usystematyzować kolory farb występujących w przemyśle. Nie było wtedy mowy o metalikacheasy_rider91 pisze: ↑2022-08-10, 13:41Sprzedający twierdzi że nie występuje 9006 w akrylu tak jak zamawiałem.

Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Nie miał, a chciał sprzedać. Jeśli kupiłeś to się udało.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Dziękuję. Spieszę z reklamacją.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Reklamacja nie uznana. Odpowiedź sprzedawcy: lakier9006 jest akrylowy ale ma efekt metalic. Nie wiedziałem że tak się da. Myślałem że akryl to czysty kolor i utwardzacz i tyle. Dzwoniłem do stacjonarnych mieszalni. Potwierdzają że mają z metalikiem. Nie chce mi się już tego wyjaśniać. Jaki inny kolor polecacie na obręcze bez metaliku?
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Odezwij się na priv. Mam gościa który maluje proszkowo, wysyłkowo również. Doradzi Ci wszystko co i jakeasy_rider91 pisze: ↑2022-08-16, 14:29Reklamacja nie uznana. Odpowiedź sprzedawcy: lakier9006 jest akrylowy ale ma efekt metalic. Nie wiedziałem że tak się da. Myślałem że akryl to czysty kolor i utwardzacz i tyle. Dzwoniłem do stacjonarnych mieszalni. Potwierdzają że mają z metalikiem. Nie chce mi się już tego wyjaśniać. Jaki inny kolor polecacie na obręcze bez metaliku?

- Jogurt
- Posty: 338
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: Jaki kolor RAL
Oryginalnie felga wyglada jakby byla srebrzanką malowana wiec ten metaliczny odcień wyglada duzo lepiej niż szara obręcz. Wg mnie oczywiście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość