Strona 1 z 3

Malowanie cylindra

: 2007-03-26, 23:29
autor: Chrzan

: 2007-03-27, 18:58
autor: Xabingo
Ja tylko polecam cylinder malować proszkowo (piecowo).

: 2007-03-27, 20:26
autor: Chrzan
proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?

: 2007-03-27, 22:24
autor: Sobi
No nie proszkiem nie maluje sie takich rzeczy...
Ja malowałem cylinder a nawet cały silnik, sprayem do silników jakiejś niemieckiej firmy.
Z tego co przesłałeś to poleciał bym ten
http://moto.allegro.pl/item177340355_mo ... orow_.html

Motip to całkiem niezła firma i powinno ładnie trzymać.

Powierzchnie oczyjść na ile sie da. Cylindra wiadomo nie oczyścisz bardzo dokładnie ale rozchodzi i o to żeby nie było jakiś tłustych dużych glutów czy błota.

: 2007-03-28, 08:07
autor: Romano
jeżeli malowanie sprayem to oczywiście polecam MOTIP można kupić pod podobną nazwą bodajże MOTUL a jest to samo , ale co do MOTIPA to świetnie się nadaje i jest trwały i się nie wyciera w odróżnieniu od innych sprai

: 2007-03-28, 16:27
autor: Xabingo
Chrzan pisze:proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?
Tak, należy najpierw wypiaskować lub wyszkiełować cylinder, ale właśnie czy on zniesie piaskowanie? Hmmm.... no nie wiem.
Sobi pisze:No nie proszkiem nie maluje sie takich rzeczy...
A oryginalnie to jak malowali?

: 2007-03-28, 17:14
autor: tomek
Xabingo pisze:
Chrzan pisze:proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?
Tak, należy najpierw wypiaskować lub wyszkiełować cylinder, ale właśnie czy on zniesie piaskowanie? Hmmm.... no nie wiem.
Po co szkilkowac a pozniej na to malowac?
Cylinder zniesie piaskowanie

: 2007-03-28, 18:21
autor: Xabingo
tomek pisze:Cylinder zniesie piaskowanie
Jak tak to spoko.

Więc ja na razie pozostaje przy malowaniu piecowym - farba nie do zdarcia.

Kiedyś jak sprzedawałem WSKę to kupiec mówił mi, że on cylindry maluje właśnie proszkowo, więc ja sądzę, że to dobry pomysł. :-)

: 2007-03-28, 21:36
autor: Sobi
Fabrycznie malowali farbą zaroodporną......
Proszek sie nie nadaje do takich rzeczy...

: 2007-03-28, 23:28
autor: hades10
Sobi pisze:Fabrycznie malowali farbą zaroodporną......
Proszek sie nie nadaje do takich rzeczy...
podobną rzecz kiedyś wyczytałem w necie, ale to było wieki temu i nie wiem czy coś w tym temacie się nie zmieniło.

: 2007-04-07, 12:27
autor: Stary
No dobra a ja dalej nie wiem czym pomalować. Motip mówicie?

Nie zważam na koszty - chcę zrobić cylindry od wfm na gaźnik G16 więc nie chce ich spierdolić.

Na ile mi takowy motip 400ml wystarczy? I jak z jego odpornością na warunki atmosferyczne? Cylindry malowałbym zaraz po piaskowaniu.

: 2007-04-07, 15:23
autor: Sobi
Nakładasz pierwsza warstwe zostawiasz do wyschnięcia i wygrzewasz na jakimś piecyku. Po tym nakładasz dalsze warstwy. (koło 4 powinno styknąć) Ja tak malowałem cały silnik i przetrwał cały sezon bez ubytków, a łatwego życia niemiał bo od crossa więc grzał sie mocno i czasem szorował glebe.

400ml na cylinder styknie.

Czarny cylinder

: 2008-03-06, 16:44
autor: gabste
Witam przymierzam się do zrobienia z moim cylindrem i głowicą cos takiego jak ten pan
http://wsk-fenix.republika.pl/bubu_cylinder.html
I mam pytanie czy wymalowanie cylindra lakierem żaroodpornym nie spowoduje przegrzewania go albo coś innego... :-|
Znalazłem na allegro takie lakiery:
http://moto.allegro.pl/item323164450_la ... cznie.html
a na tej aukcji zaś bezbarwny
http://moto.allegro.pl/item319133922_be ... 650_c.html
I nie wiem czy później po czarnym przemalować tym bezbarwnym ... :-/
bardzo proszę was o pomoc i mówię to żeby nie było niedomówień nie chcę robić WT
tylko oprawić wizualke :)

Re: Czarny culinder

: 2008-03-06, 18:44
autor: rezik
bład w temacie
pomalowanie lakierem nie zaszkodzi cylindrowi bo (logicznie rzecz biorac) nie chlodzi go to co na nim jest (oryginalnie nic:D) lecz wiatr ktory przelatuje miedzy zeberkami
a z farba nie przeleci?! oczywiscie ze przeleci! :mrgreen:
jedynie drgania moglyby chyba zaszkodzic lakierowi... :-?

Re: Czarny cylinder

: 2008-03-06, 21:59
autor: ŻbiKu
Nie mogę się z tobą w pełni Rezik zgodzic. Żeberka cylindra i głowicy oddają ciepło, więc nakładając warstwę farby chłodzenie ulegnie pogorszeniu ale w motocyklu turystycznym na pewno nie w takiej skali by spowodowało to przegrzanie jednostki (chociaż pewny nie jestem). WSK 175 to jednostka wysokoobrotowa. Nie wiem jak to sie będzie miało gdy na dworze będzie 33*C w cieniu i zero wiatru. Silnikiem docieranym jeździłem po 20-25km (max) bez postoju w takie dni i było ok. A cylindra malowanego nie mam.
Na pewno istnieje jakaś farba żaroodporna, która również ma dodatkową właściwość, mianowicie będzie pomagać w oddawaniu ciepła a nie hamować jak zwykła żaroodporna, także radzę poszukać takiego specyfiku.

Re: Czarny cylinder

: 2008-03-07, 16:52
autor: wafelson
z tego co wiem to farba do malowania kaloryferów ma właściwości przewodzące ciepło ;-)

Re: Czarny cylinder

: 2008-04-28, 16:45
autor: ŻyLuŚ_WSK
przepraszam że może nie w temat ale gdy mam cylinder pordzewiały i bóg wie co to czym to dobrze usunąć aby go nie zniszczyć? Czy dzięki temu że go wypoleruje da to jakiś przyrost mocy? Bądzcie dla mnie wyrozumiali ja naprawde nawet na takich banalnych żeczach sie nieznam czekam na odpowiedz

Re: Czarny cylinder

: 2008-04-28, 18:39
autor: apollan
Oddaj go do piaskowania lub szkiełkowania. Mocy od tego Ci raczej nie przybędzie, ale wpłynie korzystnie na pracę silnika (przegrzewania).

Re: Czarny cylinder

: 2008-04-28, 21:15
autor: Fenix
Czy dzięki temu że go wypoleruje da to jakiś przyrost mocy?
Ale pewnie nie mówisz o polerowaniu cylindra w... jego wnętrzu? Bo jeśli chcesz sam polerować gładź cylindra - np. papierem ściernym - to to był najgorszy pomysł!
A jeśli mówisz o polerowaniu-czyszczeniu cylindra z zewnątrz, to oczywiście takie czyszczenie nie ma wpływu na moc silnika: ani ci nie przybędzie, ani nie ubędzie mocy.

Re: Czarny cylinder

: 2008-04-28, 21:55
autor: gabste
A przy okazji mam takie pytanie Ostatnio w garażu dziadka znalazłem nowy cylinder wysmarowany smarem ale na gładzi miejscami jest drobny nalot rdzy. I nie wiem czy można by przejechać te miejsca papierem na wodę 2000-2500.Co wy o tym myślicie????