
Cynkowanie
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Cynkowanie
Jako ze niedługo będę zanosił graty do cynkowania zacząłem sie zastanawiać nad zmianą wymiarów części. Mianowicie - jeśli ocynkuję ośkę przedniego koła i nakrętkę to może być trochę 'ciasno'. Warstwa cynku po dwóch stronach śruby i po dwóch stronach nakrętki wydaje sie być znacząca. Proszę o radę, pozdrawiam 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Cynkowanie jest stosunkowo tanie wiec nie widzę sensu bawić sie w chałupnictwo - tym bardziej ze metody galwaniczne są generalnie strasznie toksyczne - jeśli czytałeś "Bezdomnych" Żeromskiego to wiesz jak wyglądali robotni z cynkowni.
Druga sprawa to trzeba mieć zaplecze - nie mam ochoty babrać sie najpierw w kwasach a później w ogniwach. Z resztą trzeba by było liczyć stężenie roztworu, natężenie prądu i masę innych wartości. Gra nie warta świeczki, bo efekty i tak najprawdopodobniej będą marne.
Druga sprawa to trzeba mieć zaplecze - nie mam ochoty babrać sie najpierw w kwasach a później w ogniwach. Z resztą trzeba by było liczyć stężenie roztworu, natężenie prądu i masę innych wartości. Gra nie warta świeczki, bo efekty i tak najprawdopodobniej będą marne.
- WSR
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-05-20, 12:35
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Witam na forum 
Myslę, że nie powinno być problemu, przecież te części fabrycznie były cynkowane, a zakład przed położeniem nowej powłoki wytrawia starą. Też niedługo będę cynkował, problemy pojawiają się przy podobnym przypadku, ale chodzi tu o chromowanie drobnozwojowych gwintów śrub amortyzatorów SHL. Jak cynkownia dobra (zna umiar) to nie powinieneś mieć z tym problemów
Zresztą ostatecznie jeśli będzie coś nie tak zawsze możesz wziąć nakrętkę do tokarza (jeśli niemiałbyś odpowiedniego gwintownika) i zdjąć wewnętrzną warstwę cynku, ponieważ gwinty i tak warto zabezpieczyć pastą miedzianą to nie wpłynęłoby to na korozję, no ale to jest ostateczne rozwiązanie bardzo skrajnego przypadku.

Myslę, że nie powinno być problemu, przecież te części fabrycznie były cynkowane, a zakład przed położeniem nowej powłoki wytrawia starą. Też niedługo będę cynkował, problemy pojawiają się przy podobnym przypadku, ale chodzi tu o chromowanie drobnozwojowych gwintów śrub amortyzatorów SHL. Jak cynkownia dobra (zna umiar) to nie powinieneś mieć z tym problemów

Zresztą ostatecznie jeśli będzie coś nie tak zawsze możesz wziąć nakrętkę do tokarza (jeśli niemiałbyś odpowiedniego gwintownika) i zdjąć wewnętrzną warstwę cynku, ponieważ gwinty i tak warto zabezpieczyć pastą miedzianą to nie wpłynęłoby to na korozję, no ale to jest ostateczne rozwiązanie bardzo skrajnego przypadku.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
W sumie masz racje - nie wziąłem pod uwagę wytrawiania starej powłoki
Z chromem jest już gorzej - tam mamy trzy warstwy, ale generalnie przy chromowaniu gwinty najlepiej zostawić 'łyse'.

Z chromem jest już gorzej - tam mamy trzy warstwy, ale generalnie przy chromowaniu gwinty najlepiej zostawić 'łyse'.
- fornal07
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-07-12, 10:45
- Lokalizacja: Tczew
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Nie ma najmniejszego problemu z elementami cynkowanymi, mam też sporo rzeczy wycynkowanych, ośki, szprychy itp, jedyne co to jeśli śruba i nakrętka są wycynkowane, to nieco trudniej je skręcić - co w zasadzie sprawia tylko problem właśnie w szpruchach i nyplach - nieco opropniej idzie naciąganie, pozatym reszta ok.
kosik ukończony, czas na WFM'64
- krzysiek-gdansk
- Posty: 20
- Rejestracja: 2008-07-01, 20:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
a ile kosztowało by ocynkowanie WSKi?? dwuramowej
Patrzcie! Motórzysta!
Urodzony z kluczem w ręku....
Urodzony z kluczem w ręku....
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Całej wueski?? To raczej nie ma większego sensu..krzysiek-gdansk pisze:a ile kosztowało by ocynkowanie WSKi?? dwuramowej
Poza tym skąd my mamy mieć takie informacje? Znajdź sobie zakład który cynkuje w Twojej okolicy i zadzwoń albo ich przejdź sie i porozmawiaj - nawet jeśli bym wiedział to co Ci z tego ze podam ceny jakie są w Krakowie? U mnie cynkowanie elementów do ok. 15 cm kosztuje 3zł/kg. Im większy element tym cena wzrasta.
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Jako że ostatnio cynkowałem kilka elementów jak na zdjęciu poniżej, chciałbym podzielić się następującą uwagą:
Zrobiłem błąd, że większość z tych elementów oddałem najpierw do piaskowania - za radą jednego z zakładów w którym na początku miałem zamiar cynkować. Po piaskowaniu, nałożony cynk jest MATOWY, czasem nawet wygląda jak tani lakier.
Z elementów widocznych na zdjęciu, zwracają uwagę pięknie błyszczące się:
- ośka (nie była piaskowana jako że obawiałem się utraty średnicy)
- uchwyty boczne motocykla - nie były one piaskowane, ponieważ planowałem je chromować, ale w ostatniej chwili nie będąc pewny czy je pochromuję wrzuciłem do całej reszty która szła do cynkowania - wychodząc z założenia że cynk jest tani i jak mi się nie spodoba to przynajmniej w niczym nie przeszkodzi jeżeli jednak oddam do chromowania.
W każdym razie kto chce żeby cynk świecił jak psu jajka to niech nie piaskuje tylko wyczyścić spirytem albo benzynką i nieść do zakładu

Zrobiłem błąd, że większość z tych elementów oddałem najpierw do piaskowania - za radą jednego z zakładów w którym na początku miałem zamiar cynkować. Po piaskowaniu, nałożony cynk jest MATOWY, czasem nawet wygląda jak tani lakier.
Z elementów widocznych na zdjęciu, zwracają uwagę pięknie błyszczące się:
- ośka (nie była piaskowana jako że obawiałem się utraty średnicy)
- uchwyty boczne motocykla - nie były one piaskowane, ponieważ planowałem je chromować, ale w ostatniej chwili nie będąc pewny czy je pochromuję wrzuciłem do całej reszty która szła do cynkowania - wychodząc z założenia że cynk jest tani i jak mi się nie spodoba to przynajmniej w niczym nie przeszkodzi jeżeli jednak oddam do chromowania.
W każdym razie kto chce żeby cynk świecił jak psu jajka to niech nie piaskuje tylko wyczyścić spirytem albo benzynką i nieść do zakładu


- pgorzynski3
- Posty: 63
- Rejestracja: 2009-12-07, 22:38
- GG: 930745
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Kolega, utworzył osobny temat o anodowaniu aluminium, i tam opisał swoje spostrzeżenia co do swoich po anodowanych półek 

-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Witam !
Też myślałem o cynkowaniu lecz nurtuje mnie kolor tej powłoki(nie to ,że mi się nie podoba:)) ocynk kolegi Kapitan żbik jest taki biały ,jasny a w oryginale taki jakby zgniły zielony, czy wybiera się jakoś kolor tej powłoki czy to zależy od natężenia pradu ,od roztworu czy poprostu czas zrobił swoje ? Daję prtzykład tej wueski ,stopka hamulca ,oska itp. pozdro
Też myślałem o cynkowaniu lecz nurtuje mnie kolor tej powłoki(nie to ,że mi się nie podoba:)) ocynk kolegi Kapitan żbik jest taki biały ,jasny a w oryginale taki jakby zgniły zielony, czy wybiera się jakoś kolor tej powłoki czy to zależy od natężenia pradu ,od roztworu czy poprostu czas zrobił swoje ? Daję prtzykład tej wueski ,stopka hamulca ,oska itp. pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Moim zdaniem tą stopką z tego zdjęcia nie ma co się sugerować- widać, że ten ocynk nie jest pierwszej młodości(są na nim spore plamy).
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Czy pedał hamulca nie powinien być aby chromowany? U mnie w każdym razie jest. Nie wiem jak w innych modelach. Głowa osi koła też raczej jest chromowana.
Ocynk zaraz po zrobieniu ma ładne niebieskie zabarwienie jednak znika ono w kontakcie pastą polerską. Jednak wciąż pozostaje ładny bez żadnego zabarwienia. Niestety galwanizernia to nie sklep z kredkami
Mnie majster pyta czy chce ocynk biały czy złoty ale ja to rozumiem tak że mam do wyboru cynkowanie lub kadmowanie. Aczkolwiek byłbym wdzięczny gdyby ktoś mnie wyprowadził z ciemnoty w tym temacie.
Ocynk zaraz po zrobieniu ma ładne niebieskie zabarwienie jednak znika ono w kontakcie pastą polerską. Jednak wciąż pozostaje ładny bez żadnego zabarwienia. Niestety galwanizernia to nie sklep z kredkami

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Palmy plamami.Chromowanie główki osi i dźwignia hamulca to rozłożenia na lata produkcji.U mnie powinno być to w cynku, bardziej podoba mi się ten cynk zielonkawy niz biały i w kazdej wuesce z epoki jest zielonkawy.
EDIT:Przegladałem oferte jednej z firm i natknałem sie na takie cos ,problem chyba rozwiazany:
Po ocynkowaniu stosujemy pasywacje błękitną, żółtą opalizującą i czarna.
pozdrawiam czaja
EDIT:Przegladałem oferte jednej z firm i natknałem sie na takie cos ,problem chyba rozwiazany:
Po ocynkowaniu stosujemy pasywacje błękitną, żółtą opalizującą i czarna.
pozdrawiam czaja
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Pedał chromowany był w starszych modelach(mam ramę z 1973r B3 i pedał jest chromowany, w B1 1969 także). W swojej B3 1980 pedał jest ocynkowany(a właściwie pomalowany na czarno przez poprzedniego właściciela), w B3 1976 brata ciotecznego pedał hamulca już ocynkowany. Najprawdopodobniej zmiana nastąpiła w 1975 roku(wraz ze zmianą wahacza). Ale to tylko moje przypuszczenia.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
tu masz foty cynkowanych szprych:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5dd3a.html
a tu całego kola:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a741b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5dd3a.html
a tu całego kola:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a741b.html
Re: Cynkowanie
Coś ci słabo te szprychy wyszły. Ja kupowałem na allegro cynkowane a potem polerowane szprychy i wyglądają jak chromowane.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
akurat te tylne faktycznie wyszły słabo bo część szprych miała wżerki i jakoś dziwnie cynk nie wszedł możliwe że były jakieś tłuste ale przednie od kosa wyszły rewelacyjnie normalnie jak chrom 

-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
- GG: 0
- Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Witam !
Jak już wczesniej wspomniałem chciałem oddać części do ocynkowania ,rozebrałem ładnie wszystko ,wymyłem w benzynie lecz nie wiem czy można zanieść to do zakłau .Na cześciach jest taki nalot i nie wiem czy da się on zmyć w kąpieli kwasowej
czy przeleciać to szczotką drucianą na wiertarkę? kolega Kapitan żbik pisał zeby nie piaskować ok ale nie chcę aby ocynk wyszedł kiepsko.Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto dawał takie części do ocynku, nie chcę sobie narobić niepotrzebnej roboty ale jak będzie trzeba to wiadomo zrobi sie.
http://img177.imageshack.us/i/dsc00418ri.jpg/
Jak już wczesniej wspomniałem chciałem oddać części do ocynkowania ,rozebrałem ładnie wszystko ,wymyłem w benzynie lecz nie wiem czy można zanieść to do zakłau .Na cześciach jest taki nalot i nie wiem czy da się on zmyć w kąpieli kwasowej
czy przeleciać to szczotką drucianą na wiertarkę? kolega Kapitan żbik pisał zeby nie piaskować ok ale nie chcę aby ocynk wyszedł kiepsko.Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto dawał takie części do ocynku, nie chcę sobie narobić niepotrzebnej roboty ale jak będzie trzeba to wiadomo zrobi sie.

http://img177.imageshack.us/i/dsc00418ri.jpg/
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Cynkowanie
Niestety ale do robotyczaja555 pisze:Witam !
nie chcę sobie narobić niepotrzebnej roboty ale jak będzie trzeba to wiadomo zrobi sie.
http://img177.imageshack.us/i/dsc00418ri.jpg/

Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości