
Półka LELEK
Półka LELEK
Jak wyczyścić tą półke żeby osiągnęła odcień jak oryginalny. Jeśli było już cos podobnego to sorki, szukałem , ale nie znalazłem 

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
A jaki to org. odcień?
Re: Półka LELEK
Takie coś jak na tej aukcji
http://allegro.pl/item641878469_wsk_spo ... zenia.html
W odcieniu jakby takiej lekkiej żółci
http://allegro.pl/item641878469_wsk_spo ... zenia.html
W odcieniu jakby takiej lekkiej żółci
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Coo do kiedy półki były żółtawe??
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
ushol naoglądałeś się obrazków i mówiż że odcień żółtawy
Tak naprawdę kolor jest srebrny a jak taki uzyskać to nie wiem. Szkiełkować ?

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
lepiej weź w łapę papier ścierny i wypoleruj je na błysk, najpierw papierem 500 i potem coraz drobniejszym aż do 2000
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
przecież ten popiel to farba piecowa ;] jedyne to wypiaskować i dać do malowania proszkowego na taki kolor.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
nie poleruj bo to du*y wygląda.one chyba nie są takie gładziutkie jak dekle silnika,chyba troszke takie chropowate.chyba ze sie myle.szkiełkowanie to też będzie tak wyglądała kitowo.
a co jest z Twoimi ? brudne czy co ? może jakieś tradycyjne metody typu benzyna czy coś takiego.chyba ze to nie pomaga.moze jakieś środki do czyszczenia silników czy coś podobnego.
a co jest z Twoimi ? brudne czy co ? może jakieś tradycyjne metody typu benzyna czy coś takiego.chyba ze to nie pomaga.moze jakieś środki do czyszczenia silników czy coś podobnego.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
ja też mam poobijane strasznie półki i chyba oddam je do piaskowania i potem dopiero wyprowadze nierówności i może wypoleruje albo dam do malowania proszkowego.
Tego lakieru nie idzie zedrzeć;/ próbowałem grzać opalarką albo płynem do zdzierania lakierów nic nie daję rady ;/
Papierem ściernym to męczarnia ;/ bo jest pełno zakamarków...
Tego lakieru nie idzie zedrzeć;/ próbowałem grzać opalarką albo płynem do zdzierania lakierów nic nie daję rady ;/
Papierem ściernym to męczarnia ;/ bo jest pełno zakamarków...
Re: Półka LELEK
rutkowski polerka jest dziadostwem przy tych półkach. Wyobraź sobie chromowane felgi, zawieszenie kierownica, cynkowane śruby i jeszcze polerowaną półke-to wszystko się zlewa nie pasuje, dlatego lepiej, żeby była bardziej matowa niż błyszcząca.
Co do żółci pomyliłem się, w takim świetle były. Ale nie naoglądałem się zdjęć lecz na swoich tak stwierdziłem, a maykii już ma radoche

Co do żółci pomyliłem się, w takim świetle były. Ale nie naoglądałem się zdjęć lecz na swoich tak stwierdziłem, a maykii już ma radoche



- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
ushol nie mam radochy tylko twierdząc po twojej wypowiedzi i dodanej fotki na których leeko wyglądały żółtawo sądze, że jednak naoglądałeś się fotek
pozdrawiam i przepraszam za OT
Tak jak kolecy wypiaskuj i oddaj do malowania proszkowego. Tylko powiedz żeby ci nie nakładali aż tak dużo farby na otwory od lag bo potem będziesz musiał zdzierać

Tak jak kolecy wypiaskuj i oddaj do malowania proszkowego. Tylko powiedz żeby ci nie nakładali aż tak dużo farby na otwory od lag bo potem będziesz musiał zdzierać

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Aluminium się nie piaskuje! Tylko szkiełkuje.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Ja swoje aluminiowe półki piaskowałem razem ze wszystkim i jest git. Potem poszły do proszku. Oczywiście musi to być bardzo drobniutki piasek taki który ściąga warstwę mikronową milimetra czy tysięczną. W zakładzie szklarskim taki używają (przynajmniej u mnie).
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
ale wy pieprzycie, nie wiem czy płakać czy się śmiać - zastanawiam się po co niektórzy piszą takie bzdury chyba po to żeby wiedziano że nie ma zielonego pojęcia na ten temat. Jak sprawa się ma do półek w oryginale nie były polerowane ani szkiełkowane tym bardziej malowane proszkowo co za głupota, kto to wymyślił... ( i tu sami odp. na to stwierdzenie "Tego lakieru nie idzie zedrzeć;/ próbowałem grzać opalarką albo płynem do zdzierania lakierów nic nie daję rady ;/" ) i ja dodam że mogłeś tak cały dzięn to grzać - grzałeś samo aluminium (półke), i teraz się zastanawiacie to co w końcu jest z tą półką
żeby powrócić do oryginału trzeba wygładzić poobijane miejsca na półce i poddać ją anodowaniu - tego typu proces też został zastosowany w aluminiowych obręczach w Żaku.
Co to Anodowanie
Anodowanie (eloksacja - ELektrolityczna OKsydacja) - powierzchniowa obróbka metali polegająca na elektrolitycznym wytworzeniu warstwy tlenku. Anodowanie stosuje się głównie w stosunku do aluminium i jego stopów, ale może być także stosowane do niektórych odmian stali, tytanu i stopów magnezu. W przypadku anodowania aluminium można spotkać się z terminem eloksalacja (ELektrolityczna OKSydacja ALuminium). Dodatki stopowe w stopach glinu pogarszają wygląd anodowanego przedmiotu, a przy ich dużej ilości mogą całkiem uniemożliwić przeprowadzenie procesu.
Anodowanie stosuje się w trzech celach:
* do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu
* w celach zdobniczych - anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.
* w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów
a co do samego aluminium tzn. np. do pokryw itp. to można piaskować itd. ( silnik Junaka oryginalnie był piaskowany)
P.S. i taka to wasza wiedza na temat WSK – byle posty nabijać

Co to Anodowanie
Anodowanie (eloksacja - ELektrolityczna OKsydacja) - powierzchniowa obróbka metali polegająca na elektrolitycznym wytworzeniu warstwy tlenku. Anodowanie stosuje się głównie w stosunku do aluminium i jego stopów, ale może być także stosowane do niektórych odmian stali, tytanu i stopów magnezu. W przypadku anodowania aluminium można spotkać się z terminem eloksalacja (ELektrolityczna OKSydacja ALuminium). Dodatki stopowe w stopach glinu pogarszają wygląd anodowanego przedmiotu, a przy ich dużej ilości mogą całkiem uniemożliwić przeprowadzenie procesu.
Anodowanie stosuje się w trzech celach:
* do antykorozyjnego i mechanicznego zabezpieczenia powierzchni metalu
* w celach zdobniczych - anodowane stopy aluminium uzyskują charakterystyczną fakturę, a poprzez dodawanie do elektrolitu substancji barwiących można uzyskiwać na powierzchni trwałe, nieścieralne powłoki kolorowe.
* w celu wytworzenia warstwy izolacyjnej na folii aluminiowej, którą można potem stosować do produkcji kondensatorów
a co do samego aluminium tzn. np. do pokryw itp. to można piaskować itd. ( silnik Junaka oryginalnie był piaskowany)
P.S. i taka to wasza wiedza na temat WSK – byle posty nabijać
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Co do polerowania, to kupiłem półke polerowaną fabrycznie (export) razem ze skaładanymi podnóżkami, więc czemu by nie polerować. Co do piaskowania to niepolecam, piaskowałem pokrywy boczne w 175 (bardzo drobnym piaskiem i o wiele łatwiej łapie się ich brud, stąd odradzam piaskować rzeczy aluminiowe. Oczywiście wszystko zależy od wielkości ziarna, ale o niebo lepiej wychodzi szkiełkowanie.
P.S. nie rozumiem do kogo te problemy. Dobrze, że opisałeś anodowanie.
P.S. nie rozumiem do kogo te problemy. Dobrze, że opisałeś anodowanie.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Co do szkiełkowania - tak jak pisał Marek kiedyś. Najpierw należy wszystkie duże rysy i dziury zapolerować, potem wypiaskować (jeśli element jest w złym stanie), a na końcu szkiełkować. Często spotyka się szkiełkowane elementy które wcześniej nie były przygotowane - wygląda to fatalnie. Wszystkie zarysowania i ubytki są jeszcze bardziej widoczne.
To samo tyczy się chromowania - przed tym procesem elementów NIE należy piaskować itp! Elementy przed chromowaniem muszą być idealnie gładkie! Potem na allegro sprzedają takie "pochromowane" elementy, gdzie nie dość, że widać multum wżerów które nie były usunięte to jeszcze chrom jest taki, że mocniej uderzysz czymś twardym i cały odpada.
To samo tyczy się chromowania - przed tym procesem elementów NIE należy piaskować itp! Elementy przed chromowaniem muszą być idealnie gładkie! Potem na allegro sprzedają takie "pochromowane" elementy, gdzie nie dość, że widać multum wżerów które nie były usunięte to jeszcze chrom jest taki, że mocniej uderzysz czymś twardym i cały odpada.
- sismon
- Posty: 338
- Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
- GG: 1514345
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
piaskowane rzeczy mozna przed chromowaniem szpachlować miedzą na gładki i nie bedzie zadnych wżerów ani nieównosci
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
"Szpachlować miedzią" - pozostawię to bez komentarza. "Szpachlować" ... no proszę Cię!sismon pisze:szpachlować miedzą
Jeśli wszystkie ubytki uzupełniasz miedzią to ni dziwota, że potem spotyka się na allegro elementy "chromowane" takie jak się właśnie spotyka .... napisz do kogokolwiek kto naprawdę ma wiedzę, skoro nie trafia do Ciebie to co piszą inni. Polecam allegrowicza "pakin" - Jacek Tomaszewski. Jeden z bardziej znanych speców od junaków z wieloletnią dobrą opinią, dysponuje bardzo dużym zapleczem technicznym w tym chromownią.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Półka LELEK
Marcin wielkie dzięki że mi pojechałeś ale nie wszyscy odrazu wiedzą że to nie jest lakier tylko tlenek a nikt nie opisał czym są one pokryte na pierwszy żut oka wygląda jak srebrny lakier.
Sory że się pomyliłem
To podaj jakieś materiały w których masz to opisane to każdy sięgnie i się dokształci ;]
Sory że się pomyliłem
To podaj jakieś materiały w których masz to opisane to każdy sięgnie i się dokształci ;]
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości