Nie ma stronie forum dobrze opisanej metody szkiełkowania, więc postanowiłem to uzupełnić.
Dwa dni temu udało mi uzyskać zamierzony efekt szkiełkowania aluminium.
Oto kilka fotek

Porównanie wyszkiełkowanych elementów z "brudnymi"
A poniżej kilka fotek bardziej dokładnych



A poniżej porównanie piaskowania ze szkiełkowaniem



Najważniejszą rzeczą jest to że elementy muszą być pozbawione warstwy smaru.
Drugą bardzo istotną informacją może być to że zamiast myć w nafcie można przepiaskować aluminium a potem dopiero szkiełkować
Jeśli kiedykolwiek byście po szkiełkowaniu zobaczyli lekko żółty odcień na elementach to znaczy że zamiast mikrokulek ktoś poprostu zastosował piach przesiany na drobnym sicie ( niektórzy nazywają to matowym szkiełkowaniem) Matowe szkiełkowanie powinno odbyć sie na bardzo grubych mikrokulkach, ale przecież one są wykorzystywane kilkukrotnie a rozpadają się przy uderzeniach na mniejsze.
Szkiełkowanie uwidacznia wszystkie niedociągnięcia materiałowe więc dobrze jest pilnikiem lub papierem ściernym doprowadzić elementy do dobrego stanu.
Co do samej technologi szkiełkowania, odradzam wszelkiej maści pistolety i małe kabiny(pył który się pojawia powoduje całkowity zanik widoczności.
Ja u siebie zrobiłem kabinę do której wchodzę (oczywiście ochrona dróg oddechowych, słuchu i oczu jest niezbędna) Wykorzystuje dużą piaskarkę- tylko zamiast piachu sypie mikrokulki. Obniżam ciśnienie do 4-4,5 (atmosfer) dysza 5mm, moja sprężarka spokojnie daje radę więc myśle że zużycie powietrza wynosi gdzieś 400-500 litrów na minutę. (moja sprężarka ma baniak 500l i wydajność 1m3 / minutę na wydechu przy ciśnieniu 8atm)
Jeśli ktoś poszukuje dobrego szkiełkowania w dobrej cenie to mogę dla forumowiczów się zaoferować. Nie wiem dlaczego niektórzy nie chcą szkiełkować cylindrów i piast kół, ja szkiełkuje wszystko do wymiarów 1,5x1,5x1,5m i rozsądnej wadze.