Jak dobrze wyczyścić tłumik:)
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Jeśli za wszelką cene chcesz tą wykładkę wyciągnąć to przyspawaj do niej jakiś podłużny element który umożliwi jej wyjęcie. Jakiś pręt z hakiem na końcu. Jak będziesz miał wkładkę na wierzchu to nie będzie większego problemu z pozbyciem się pręta i wyszlifowaniem elementu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Ja swój górny tłumik przepalałem. Za pomocą butli gazowej (turystycznej) i końcówki do palnika. Do środka wlewałem benzynę. Cały tłumik owijałem mokrymi szmatami. Ogień podkładałem od tyłu, a dla zwiększenia wydajności dmuchałem powietrzem ze sprężarki. Tłumik sie dobrze wypalił. Wszystkie syfy wyleciały z niego. A reszta wylatuje jak moto chodzi. Tylko najlepiej robić to na dworze, ponieważ dużo trującego dymu wydostaje sie z tłumika, a gdy sie jeszcze "dotlenia" ogień jak ja robiłem, to jeszcze wiecej tego dymu jest.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Heheh Fenixie nie w kuchni, a na przykład w garażu mógłbym robić. Bo mam wystarczająco duży. A poza tym mam w garażu wentylator wyciągowy, który zapewnił by mi szybkie wywietrzenie w garażu nawet przy zamkniętych drziwch
Ja swój paliłem 3 razy. Do ostygnięcia, troche machania zeby nagar wypadl i ponowne palenie 


->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Ja swojego "podpaliłem" bo poprzedni właściciel z maklarena zrobił prawdopodobnie to samo niezwacając uwagi na farbę/chrom i tak nic z tego nie było - muszę dorwać palnik i wypalić raz a dobrze. Apropo to kto z was lał ropę do tłumika i go w ten sposób "przepłukał"? Jeszcze jedno pytanie, jak zrobie z tłumika coś w rodzaju ogniska to wypali się w środku?
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Ja wlewałem do srodka ropę u siebie w tłumiku i w tłumiku ŻbiKa. Przepłukuje to nieco tłumik. Tak, ja zrobiłe w środku "ognisko". Zalałem mieszanką ropy z nitro, i wlałem ze 4 strzykawki. Zapaliłem palnikiem a następnie zabrałem palnik a dotleniałem ogień powietrzem ze sprężarki. Paliło sie bardzo szybko, i trzeba było co chwilę dolewać ropy.
P.S. Jak będziesz wypalał tłumik to nie zapomnij obłożyć go mokrymi szmatami. No chyba ze nie zależy Ci na chromie, czy lakierze
P.S. Jak będziesz wypalał tłumik to nie zapomnij obłożyć go mokrymi szmatami. No chyba ze nie zależy Ci na chromie, czy lakierze

->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Zanim przepaliłem swój tłumik u Xabiego, wypalałem go nie ropą, a czystą benzyną.
Do tłumika wlewamy ok 150-200ml tak by rozeszła się po całym tłumiku. Podpalamy i czekamy. Na początku będzie się palić normalnie i raz na jakiś czas tylko "buchać", poźniej po każdym "buchnięciu" musiałem go na nowo podpalać. Nitro możemy stosować ale w niewielkich ilościach jako "dopalacz", ponieważ zauważyłem że zostawia przy spalaniu trochę syfu. Zajęło mi to ok. 8h, na raty
Poza tym istnieje już temat o czyszczeniu tłumika.
Do tłumika wlewamy ok 150-200ml tak by rozeszła się po całym tłumiku. Podpalamy i czekamy. Na początku będzie się palić normalnie i raz na jakiś czas tylko "buchać", poźniej po każdym "buchnięciu" musiałem go na nowo podpalać. Nitro możemy stosować ale w niewielkich ilościach jako "dopalacz", ponieważ zauważyłem że zostawia przy spalaniu trochę syfu. Zajęło mi to ok. 8h, na raty

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Xabi92, jedyne czego może być mi na nim szkoda to rdzy, która została. Dodam jeszcze, że z czystą nie ma żartów ja już próbowałem wrzucić koło końcówki zapałkę, zanim doleciała opary eksplodowały. Dlatego proponuje zrobić coś w stylu zapalnika ze starego akumulatora albo cewki zapłonowej bo można się poparzyć.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
I okulary jakieś na ślepia!! Bo może dmuchnąć nieco w gębule i brewki osmali... A co do zapalnika i innych takich "rozwiązań" to ja proponuję metodę ruskich tankistów z czasów wojny. Jak trzeba było rozpalić silnik (taki na ropę oczywiście) w zimie, to tankisty robiły coś na wzór pochodni: knot na końcu jakiejś wajchy niepalnej, a knot oczywiście namoczony w ropie albo w benzynie.jak masz jakieś bojaźnie to załóż rękawice.
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
czyli tzw. kopećFenix pisze:A co do zapalnika i innych takich "rozwiązań" to ja proponuję metodę ruskich tankistów z czasów wojny. Jak trzeba było rozpalić silnik (taki na ropę oczywiście) w zimie, to tankisty robiły coś na wzór pochodni: knot na końcu jakiejś wajchy niepalnej, a knot oczywiście namoczony w ropie albo w benzynie.

no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Citroeny XM na rynek skandynawski mają w misce olejowej grzałkę na 220V żeby przed odpałem podłączyć do gniazda domowego i rozgrzać olej 
Wniosek jest taki: podłącz tłumik do gniazdka
Żarcik ofkors

Wniosek jest taki: podłącz tłumik do gniazdka

Żarcik ofkors
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
Jzuuu.. ależ macie problemy. Jakos ani w moim ani ŻbiKa tłumiku przy przepalaniu nie było ofiar smiertelnych, Nie było poparzeń, ani niczego. Robiliśmy to bez jakiś śmiesznych gogli, ani rękawic. Wystarczy wlać benzynę albo ropę do tłumika wymieszać
(Wyglądam przypominać szamana odprawiającego modły
ŻbiKu wie o co chodzi..
). Następnie wsadzić płomień z palnika do tłumika tylko nie za głęboko bo zagasi płomień. I wystarczy trzymać buśśkę trosze dalej a na pewno nic sie nie stanie. Może kilka razy buchnąć w tłumiku, ale nie buchnie ogniem. Tylko dźwięk taki wyda. Przynajmniej ja sie nie spotkałem zeby tak ogniem ziało z tłumika. 

(Wyglądam przypominać szamana odprawiającego modły



->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
- Xabi
- Posty: 292
- Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontaktowanie:
hehe. No i oczywiście już po drugą butelke benzyny nie było czasu pójsć i wypalić raz a porządnie, a Moto dalej sie dławi i nie osiąga pełnych prędkości. A Ty Wężu zamierzałeś dmuchać do tłumika samemu??
. Ja to do dotlenienia używałem powietrza ze sprężarki, to sie paliło już samo, Palnik mogłem schować, Ogień sam sie utrzymywał w środku 




->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości