
Dzwonienie cylindra
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
Dzwonienie cylindra
Koledzy mam nowy cylinder i tłok. Prawdopodobnie chińszczyzna. Pytanie o dzwonienie. Silnik dzwoni jak cholera.Pytanie czy to dzwoni cylinder czy tłok czy pierścienie i czy coś z tym robić czy po prostu jeździć. Przejechałem około 500 km (dokładnie nie wiem bo licznik nie chodzi) moto odpala jeździ ale dzwoni 

-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Zdejmij głowice i sprawdź luz tłok, cylinder. Jeśli ok to zmierz luzy na pierścieniach. Jeśli ok to zmierz luz na sworzniu góra i dół
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
luz tłok cylinder wydawał mi się za duży już przy montażu. Jaki powinien być? Trzeba zmierzyć średnicę tłoka i cylindra? czy to się mierzy jakoś w złożeniu?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Zawsze możesz próbować szczelinomierzem. Ale fakt, prawidłowo mierzy się na stole
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5. - Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Wszystko kupione nowe. Cylinder Polski ale nowy współczesny.
Jakie powinny być średnica cylindra i tłoka?
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Nie rozmiar, a pasowanie. Może być z zakresu od 0.06 do 0.08
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985 - Lokalizacja: Piła
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Ja bym sprawdził jeszcze, czy nie odpadła blacha od przeciwwagi wału korbowego. Mi też silnik dzwonił w okolicach cylindra i po rozebraniu okazało się, że blacha jest luźna.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2016-12-20, 00:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 Gil
- Lokalizacja: Staszów
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Tłok na pewno nie uderza w głowice ? Jakich użyłeś uszczelek ?
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.
-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Jedno uderzenie tloka w swiece = brak przerwy i koniec jazdy hehe
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silnikiMotoPRLmaniak pisze: ↑2018-07-18, 19:46A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.

-
- Posty: 345
- Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard - Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Ostatnio jak mi gwint z glowicy wyrwalo to wkrecilem swiece z dl gwintem i tez myslalem ze bedzie zderzenie a tu nic jezdzilem tak gakis czas dopuki innej glowicy nie zalatwilemSeba_830 pisze: ↑2018-07-19, 08:22Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silnikiMotoPRLmaniak pisze: ↑2018-07-18, 19:46A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.![]()
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
Jak widać można wkręcić długą świecę i zderzenia nie będzie, przestrzegam jednak przed taką praktyką, ponieważ wtedy zapłon występuje w innym miejscu niż przewidziała osoba projektująca silnik.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Dzwonienie cylindra
To niewiem.Musiałbyś cylinder zdjąć i zrobić oglęgdziy.Zdjąć pierścien z tłoka włożyć w cylinder i zmierzyć szczelinomierzem przerwę.Z tego co wiem, to w nowych cylindrach nie robia faz okien cylindra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość