Strona 1 z 1
Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 14:41
autor: PawloteK
Witam
Mam problem z świecą jakiego koloru powinna być świeca w wfm z tego co mi wiadomo powinna być koloru kawowego co może być przyczyną że moja świeca jest czarna i straciła iskrę czy przyczyną może być zła mieszanka paliwowa gaźnika dodatkowo powiem że czasem ale rzadko od czasu do czasu motor strzeli. (zdjęcie świecy zamieszczam w załączniku)
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 15:48
autor: halcik
Za bogata mieszanka, a strzela bo może być źle wyregulowany zapłon. Można się też przyjrzeć kondensatorowi jeśli iskra jest słaba. To są podstawy. Świeca nie powinna mieć tego nakręconego łepka (ciekawe jaką masz fajkę i jaką rezystancję na niej) a zdjęcie pokazuje się do wnętrza okupione części świecy.
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 16:01
autor: rss
przede wszystkim zaopatrz sie w dobra swiece - F75 lub F80 lub odpowiednik.
czarna swieca to tez oznaka tego ze jest po prostu "za zimna".
do krecenia zaplonem i gaznikiem zabierz sie wtedy jak bedziesz mial dobra swiece
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 18:25
autor: pawlik118
Dokładnie, polecam zacząć od wymiany świecy na odpowiednią, i oczywiście polecam Polską ISKRĘ - wciąż są produkowane
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 18:29
autor: PawloteK
Świece zakupiłem i zmieniłem (NGK BR8HS) iskra jest mocna i pali od drugiego kopa a co do łepka to założyłem od nowej po prostu żeby nie zgubić
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 23:40
autor: halcik
Dlaczego świeca? Właśnie może najpierw zapłon, bo to operacja bez kosztowa. Sama wymiana świecy nic nie pomoże, a Twoje problemy mogą być zupełnie inne. Zaczyna się od podstaw, czyli zapłon, regulacja gaźnika. Później jest kilka innych rzeczy a kończy się rozpoławianiem silnika i uszczelnieniem przestrzeni korbowej. Kasę zdąży się jeszcze wydać
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 07:24
autor: rss
i wlasnie BR8HS jest troche za zimna (powinna byc BR7HS, B7H lub B7HS jak juz sie upierasz na "zimniejsze"), tez bedzie czarna, chyba ze sprzet jest szykowany na ostre upalanie

albo ma splanowana glowice.
dlaczego akurat swieca? bo na ch*wej swiecy mozna krecic zaplonem, gaznikiem i innymi srubkami
a i tak za daleko sie nie ujedzie. Spalanie nie przebiega wtedy prawidlowo, swieca sie nie oczyszcza, lapie przebicia
i takie tam. Jesli spalanie nie jest prawidlowe to inne parametry pracy tez nie beda prawidlowe.
Jak "motur" nie chce jechac to zaczyna sie krecenie i rozkrecanie, z rozpolawianiem silnika wlacznie
a wystarczy wrocic do podstaw
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 09:29
autor: halcik
Bez poprawnie ustawionego zapłonu świece można wymieniać

Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 19:40
autor: pawlik118
z tego co wiem te niektóre Świec mają odpowiednik wbudowanego rezystora w postaci przerwy na wewnętrznym pręcie który dostarcza prąd do miejsca gdzie powstaje iskra. Jak mierzyłem miernik to nie miały przejścia, a np. nasze ISKRY mają przejście. WSK 175 mam wrażenie lepiej zapala i mniej przerywa właśnie na ISKRACH
co do tego przypadku i jemu podobnych to tak naprawdę wszystko trzeba sprawdzić. Właściwa ciepłota świecy - wedłg książki F80, zapłon i skład mieszanki. Ustawienie zapłonu czy gaźnika to nie jest przecież jakaś wielka trudność.
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 20:13
autor: halcik
Nie wiedziałem, aż sprawdze swoje jak to wygląda w ngk, izolator i bosch