Strona 1 z 1
Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 14:41
autor: PawloteK
Witam
Mam problem z świecą jakiego koloru powinna być świeca w wfm z tego co mi wiadomo powinna być koloru kawowego co może być przyczyną że moja świeca jest czarna i straciła iskrę czy przyczyną może być zła mieszanka paliwowa gaźnika dodatkowo powiem że czasem ale rzadko od czasu do czasu motor strzeli. (zdjęcie świecy zamieszczam w załączniku)
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 15:48
autor: halcik
Za bogata mieszanka, a strzela bo może być źle wyregulowany zapłon. Można się też przyjrzeć kondensatorowi jeśli iskra jest słaba. To są podstawy. Świeca nie powinna mieć tego nakręconego łepka (ciekawe jaką masz fajkę i jaką rezystancję na niej) a zdjęcie pokazuje się do wnętrza okupione części świecy.
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 16:01
autor: rss
przede wszystkim zaopatrz sie w dobra swiece - F75 lub F80 lub odpowiednik.
czarna swieca to tez oznaka tego ze jest po prostu "za zimna".
do krecenia zaplonem i gaznikiem zabierz sie wtedy jak bedziesz mial dobra swiece
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 18:25
autor: pawlik118
Dokładnie, polecam zacząć od wymiany świecy na odpowiednią, i oczywiście polecam Polską ISKRĘ - wciąż są produkowane
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 18:29
autor: PawloteK
Świece zakupiłem i zmieniłem (NGK BR8HS) iskra jest mocna i pali od drugiego kopa a co do łepka to założyłem od nowej po prostu żeby nie zgubić
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-07, 23:40
autor: halcik
Dlaczego świeca? Właśnie może najpierw zapłon, bo to operacja bez kosztowa. Sama wymiana świecy nic nie pomoże, a Twoje problemy mogą być zupełnie inne. Zaczyna się od podstaw, czyli zapłon, regulacja gaźnika. Później jest kilka innych rzeczy a kończy się rozpoławianiem silnika i uszczelnieniem przestrzeni korbowej. Kasę zdąży się jeszcze wydać
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 07:24
autor: rss
i wlasnie BR8HS jest troche za zimna (powinna byc BR7HS, B7H lub B7HS jak juz sie upierasz na "zimniejsze"), tez bedzie czarna, chyba ze sprzet jest szykowany na ostre upalanie
![:D](./images/smilies/biggrin.gif)
albo ma splanowana glowice.
dlaczego akurat swieca? bo na ch*wej swiecy mozna krecic zaplonem, gaznikiem i innymi srubkami
a i tak za daleko sie nie ujedzie. Spalanie nie przebiega wtedy prawidlowo, swieca sie nie oczyszcza, lapie przebicia
i takie tam. Jesli spalanie nie jest prawidlowe to inne parametry pracy tez nie beda prawidlowe.
Jak "motur" nie chce jechac to zaczyna sie krecenie i rozkrecanie, z rozpolawianiem silnika wlacznie
a wystarczy wrocic do podstaw
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 09:29
autor: halcik
Bez poprawnie ustawionego zapłonu świece można wymieniać
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 19:40
autor: pawlik118
z tego co wiem te niektóre Świec mają odpowiednik wbudowanego rezystora w postaci przerwy na wewnętrznym pręcie który dostarcza prąd do miejsca gdzie powstaje iskra. Jak mierzyłem miernik to nie miały przejścia, a np. nasze ISKRY mają przejście. WSK 175 mam wrażenie lepiej zapala i mniej przerywa właśnie na ISKRACH
co do tego przypadku i jemu podobnych to tak naprawdę wszystko trzeba sprawdzić. Właściwa ciepłota świecy - wedłg książki F80, zapłon i skład mieszanki. Ustawienie zapłonu czy gaźnika to nie jest przecież jakaś wielka trudność.
Re: Wfm z silnikiem s-01 problem ze świecą
: 2016-02-08, 20:13
autor: halcik
Nie wiedziałem, aż sprawdze swoje jak to wygląda w ngk, izolator i bosch