WSK M06 : Z, Z2, L - 125
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
No właśnie dość często sądzę że WSK polegasz na wiedzy czysto książkowej i nic poza tym nie trafia do twojej wiadomości.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Co do książek to niestety sam się przekonałem, że części nie ma co wierzyć 
A co do oryginalności lampki - łatwo to ocenić. Sprawdź, czy masz oryginalny lakier i oryginalne otwory mocujące. Są inne jak do standardowych lamp.
Maniek daj foty tej wsk.

A co do oryginalności lampki - łatwo to ocenić. Sprawdź, czy masz oryginalny lakier i oryginalne otwory mocujące. Są inne jak do standardowych lamp.
Maniek daj foty tej wsk.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Ja wolę bardziej wiedzę popartą jakimiś konkretnymi faktami, książką, opiniią kogoś obeznanego, wolę nie sugerować się przypadkiem "jednostkowym" jeśli fabryka pisała że w XX wchodzi YY to tak ma być, przynajmniej do 'przejścia' które może potwierdzić kilka osób.W niektórych książkach rzeczywiście są błędy czasem spore i zauważalne, niewiem czy jest akurat taka książka gdzie są opisane przejścia w WSK i to w szczegółach jak lampa, tłumik, czy chociażby logo itp itd...
P.S: Kiedy niema nigdzie żadnej bazy do potwierdzenia słowa wtedy można zacząć stawiać tezy, domniemania aż w końcu wszystko wyjdzie na jaw i można będzie uznać to jako twardy dowód, także może warto zebrać trochę wiedzy czy takie lampki były w początkowej wersji modelu Z, w prospekcie Ztki lampa żółwik była, lecz prospekt przedstawiono w 1958r i jak wiemy wiele różnił się on od masowej produkcji modelu.
P.S: tutaj akurat mamy pół roku różnicy od przejścia, gdyby byłoby to z dnia na dzień zapewne montowano by stare części, (M06-L (pożyczka od wcześniejszych modelów) ale myślę że w przedziale pół roku zdążyłyby wyjść zapasy do motocykli wtedy produkowanych ciągle:WSK,WFM,SHL czy Junak.
P.S: Kiedy niema nigdzie żadnej bazy do potwierdzenia słowa wtedy można zacząć stawiać tezy, domniemania aż w końcu wszystko wyjdzie na jaw i można będzie uznać to jako twardy dowód, także może warto zebrać trochę wiedzy czy takie lampki były w początkowej wersji modelu Z, w prospekcie Ztki lampa żółwik była, lecz prospekt przedstawiono w 1958r i jak wiemy wiele różnił się on od masowej produkcji modelu.
P.S: tutaj akurat mamy pół roku różnicy od przejścia, gdyby byłoby to z dnia na dzień zapewne montowano by stare części, (M06-L (pożyczka od wcześniejszych modelów) ale myślę że w przedziale pół roku zdążyłyby wyjść zapasy do motocykli wtedy produkowanych ciągle:WSK,WFM,SHL czy Junak.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
a co powiesz na to że mojab1 z 70 roku ma kanapę profilowaną a nie płaską . tak powiedział mi porzedni właściciel,, tak było od początku "a kupiłem ją od pierwszego właściciela więc to nie reguła książki nie zawsze oddają tego co było w fabryce czyli co mieli to pakowali
Ekipa Południe®
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
A ja bardziej poprę tutaj WSK. Mimo oczywistych błędów bardziej trzymałbym się książek. Większość to jednostkowe przypadki. A "pierwszym właścicielom" niestety często nie ma co (niestety) wierzyć.
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Niestety nie mam możliwości przedstawic całego motocykla bo leży rozebrany. Zdjęcia żółwika są w dziale sprzedam.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jak żółwik wygląda to ja wiem
Pokaż zdjęcia błotnika tylnego, przedniego i sposobu mocowania lampki na tylnym. skoro rzeczywiście fabryka wypuściła coś takiego w oryginale to warto mieć to udokumentowane.

- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Żółwik był przykręcony jednym wkrętem natomiast są dwie dziurki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Przepraszam za post pod postem ale mam jeszcze zapytanko do zdjęcia a więcej jak 3 w 1poście się nie mieszczą. Co się przykręca do tego otworu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Może bagażnik taki duży(bardzo ładny IMO)? A może kiedyś ta WSK miała stopkę boczną przyczepioną w tym miejscu? tylko nie wiem czy by ustała....
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Raczej nie bo po drugiej stronie jest taka sama więc albo bagażnik albo nie wiem co.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Bez zmierzenia ciężko osądzić, czy są to otwory mocujące na lampę żółwik, moim zdaniem są za blisko siebie. Mogę jednak bardziej przychylić się do tego co napisał WSK - w tym egzemplarzu tej lampki być nie powinno. Swoją drogą typowe dla tej lampki są 3 otwory. Dwa na mocowanie blaszki, trzeci bliżej górnego, trochę w lewo na kabel zasilający. Taki układ mam we wszystkich motocyklach u mnie, jakie mają taką lampkę.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Byłem wczoraj oglądać motor i przypadkowo natchnąłem się na WSK w pierwszej chwili wyglądała na mieszankę WSK-i z WFM-ką . Ale oglądając ją dłużej wpadło mi do głowy to o czym pisał kolega ,,szary07,, że ma M06 Z z przodem od L i ta wygląda identycznie,taka sama konfiguracja ,a co dziwniejsze to ta też jest z 59r .szary07 pisze:Witam specjalnie zalozylem konto na tym forum poniewaz zauwazylem ze jeden uzytkownik wstawil zdjecia wsk-m06z z 59r. i ma przod taki jak w modelu L: zawieszenie chociaz przystosowane pod kolo z pelnym bebnem, lampa tylko ze stacyjka mala a prodkosciomierz w polce... Przod taki jak w modelu L ale wydaje mi sie ze jest to taka oryginalna wersja z roku 1959 poniewaz juz znalazlem kilka takich egzemplarzy nawet jest teraz jeden na allegro http://www.allegro.pl/item646794081_wsk ... nikat.html
Powiedzcie co o tym myslicie i potrzebuje czesci do wsk z2 jezeli ktos ma to chetnie kupie... Pozdrawiam
Trochę za duży zbieg okoliczności że można spotkać tyle M06Z z 59 . No chyba że by to tłumaczyć tym że w pierwszych modelach M06Z to zawieszenie było nie dopracowane i awaryjne i ludzie zamiast go naprawiać to zmieniali je na WFM-kowe ???
Znalazłem właśnie na alledrogo z 59r lakier raczej oryginalny http://allegro.pl/item806746914_wsk_m06_z_1959r.html
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
viewtopic.php?f=9&t=6007&p=451837#p451837
No i dokończenie tematu tutaj. "Junak" nieświadomie rozwiązał częściowo zagadkę
No i dokończenie tematu tutaj. "Junak" nieświadomie rozwiązał częściowo zagadkę

- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Mam kilka pytań do tych modeli. Czy długość osi tył pasuje też do wfm? Oraz czy wkład wahacza (chodzi o tuleje, tulejki i oś) jest taki sam w wfm i wsk?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Postaram się przybliżyć w/w modele wsk, co proste i wykonalne chyba nie jest. Informacje zawarte traktujmy w 90% za poprawne ale nie dajmy sobie ręki za nie uciąć
W miarę możliwości i nowej wiedzy informacje zostaną poprawione.
Zacznijmy chronologicznie od modeli wsk:
-Wsk M06
-Wsk M06-z / M06L
-Wsk M06-z1/z2 / M06L
"Motocykle M06-Z i M06-L produkowane równolegle w latach 1959/1964 rozwinięciem konstrukcji M06, w których wprowadzono wiele zmian konstrukcyjnych w celu polepszenia własności trakcyjnych i zwiększenia wygody jazdy. W modelach tych zastosowano silniki S01-Z o zwiększonej mocy znamionowej do 6,2 KM, nowe bardzo wygodne siodło, tylne amortyzatory teleskopowe o starannie dobranych charakterystykach sprężyn i tłumieniu olejowym . W modelu M06-Z (bardziej luksusowym) wprowadzono ponadto amortyzatory teleskopowe przednie z tłumieniem olejowym , koła z pełnymi piastami, głębokie błotniki chroniące w większym stopniu użytkownika przed błotem i wodą, oraz oraz trwałe i estetyczne powłoki antykorozyjne (chrom) . W obu tych modelach wzmocnieniu ponadto uległa rama motocykla . Motocykl M 150 produkowano w 1960 roku. Był to model M06-Z z silnikiem WFM S06 o pojemności skokowej150 ccm i mocy 6,6 KM."
Tyle z „książek” Prawda jest tam sobie gdzieś po środku.
Na start tabliczki znamionowe wsk M06 z/z1/z2/150: Jak widać na załączonym obrazku m06-z wcale nie jest starsza od z2 czy z1 od z2 . Produkowano je równolegle zależnie od portfela klienta.
Zdjęcia pochodzą z książki którą dostałem od gościa co pracował w Świdniku. Książka opisuje tylko model M06-Z i M06. Ma 270 stron i opisy w 4 językach.Okładka wygląda tak: Zdjęcia modeli : Model M06-Z jak widać głębokie błotniki „ostro” ścięte bez „wywinięć” wewnątrz szparunku na baku biały/kremowy lakier i logo wsk(tak polakierowany bak występował najprawdopodobniej w 1959 i 1960 w wiśniowych wsk zarówno w z/z1/z2) Według mnie to Wsk m06-Z2 Głębokie błotniki z wywinięciami, Bak bez białego pola wewnątrz szparunku. Według mnie to Wsk m06-Z1 Tylny błotnik jeszcze z m06-z a przód jak w m06-Z2 Kolejna m06-z2 w stanie godnym zainteresowania. Widać brak konsekwencji w prospektach lub M06 Z w późniejszym okresie dostała nowy przedni błotnik.
Koła:
Według mnie każda wsk z literką „Z” na tabliczce powinna mieć koła 19”,obręcze w chromie lub lakierze (zależne od klienta), piasta z 5 żeberkami i 3 otworami gwintowanymi na chromowany kapsel koła. Średnica bębna 132mm,inna niż w nowszych wsk. Oświetlenie:
Lampa tylna starszy typ kanciasty lub nowszy typ „junak”.
Przednia lampa z licznikiem ale z zaokrągloną ramką płynnie przechodzącą w szkło. Zawieszenie przednie według mnie były 3 typy.
-Lagi „zwykłe” jak w nowszych wsk.
-Lagi nr 2: -Lagi nr 3: Do zawieszenia nr3 idzie błotnik z takimi mocowaniami: (Widziałem takie zawieszenie i błotnik na allegro więc fizycznie też istniał)
Kierownica:
Występowała tylko w tych modelach i dość łatwo ją rozpoznać,była zarówno w z/z1/z2: Kranik: Licznik: Bak: Z bakiem jest podobnie jak ze wszystkim w Z-ach nie wiadomo w jakim modelu był jaki
Ale najczęściej spotykany jest bak mocowany śruba przez cały bak a u góry aluminiowa zaślapka z napisem "WSK"
Silnik i kartery: Silnik S01-Z wyprodukowany w zakładach metalowych w Dębie (Tarnobrzeg) Instalka 6V 28W . Napis "ZM DĘBA" na kapie sprzęgła
Siedzenie na drewnianej desce mocowane do śruby amortyzatorów tylnych lub do ramy : Stopki kierowcy regulowane.
Tłumik, obejma, kolanko,pedał hamulca -chrom,ocynk,czernienie (do wyboru przez klienta).

Zacznijmy chronologicznie od modeli wsk:
-Wsk M06
-Wsk M06-z / M06L
-Wsk M06-z1/z2 / M06L
"Motocykle M06-Z i M06-L produkowane równolegle w latach 1959/1964 rozwinięciem konstrukcji M06, w których wprowadzono wiele zmian konstrukcyjnych w celu polepszenia własności trakcyjnych i zwiększenia wygody jazdy. W modelach tych zastosowano silniki S01-Z o zwiększonej mocy znamionowej do 6,2 KM, nowe bardzo wygodne siodło, tylne amortyzatory teleskopowe o starannie dobranych charakterystykach sprężyn i tłumieniu olejowym . W modelu M06-Z (bardziej luksusowym) wprowadzono ponadto amortyzatory teleskopowe przednie z tłumieniem olejowym , koła z pełnymi piastami, głębokie błotniki chroniące w większym stopniu użytkownika przed błotem i wodą, oraz oraz trwałe i estetyczne powłoki antykorozyjne (chrom) . W obu tych modelach wzmocnieniu ponadto uległa rama motocykla . Motocykl M 150 produkowano w 1960 roku. Był to model M06-Z z silnikiem WFM S06 o pojemności skokowej150 ccm i mocy 6,6 KM."
Tyle z „książek” Prawda jest tam sobie gdzieś po środku.
Na start tabliczki znamionowe wsk M06 z/z1/z2/150: Jak widać na załączonym obrazku m06-z wcale nie jest starsza od z2 czy z1 od z2 . Produkowano je równolegle zależnie od portfela klienta.
Zdjęcia pochodzą z książki którą dostałem od gościa co pracował w Świdniku. Książka opisuje tylko model M06-Z i M06. Ma 270 stron i opisy w 4 językach.Okładka wygląda tak: Zdjęcia modeli : Model M06-Z jak widać głębokie błotniki „ostro” ścięte bez „wywinięć” wewnątrz szparunku na baku biały/kremowy lakier i logo wsk(tak polakierowany bak występował najprawdopodobniej w 1959 i 1960 w wiśniowych wsk zarówno w z/z1/z2) Według mnie to Wsk m06-Z2 Głębokie błotniki z wywinięciami, Bak bez białego pola wewnątrz szparunku. Według mnie to Wsk m06-Z1 Tylny błotnik jeszcze z m06-z a przód jak w m06-Z2 Kolejna m06-z2 w stanie godnym zainteresowania. Widać brak konsekwencji w prospektach lub M06 Z w późniejszym okresie dostała nowy przedni błotnik.
Koła:
Według mnie każda wsk z literką „Z” na tabliczce powinna mieć koła 19”,obręcze w chromie lub lakierze (zależne od klienta), piasta z 5 żeberkami i 3 otworami gwintowanymi na chromowany kapsel koła. Średnica bębna 132mm,inna niż w nowszych wsk. Oświetlenie:
Lampa tylna starszy typ kanciasty lub nowszy typ „junak”.
Przednia lampa z licznikiem ale z zaokrągloną ramką płynnie przechodzącą w szkło. Zawieszenie przednie według mnie były 3 typy.
-Lagi „zwykłe” jak w nowszych wsk.
-Lagi nr 2: -Lagi nr 3: Do zawieszenia nr3 idzie błotnik z takimi mocowaniami: (Widziałem takie zawieszenie i błotnik na allegro więc fizycznie też istniał)
Kierownica:
Występowała tylko w tych modelach i dość łatwo ją rozpoznać,była zarówno w z/z1/z2: Kranik: Licznik: Bak: Z bakiem jest podobnie jak ze wszystkim w Z-ach nie wiadomo w jakim modelu był jaki

Silnik i kartery: Silnik S01-Z wyprodukowany w zakładach metalowych w Dębie (Tarnobrzeg) Instalka 6V 28W . Napis "ZM DĘBA" na kapie sprzęgła
Siedzenie na drewnianej desce mocowane do śruby amortyzatorów tylnych lub do ramy : Stopki kierowcy regulowane.
Tłumik, obejma, kolanko,pedał hamulca -chrom,ocynk,czernienie (do wyboru przez klienta).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-05-04, 03:04 przez tomasz87, łącznie zmieniany 6 razy.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Powiedzcie mi raz na zawsze czy było takiego jak z3 ?
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Nie . Było to już na forum przewałkowane . Ktoś palnął , że ma taką liczbę wybitą na tabliczce i zaczęła się historia którą każdy powtarzał bez żadnych dowodów . Po czym z tego co pamiętam osoba która napisała że taką Z3 posiada stwierdziła , że cyfra po Z to jednak nie 3 . Bądź coś w tym stylu. Fakt faktem Z3 nie ma .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Cisze się,że się spodobała moja praca
Dodałem kilka fotek z ksiązki którą posiadam. Jak ktoś chce coś konkretnego z książki to piszcie bo nie zawsze mam aparat w domu.

moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
1. Chromy, czy aby na pewno chromowane były obręcze kół i tłumik?, nie jestem tutaj tego w 100% pewien?
2. Wypełnienie "Białe" szparunku można przyjąć na lata 1959-1960 (1), w późniejszych nie występowały.
3. Silnik, 2 typy karterów, typowo "zetkowskie" i początkowe "elkowskie"
4. Stópki były regulowane ale także "stałe".
To takie moje spostrzeżenio-pytania, pozatym odwaliłeś kawał dobrej roboty bo ogarnąć Zetki to nie lada zadanie
2. Wypełnienie "Białe" szparunku można przyjąć na lata 1959-1960 (1), w późniejszych nie występowały.
3. Silnik, 2 typy karterów, typowo "zetkowskie" i początkowe "elkowskie"
4. Stópki były regulowane ale także "stałe".
To takie moje spostrzeżenio-pytania, pozatym odwaliłeś kawał dobrej roboty bo ogarnąć Zetki to nie lada zadanie

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości