
WSK M06 : Z, Z2, L - 125
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL 

LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Wydaje mi się,że wszystkie kola do z-ek jakie widziałem nosiły ślady chromu.Ze stopkami stałymi się raczej nie zgodzę.Ramy od Z-ek miały wyfrezowane zęby w ramie właśnie na regulowane stopki.W instrukcjach tez można przeczytać o prawidłowym dopasowaniu stopek..Bez regulacji nie widziałem.Może fotkę masz ?:)Z tym białym wypełnieniem to całkiem możliwe,że w latach 1959-1960 bo w tych rocznikach były wszystkie zetki a często widuje z2 z 59' w oryginalnym lak. właśnie z takim wypełnieniem.Można przyjąć z dużym prawdopodobieństwem,że w 59 tak były malowanie wszystkie z,ale z 60' z takim malowaniem nie widziałem.
Małe odkrycie
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy
Małe odkrycie

W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy

moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jak widać powłoki były różne..... (Patrz post wyżej lub cytat niżej)Maniekk pisze:1. na 100% , to model dla bogatych nie dla plebsu z PRL
Tomasz87, w 1960 gdzieś przebiło mi się przez oczy z tym białym wypełnieniem, chyba na allegro stała taka wsk, poszukamtomasz87 pisze: Małe odkrycie
W książce przy tłumiku i obejmie jest adnotacja:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub czernienie"
Przy feldze podobnie:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub lakier"
Podobnie jest z siedzeniem:
"Przy zamówieniu podać kolor pokrycia"
A nawet pedał hamulca:
"Przy zamówieniu podać rodzaj pokrycia: chrom lub cynkowanie"
Czyli wszystko kwestia kasy![]()

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
M06Z występowała w wersji tańszej o droższej. Różniły się właśnie ilością chromu. Nie jestem w stanie podać teraz żadnej pozycji literaturowej bo wszystkie książki są w Polsce 

- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Ok co do ilości chromu to poprawiłem gdzie bylo i ile
Ten bak z wypełnieniem też uzupełniłem. A co powiesz Stary o stopkach kierowcy ? Bo ja to nigdy nie widzialem nawet w innych 2-ramówkach bez regulacji. to jest jakiś pręt prosty gwintowany czy jak ?

moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Nie wiem jak w Z bo Z oryginalnej nigdy nie miałem. Przypuszczam, że w tym modelu wszystkie były regulowane, ale to tylko moje gdybanie. W M06B1 mam stałe - pręt, w M06-64 też chyba było stałe. Ja już mam bardzo długą przerwę z WSK i co tu dużo gadać - dużo zapominam. Co Ci mogę napisać na pewno to to, że SHL M04 i M05 mają proste, nie składane 

- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Z innej beczki, które elementy w modelu Z2 były w chromie, a które w ocynku? Nie chciałbym robić sprzeta na 102% stąd moje pytanie...
czy np: naciągi hamulców były chromowane? Ramka zegara? dekiel przedniego bębna? Kopajka?
czy np: naciągi hamulców były chromowane? Ramka zegara? dekiel przedniego bębna? Kopajka?
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd
Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?
Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik
Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd
Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?
Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik
Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Ostatnio zmieniony 2010-06-30, 10:40 przez WSK, łącznie zmieniany 1 raz.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Klient wybierał co chciał mieć pochromowane, jest w tym duża rozbieżność.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Ale przecież klient nie mógł zrezygnować np z chromu na lampie, półce, kierownicy, szklankach, lagach, nakretkach na półce itp.
Wybór mógł być w przypadku tłumika lub felgi, no chyba że na rozkaz w polmozbycie zamalują mu chrom farbą xd
Wybór mógł być w przypadku tłumika lub felgi, no chyba że na rozkaz w polmozbycie zamalują mu chrom farbą xd
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jestem nowy i jeszcze nie tak doświadczony jak wy w kwestii WueSeK. Zastanawiam sie nad jedną sprawą. Mam strasznie zdekompletowaną eLkę, którą zamierzam remontować. Czy zawieszenie z WFM bylo takie same jak w eLkach ( 1963 rok ) ?? Czy wtedy montowano już ostatecznie licznik w lampie ??
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Licznik w lampie koleszko 

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Chciałem nabrać pewności co do spornych elementów, to co wymieniłeś w drugiej części posta, jest oczywiste.WSK pisze:Ramka zegara- chrom
Dekiel przedniego bębna- nic, kolor hmm.. "blaszany", komponujący się z kołem xd
Kopajka- czarny malunek
Naciągi hamulców tzn?
Chromy:
-Lagi ruchome
-Ramka licznika
-Osłona stacyjki
-Ramka lampy
-Śruba mocująca półkę
-Śruby mocujące sprężyny lag (w półce)
-Kierownica
-Szklanki tylnych amortyzatorów
-Pałąki błotnika
-Osłonka klaksonu
-Stopka hamulca tylnego
-Kolanko wydechowe
-ew. tłumik
Ocynki:
-Szprychy, a dalej niewiem xd
Nie mam pewności co do kopajki - szukam opinii.
Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.
Naciągi hamulców, czyli elementy z tulejką mocowane do bębna przez które przechodzi linka tez były w chromie - mój dylemat polega na tym, ze nie wiem, czy obydwa, czy tylko przód.
Chciałem wiedzieć, czy śruby, nakrętki były w ocynku, czy w chromie.
I jak ktoś ma wiedzę, to proszę o podpowiedz jaki rodzaj klamek występował w Z2, bo mam przynajmniej 2 rodzaje i nie wiem...
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Posiadam u siebie 2 takie dekielki, oba w kolorze 'metalicznym' bez nawet maleńkiego śladu chromu, szukałem długi czas takiego dekielka bo był mi potrzebny, przerobiłem dużą ilość fotek, fotek prospektowych, oryginałów itp itd i w chromie nic takiego nie było, przyjrzyj się prospektowi, nawet po nim można zobaczyć (choć jest czarno-biały) iż na tym dekielku niema chromu, więc nie pisz, że wprowadzam ludzi w błąd skoro sam nie jesteś tego pewien.ArtekGS pisze: Dekiel przedniego koła na 99% był w chromie.
Posiadam oryginał i ma ślady chromu - wiec twoja podpowiedz tylko wprowadza w błąd.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Ja też większość jakie widziałem były w chromie. Więc w chromie były na 100% ale czy były inne to nie wiem.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Moja większość jakie widziałem była 'metaliczna', mogą nam się kłaniać 'dodatkowe elementy chromowane' o których pisał Maniekk, wrzucać fotki chromowanego dekielka, ja wrzuce zwykłego...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,

Na górze chrom na dole dla porównania metaliczne(aluminiowe ? )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Niet, zwykła 'blaszka', jutro zapodam fotki swoichtomasz87 pisze: metaliczne(aluminiowe ? )

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
A muzeum WSK w Świdniku w modelu Z lub z2 (zapomniałem zrobić zdjęcie tabliczki...) jest taki oto zawieszenie które jak dla mnie jest dość dziwaczne :
Co ciekawsze to już 2i prospekt z takim modelem. Jak znajdę tę książeczkę to dodatkową fotkę umieszczę.
No i co to za model ? 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
M06-B, tyle że osłony na aq są 'prospektowe' już chyba w temacie o B była podobna fotka, tyle że jednostka napędowa nam się nie zgadza, a jak widać na ramie są już konsole...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości