

cześć pany - temat był poruszany kilka stron wcześniej - ale chciałem go uzupełnić bo kupiłem dwa s34 i rozbebeszyłem jeden - może to się komuś przyda (oby)Łukasz7979 pisze: ↑2017-06-10, 23:56.
Korzystając z doświadczenia forumowiczów chciałbym się dowiedzieć czy części do skrzyni biegów pasują od silnika WFM S32, S34 niezależnie od pojemności ? 150 cm, 175 cm ? Czy tryby biegów pasują od wsk 125 cm? Dziś słyszałem taką opinię od posiadacza SHL 150 cm "Wszystkie tryby biegów pasują od wsk 125 oprócz koła zdawczego".
Podobno wałek pośredni występuje w wersji starszej i nowszej. Nowsza ma frezowanie i biegi nie wyskakują.
Proszę o wasze doświadczenie ze skrzynią biegów?
jak mówiłem nie upieram się, pomierzyłem 7 wałków przed chwila (niechce mi się szukać więcej bo jest niedziela a itak zajęło mi to z 20 minut) zapisałem wyniki i faktycznie różnice są duże
postaram się odnieść po kolei - tak jak mówisz s34 mam niestety dwa rozwiercone cylindry ( takie już kupiłem) - ale jest tak bo nie posiadam WFM S34 więc kupiłem te silniki przypadkiem - jak kiedyś zdobędę taką FUMKE to i cylindrów 125 poszukam - ale co ciekawe tylko w jednym z nich ktoś pomyślał że z racji specyficznego połączenia cylindra i głowicy trzeba podtoczyć ranty komory spalania zmieniając średnice odpowiednio do tłoka z 52 na 61,5mm w drugim tego nie zrobiono i tłok i głowica są pomasakrowanehalcik pisze: ↑2019-02-03, 19:30Kto ma oryginalny cylinder s34 o pojemności 125 lub s06 i s06a 150? Sporo osób ma je rozwiercone dalej, co z pewnością zmienia parametry pracy tych silników.
Wracając do zdjęcia które wrzuciłeś, to ok. Różniły się one długością po prawej stronie, co nie stanowi żadnej przeszkody aby używać je zamiennie. Prawa strona i długość wałka... rzeczywiście nie zwracałem nigdy na to aż takiej uwagi, jednak widziałem takie przeróbki i jestem pewien że sprzęgła można używać zamiennie, choć jeszcze to sprawdzę.
Ostatnia rzecz to gwint. Na prezentowanym zdjęciu gwint jak dla mnie był naprawiamy, to znaczy, wygląda na mniejszą średnicę, a zastosowanie "grubego gwintu" w miejscu które narażone jest na odkręcenie było idiotyczne. Wątpię aby fabryka myślała o drobnym i lewym na wałku zdawczym, wale korbowym, elementach wysprzeglającym, szpilkach cylindra itd, a tu postanowiła iść w taką stronę.
A co mi napiszesz o sygnowaniu trybów i wałków? Jal to sie zmieniało i od czego zależało? Czy spotkales soe z tulejką którą opisałem powyżej?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości