WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Co do pierwszego pytania- licznik powinien być wyskalowany do 100km/h. Być może miałeś zmienianą lampę/licznik. Jeżeli masz prostownik selenowy w lampie to sprawdź z którego jest rocznika. Nie jest to jakiś pewny wyznacznik rocznika motocykla ale zawsze.
Co do drugiego pytania- w B1 numer powinien być wybijany na lewym karterze pod cylinder.
3. Tak, koła są takie same jak w B3(niewymienne, 4-żeberkowe).
Co do drugiego pytania- w B1 numer powinien być wybijany na lewym karterze pod cylinder.
3. Tak, koła są takie same jak w B3(niewymienne, 4-żeberkowe).
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Dzięki za info.
Co do tego licznika to przejrzałem troche fotek i występuje w roczniku 1969 licznik do 120km/h. Być może montowano już wtedy liczniki zarówno starego jak i nowego typu?
Jako ciekawostkę podam, że posiadam też M06B1 z 1971 roku i tylna lampa jest w niej starego typu (na 95% jest oryginalna). Teoretycznie od 1970 powinna być już nowego typu. W tym samym motocyklu z 1971, według przekazów ustnych była kanapa starego typu, dwukolorowa...
Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy w M06B1 były montowane tylne amortyzatory całe chromowane(górna i dolna szklanka)? Posiadam takie w roczniku 1969 i nie wiem czy są oryginalne.
2. Czy tłumik i kolanko są w M06B1 takie same jak w B3?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Co do tego licznika to przejrzałem troche fotek i występuje w roczniku 1969 licznik do 120km/h. Być może montowano już wtedy liczniki zarówno starego jak i nowego typu?
Jako ciekawostkę podam, że posiadam też M06B1 z 1971 roku i tylna lampa jest w niej starego typu (na 95% jest oryginalna). Teoretycznie od 1970 powinna być już nowego typu. W tym samym motocyklu z 1971, według przekazów ustnych była kanapa starego typu, dwukolorowa...
Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy w M06B1 były montowane tylne amortyzatory całe chromowane(górna i dolna szklanka)? Posiadam takie w roczniku 1969 i nie wiem czy są oryginalne.
2. Czy tłumik i kolanko są w M06B1 takie same jak w B3?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Nie. - Szybka piłka, wyjmujesz licznik i sprawdzasz jego rok produkcji na liczniku. ( na spodzie)PC1807 pisze:Dzięki za info.
Co do tego licznika to przejrzałem troche fotek i występuje w roczniku 1969 licznik do 120km/h. Być może montowano już wtedy liczniki zarówno starego jak i nowego typu?
Lampa powinna być od 1970r od gazeli tak samo kanapa- płaska. po 1971r to rok gdzie nie było ani kanapy profilowanej ani lampy starszego typu, na początku roku 1970 jeszcze mogło to wystąpić lecz w 1971r niema takiej opcji.PC1807 pisze:Jako ciekawostkę podam, że posiadam też M06B1 z 1971 roku i tylna lampa jest w niej starego typu (na 95% jest oryginalna). Teoretycznie od 1970 powinna być już nowego typu. W tym samym motocyklu z 1971, według przekazów ustnych była kanapa starego typu, dwukolorowa....
1.Nie byłyPC1807 pisze:Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy w M06B1 były montowane tylne amortyzatory całe chromowane(górna i dolna szklanka)? Posiadam takie w roczniku 1969 i nie wiem czy są oryginalne.
2. Czy tłumik i kolanko są w M06B1 takie same jak w B3?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
2.Zależy ponieważ B3 miała też 2 rodzaje tłumików jak i kolanek, kolanko powinieneś dać "zaokrąglone" (Patrz WFM) a tłumik nie na zacisk tylko jeszcze na gwint.
[/quote]
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Dzięki wielkie za info.
A co do tej lampy w mojej M06B1 z 1971 to wiem, że nie powinno być opcji starej lampy a jednak jest...
Motor stał nieruszony prawie 30 lat. No ale zawsze jest z 5% szansy, że ktoś zamienił lampę na starszy model.
Pozdrawiam.
A co do tej lampy w mojej M06B1 z 1971 to wiem, że nie powinno być opcji starej lampy a jednak jest...
Motor stał nieruszony prawie 30 lat. No ale zawsze jest z 5% szansy, że ktoś zamienił lampę na starszy model.
Pozdrawiam.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
A do kiedy było stosowane w B3 kolanko z gwintem? Kiedy wprowadzono kolanko na zacisk? Bo wydaje mi się logiczne, że mogło to być wtedy gdy zmieniono kolanko(zaokrąglone na kontowe)?WSK pisze: 2.Zależy ponieważ B3 miała też 2 rodzaje tłumików jak i kolanek, kolanko powinieneś dać "zaokrąglone" (Patrz WFM) a tłumik nie na zacisk tylko jeszcze na gwint.
A sprawdź jeszcze prostownik selenowy(odkręć od lampy- pod spodem powinna być napisana data(miesiąc i rok). Jak ktoś by zmieniał całą lampę to zapewne z prostownikiem. Takie moje zdanie.PC1807 pisze:A co do tej lampy w mojej M06B1 z 1971 to wiem, że nie powinno być opcji starej lampy a jednak jest...
Motor stał nieruszony prawie 30 lat. No ale zawsze jest z 5% szansy, że ktoś zamienił lampę na starszy model.
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
pawel15 mówimy o tylniej lampie
Co do rocznika ja mam 1970r i mam starą lampe, licznik do 100 i profilowaną kanape. Zapewne jest ona początku roku.
a zmiana mogła nastąpić gdzieś koło połowy roku
PC1807 "W tym samym motocyklu z 1971, według przekazów ustnych była kanapa starego typu, dwukolorowa..."
Nie mogło to być musiał ktoś to zmienić
Co do rocznika ja mam 1970r i mam starą lampe, licznik do 100 i profilowaną kanape. Zapewne jest ona początku roku.
a zmiana mogła nastąpić gdzieś koło połowy roku
PC1807 "W tym samym motocyklu z 1971, według przekazów ustnych była kanapa starego typu, dwukolorowa..."
Nie mogło to być musiał ktoś to zmienić
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Co do kanapy to się nie upieram, że akurat jakimś cudem w tym danym motocyklu z 1971 była dwukolorowa. Sam wiem jak to jest. Ludzie jak nie pamiętają to sobie dośpiewają
A co do tylnej lampy to jest zamontowana starego typu... Być może ktoś ją rzeczywiście wymienił. Zresztą to nie ma znaczenia. Jestem zdania, że należy odnawiać motocykle zgodnie z przyjętymi regułami i danymi(od 1970 nowa kanapa i lampa), a nie wyjątki.
Pozdrawiam

A co do tylnej lampy to jest zamontowana starego typu... Być może ktoś ją rzeczywiście wymienił. Zresztą to nie ma znaczenia. Jestem zdania, że należy odnawiać motocykle zgodnie z przyjętymi regułami i danymi(od 1970 nowa kanapa i lampa), a nie wyjątki.
Pozdrawiam
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Co do kanapy to mój znajomy w B1 z 1970 tez miał od nowości profilowaną, być może był to jeden z pierwszych modeli z tego roku, ale jest przyjęte, że od 1970 nowa kanapa i lampa więc tego się trzymamy.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Xradusx mógłbyś podać nr ramy twojej M06B1 z 1970. Możnaby wtedy przyjąć (skoro masz oryginał), że motocykle z 1970 z niższymi numerami ramy miały starą lampę tylną i kanapę.
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie M06B1:
1. Czy przednia lampa jest taka sama jak w pierwszych modelach M06B3 (chodzi mi o metalowe lampy w M06B3)?
2. Czy kanapa, jej spód jest taki sam w M06B1 i M06-64?
3. Czy tłumik i kolanko sa takie same w M06B1 i M06-64?
To narazie tyle
Z góry dzięki za pomoc.
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie M06B1:
1. Czy przednia lampa jest taka sama jak w pierwszych modelach M06B3 (chodzi mi o metalowe lampy w M06B3)?
2. Czy kanapa, jej spód jest taki sam w M06B1 i M06-64?
3. Czy tłumik i kolanko sa takie same w M06B1 i M06-64?
To narazie tyle

- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Lampa jest taka sama, stelaż kanapy jest inny co do numeru 3 to nie jestem pewien ale chyba tak. Moja B1 z roku produkcji bliżej nieokreślonego ma S01143480 a dokumenty, które do niej zakupiłem z 1969 mają numer S01975392.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
M06-64 miały już stelaż kanapy metalowy prawda? Czyli różni się on od tego w kanapie starego typu w M06B1?
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Kanapa M06-64 od Kanapy M06-B1 różni się mocowaniem pod zamek siedzenia (B1 ma wystający kawałek blachy na zamek w siedzeniu a w M06-64 niema zamka siedzenia.. niczym więcej.
(Mówimy oczywiście o kanapie profilowanej bo jasne jest że kanapa płaska ma spód inny)
(Mówimy oczywiście o kanapie profilowanej bo jasne jest że kanapa płaska ma spód inny)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
WSK i PC1807 mógłbym prosić o numery ram waszych B1?
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Rok 1969 nr ramy spisany z tabliczki 988068, podejrzewam, że na ramie jest poprzedzony S01 (nie mam teraz dostępu do motocykla). Nr tej drugiej z 1971 mogę podać za ponad tydzień.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
M06-B1 rok 1971
Nr ramy: S01151814
Nr ramy: S01151814
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Czyli moja z numerem S01143480 będzie 1970 albo 1971?
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
Moja numer ramy
1027737
rok 1970
Jak już pisałem powyżej
Profilowana kanapa, mała lampa z tyłu i licznik do 100km
1027737
rok 1970
Jak już pisałem powyżej
Profilowana kanapa, mała lampa z tyłu i licznik do 100km
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2009-03-22, 16:42
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm, wsk b1, łobuz, schwalbe
- Lokalizacja: Nowa Huta
- Kontaktowanie:
Re: M06B, M06-64, M06B1 - 125
moja b1, lipiec 1970, nr silnika 776629,1042396, kanapa profilowana, stara lampa.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2010-01-22, 00:37
- GG: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125
Pamiętacie jak jakiś czas temu pisałem o tylnej lampie starego typu w B1 z 1971?
Mam dopiero dostęp do motocykla i mi się pomyliło
Jest on z 1970 roku, nr ramy SO1022269. Stąd ta lampa starego typu i raczej miała kanapę profilowaną tak jak mówił sprzedający.
Mam jeszcze kilka pytań.
1. Jaki był licznik W B1 z początku 1970 roku? Skalowany do 100 czy 120 km/h?
2. Jaki lakier oryginalnie miały B1 i jaki współczesny jest do niego najbardziej zbliżony? Akrylu wtedy raczej nie było. Chcę w moich motorach pozostawić jak najwięcej oryginalnego lakieru, jednak ramy są do całkowitego malowania, a w innych elementach muszę porobić zaprawki. Będę to robił areograłem tylko nie wiem jaką farbę użyć, aby za bardzo nie było widać różnicy. Myślałem o autorenolacu. Co prawda czytałem negatywne opinie o nim na tym forum, ale chyba jest to lakier zbliżony najbardziej do oryginału. Liczę na wasze rady i propozycje.
Pozdrawiam
Mam dopiero dostęp do motocykla i mi się pomyliło

Mam jeszcze kilka pytań.
1. Jaki był licznik W B1 z początku 1970 roku? Skalowany do 100 czy 120 km/h?
2. Jaki lakier oryginalnie miały B1 i jaki współczesny jest do niego najbardziej zbliżony? Akrylu wtedy raczej nie było. Chcę w moich motorach pozostawić jak najwięcej oryginalnego lakieru, jednak ramy są do całkowitego malowania, a w innych elementach muszę porobić zaprawki. Będę to robił areograłem tylko nie wiem jaką farbę użyć, aby za bardzo nie było widać różnicy. Myślałem o autorenolacu. Co prawda czytałem negatywne opinie o nim na tym forum, ale chyba jest to lakier zbliżony najbardziej do oryginału. Liczę na wasze rady i propozycje.
Pozdrawiam
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125
Przecież odpowiedzi na te pytania są zawarte na pierwszej stronie tego tematu, jest podane jaki licznik dla jakiego roku, oraz jakie malowania wychodziły podane są oczywiście lata dla malowań...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości