WSK M06B3 Bąk 125
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2011-06-05, 22:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M-06 B1, WSK Bąk
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Bąk 125
Aha, poda mi ktoś wymiary przedniej ośki do Bąka?
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Bąk 125
Chciałbym odgrzać kotlet pt. "brązowy bąk". We wcześniejszym poście się takowy pojawia. O ile mnie pamięć nie myli podobna dyskusja toczyła się w wątku o Dudku ... no ale skoro mowa będzie o Bąku to umieszczam to tutaj.
Zanabyłem drogą kupna całkiem niedawno również takowy wynalazek, który na zdjęciach był brązowiutki. Później okazało się, że brązowy odcień to utleniony wiśniowy lakier. Po przepolerowaniu okazało się, że Bąk jest wiśniowy. Więc pytanie do znawców czy Bąki w '76 były malowane na wiśniowo
Katalog Wyrobów przemysłu motoryzacyjnego z 1977 nie podaje takiego koloru. Motocykl praktycznie od pierwszego właściciela (niestety tragicznie zmarłego). Jego brat twierdzi, że Bączek od nowości miał taki fajny wiśniowy kolor .........
Zdjęcie wiśniowego malowania: Przez moment się nawet zastanawiałem - patrząc na zdjęcia - czy ten wiśniowy to nie czasem czerwień meksykańska. Ale po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jednak nie - to zdecydowanie jest wiśniowy
Zanabyłem drogą kupna całkiem niedawno również takowy wynalazek, który na zdjęciach był brązowiutki. Później okazało się, że brązowy odcień to utleniony wiśniowy lakier. Po przepolerowaniu okazało się, że Bąk jest wiśniowy. Więc pytanie do znawców czy Bąki w '76 były malowane na wiśniowo

Zdjęcie wiśniowego malowania: Przez moment się nawet zastanawiałem - patrząc na zdjęcia - czy ten wiśniowy to nie czasem czerwień meksykańska. Ale po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jednak nie - to zdecydowanie jest wiśniowy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 13:45 przez Johnny, łącznie zmieniany 2 razy.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 Bąk 125
Z tego co się orientuję, malowano tak wueski w 1976 roku. Kolor oryginalny. Widziałem takiego kobuza, również ten sam rocznik. Czyżby próby rynkowe fabryki? Sam nie wiem. Jeżeli możesz - wstaw zdjęcie
.

Re: WSK M06 B3 Bąk 125
Witam wszystkich!!!
To mój pierwszy post u was i nie chce się wymądrzać. Tyle co wiem o bąkach to to co ze swojej maszyny i to co wyszperałem z neta. Więc trochę wam tu poopisuje. WSK mam w 100% oryginalną, odziedziczoną po ojcu, który kupił ją w 1977 roku w sklepie.
Ja w swoim bąku nie mam np. gum na bokach baku. Nie ma nawet miejsca po nich, więc chyba nigdy ich tam nie było.
Co do stacyjek prezentowanych przez Sirian-S1 w pierwszym poście moja też się różni tym, że jest na zwykły kluczyk (gwóźdź).
Co do zdjęcia z postu pgorzynski3 to boczek i obszycie siedzeń na pewno nie są oryginalne. Zastanawiam się nad błotnikami. Nie dam sobie za to ręki uciąć ale błotniki w bąkach chyba nigdy nie wychodziły w chromie tylko zawsze popielate. Wydaje mi się albo i nie, że chromowane błotniki były tylko w dudku i m21w2 sport.
Obszycie siedzeń na 1 zdjęciu w poście Sirian-S1 (ta czerwona obwódka) też raczej nie jest oryginalna.
Ja niestety nie wstawię zdjęć swojej maszyny ponieważ nie wygląda ona jeszcze tak jak powinna.
Pierwszy powód to taki że z konieczności ciągłej eksploatacji w okresie PRL i problemów z otrzymaniem części jakichkolwiek a tym bardziej do bąka mój ojciec zastosował w niej kilka zmian takich jak np. dospawanie do ramy przejściówki do linki sprzęgła bo nigdzie nie szło dostać długiej, czy też trochę "niefachowe" że tak to nazwie zamontowanie górnego tłumika na dół z powodu wypalenia się kołnierza kolanka górnego wydechu (którego znalezienie graniczy z cudem ale już mam i niedługo będzie znów u góry), kolejnym z jego super remontów było zespawanie elektroda otuloną jednego z boczków co też nie wygląda zbyt estetycznie.
Drugim z powodów jestem ja. A dokładniej moja młodzieńcza fantazja z odrestaurowaniem motocykla otrzymanego od ojca. Nie powiem, że wygląda to aż tak tragicznie ale na 100% teraz zrobię to lepiej bo i fundusze większe i chęci również.
To na tyle chyba. Jeśli gdzieś popełniłem błąd to wybaczcie... i czekam na jego poprawę.
Pozdrawiam
To mój pierwszy post u was i nie chce się wymądrzać. Tyle co wiem o bąkach to to co ze swojej maszyny i to co wyszperałem z neta. Więc trochę wam tu poopisuje. WSK mam w 100% oryginalną, odziedziczoną po ojcu, który kupił ją w 1977 roku w sklepie.
Tu muszę się zgodzić.Yano 88 pisze:...jak wiadomo w motocyklach WSK stosowano dużo takich drobnych zmian
Ja w swoim bąku nie mam np. gum na bokach baku. Nie ma nawet miejsca po nich, więc chyba nigdy ich tam nie było.
Co do stacyjek prezentowanych przez Sirian-S1 w pierwszym poście moja też się różni tym, że jest na zwykły kluczyk (gwóźdź).
Co do zdjęcia z postu pgorzynski3 to boczek i obszycie siedzeń na pewno nie są oryginalne. Zastanawiam się nad błotnikami. Nie dam sobie za to ręki uciąć ale błotniki w bąkach chyba nigdy nie wychodziły w chromie tylko zawsze popielate. Wydaje mi się albo i nie, że chromowane błotniki były tylko w dudku i m21w2 sport.
Obszycie siedzeń na 1 zdjęciu w poście Sirian-S1 (ta czerwona obwódka) też raczej nie jest oryginalna.
Ja niestety nie wstawię zdjęć swojej maszyny ponieważ nie wygląda ona jeszcze tak jak powinna.
Pierwszy powód to taki że z konieczności ciągłej eksploatacji w okresie PRL i problemów z otrzymaniem części jakichkolwiek a tym bardziej do bąka mój ojciec zastosował w niej kilka zmian takich jak np. dospawanie do ramy przejściówki do linki sprzęgła bo nigdzie nie szło dostać długiej, czy też trochę "niefachowe" że tak to nazwie zamontowanie górnego tłumika na dół z powodu wypalenia się kołnierza kolanka górnego wydechu (którego znalezienie graniczy z cudem ale już mam i niedługo będzie znów u góry), kolejnym z jego super remontów było zespawanie elektroda otuloną jednego z boczków co też nie wygląda zbyt estetycznie.
Drugim z powodów jestem ja. A dokładniej moja młodzieńcza fantazja z odrestaurowaniem motocykla otrzymanego od ojca. Nie powiem, że wygląda to aż tak tragicznie ale na 100% teraz zrobię to lepiej bo i fundusze większe i chęci również.
To na tyle chyba. Jeśli gdzieś popełniłem błąd to wybaczcie... i czekam na jego poprawę.
Pozdrawiam
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Witam
. Przedstaw się tutaj viewtopic.php?f=74&t=29&start=440 .
Jeżeli masz jakieś stare, czaro-białe fotografie, to koniecznie na nie spójrz, bo szczerze mówiąc, to nie jestem przekonany o tym, że bąk nie miał oryginalnie gum na baku.

Jeżeli masz jakieś stare, czaro-białe fotografie, to koniecznie na nie spójrz, bo szczerze mówiąc, to nie jestem przekonany o tym, że bąk nie miał oryginalnie gum na baku.
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Rozmawiałem z ojcem i mówił, że nigdy ich tam nie było ale motocykl kupił z promocji. Był wybrakowany. Nie miał pompki i kluczy. Bak ma kieszonkę na 3 klipsy pod wlewem więc chyba jest oryginalny (w innych modelach chyba nie było kieszonek). Mam identyczny bak jak na zdjęciu w poście BlacK. Więc może jednak wychodziły baki bez gum 

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Co do stacyjek w pierwszym poście to są to stacyjki z Dudka
Prawdopodobnie zdjęcia zostały przekopiowane z wątku z opisem Dudka do wątku o Bąku. W Bąkach były stacyjki na gwóźdź jak w każdej 125. Produkcja zakończyła się w 1977 roku więc raczej wątpię, że kiedykolwiek znalazła się tam fabryczna stacyjka jak w kosie (typu chart).
Co do zdjęć kolegi w poście kolegi pgorzynski3 to przecież Bączek jest po remoncie stąd te obszycia siedzenia oraz boczek z B3.

Co do zdjęć kolegi w poście kolegi pgorzynski3 to przecież Bączek jest po remoncie stąd te obszycia siedzenia oraz boczek z B3.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Nurtuje mnie jedna kwestia dotycząca siedzenia motocykla Bąk i/lub Dudek. Zarówno katalog części, jak również książki H. Załęskiego podają, że w siedzeniu znajduje się sprężyna powrotna (10 na rysunku poniżej). Niestety w moim Bączku takowej nie mam. Nie znalazłem jej również na zdjęciach siedzeń sprzedawanych na allegro. Stąd moje pytanie czy ta nieszczęsna sprężyna występowała tylko w książkach czy faktycznie była montowana fizycznie na motocyklu
A może szybko pękała i była demontowana
Jeżeli ktoś posiada w swoim motocyklu sprężynę powrotną lub dysponuje zdjęciami to proszę o umieszczenie na forum. Nieśmiało prosiłbym również o jej zwymiarowanie - może udałoby się ją dorobić 



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jakemdural
- Posty: 429
- Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Mam bąka i dudka i w siedzeniach rowniez nie mam tych sprężyn.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Chłopaki, a ja wa zdziwię i powiem że mam taką sprężyne w Dudku
Jak tylko będe u dziadków to wezwe sprężynę ze sobą i porobię troszke fotek.

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Maykii będziemy wdzięczni za fotki... a za szczegółowe zwymiarowanie sprężyny stawiam flaszkę dobrego trunku 

- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Nieomieszkam tego zwymiarować w takim razie
myślę że w poniedziałek bym to już miał
Nigdzie oprócz mojego dudka nie widziałem tej sprężyny 



(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- jakemdural
- Posty: 429
- Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
I co słychać wtemacie tej sprężyny?
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Spokojnie wymiary będą ale muszę tą sprężyne przywieźć. Mam ją 200km od swojego miejsca zamieszkania więc dajcie mi troszke czasu 

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- jakemdural
- Posty: 429
- Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
- GG: 0
- Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne - Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Ok sorry nie wiedzialem.... 

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Maykii a flaszka już czeka
Czekamy spokojnie aczkolwiek niecierpliwie 


- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Spokojnie nie ma lipy
W tym tygodniu nie udało mi się pojechać na wieś ale w ten week na 90% będe więc lajtowo 


(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
A ja mam prosbe z innej beczki.
Czy moglby ktos zwymiarowac mi bolec od blokady siedzenia?
Wymiary ktore potrzebuje to:
- dlugosc bolca
- dlugosc miejsca gdzie jest sprezynka
- grubosc bolca w przekroju
Ponizej zdjecie bolca .
Dzieki.

Czy moglby ktos zwymiarowac mi bolec od blokady siedzenia?
Wymiary ktore potrzebuje to:
- dlugosc bolca
- dlugosc miejsca gdzie jest sprezynka
- grubosc bolca w przekroju
Ponizej zdjecie bolca .
Dzieki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-01-08, 14:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Bąk 125
Średnica sworznia-8mm;
długość gwintu-10mm;
gwint M6;
od konca gwintu do wpustu-20mm;
szerokość pierścień osadczego -1mm, srednica sworznia w tym miejscu okolo 7,4mm:
pozostała część-29mm;
całość 60mm
długość gwintu-10mm;
gwint M6;
od konca gwintu do wpustu-20mm;
szerokość pierścień osadczego -1mm, srednica sworznia w tym miejscu okolo 7,4mm:
pozostała część-29mm;
całość 60mm
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości