WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
nO wreszcie , dzięki wielkie. Czyli wyglada na to ze ramy przed 75 rokiem na stary typ blachy sie rozniły względem tych produkowanych po 75 roku. WIdac to po roznicach w budowie samych blach. Rame mam 75 i widocznie to juz jest nowy typ, a blacha stara nie pasuje.
Dalej patrzac na lata produkcji S2 75-76 to potwierdza ze mam rame od S2 , a nie kombinowana S1 . W kazdej S2 bylo siodlo nowego typu. Moja nie pasujaca blacha bedzie pasowac do S1.
Rozwiazane wiem na czym stoje :->
Dalej patrzac na lata produkcji S2 75-76 to potwierdza ze mam rame od S2 , a nie kombinowana S1 . W kazdej S2 bylo siodlo nowego typu. Moja nie pasujaca blacha bedzie pasowac do S1.
Rozwiazane wiem na czym stoje :->
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
kur** człowieku, co Ty tworzysz... Siedzenia pasują zamiennie, a ramy oprócz mocowania silnika przód w przypadku rowera i mocowania sprężyny zatrzasku siedzenia są takie same 

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
W S2 powinno być siedzenie z blachą z dziurą
Przyjrzyj się się tym zdjęciom dokładnie:
download/file.php?id=13341&mode=view
download/file.php?id=17980&mode=view
download/file.php?id=4231&mode=view
download/file.php?id=4230&mode=view
Siedzenia są zamienne - zauważ, że w siedzeniu "z dziurą" tylne uchwyty są niże przez co siedzenie wchodzi niżej (bardziej na błotnik) i dlatego nie są potrzebne wsporniki na gumy z tyłu, jak to ma miejsce w siedzeniach nowszego typu. Jest jeszcze opcja, że Twoja blacha jest z B1 ale NIE WIEM i nie będę pisał bajek czy blachy były takie same czy inne.

download/file.php?id=13341&mode=view
download/file.php?id=17980&mode=view
download/file.php?id=4231&mode=view
download/file.php?id=4230&mode=view
Siedzenia są zamienne - zauważ, że w siedzeniu "z dziurą" tylne uchwyty są niże przez co siedzenie wchodzi niżej (bardziej na błotnik) i dlatego nie są potrzebne wsporniki na gumy z tyłu, jak to ma miejsce w siedzeniach nowszego typu. Jest jeszcze opcja, że Twoja blacha jest z B1 ale NIE WIEM i nie będę pisał bajek czy blachy były takie same czy inne.
- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Johny, nawet dawalem fote aby pokazac ze tylne uchwyty roznia sie długoscia włąśnie w taki sposob jak piszesz, dam jeszcze raz:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4881ab237d83.jpg .
I dlatego ze sa krotsze, i brakuje wspornikow nie moge zapiac na zaczepy tej podstawy , poniewaz wczesniej oprze sie o tylny błotnik (str 13 te jest na fotce to pokazane). Napisze jeszcze raz, podczas proby zalozenia opiera sie o tylny botnik, wiec zaczepy uderzaja w pret tej rękojeści pod ktora ma wejsc zaczep. Siodlo nie jest wtedy wystarczajaco przesuniete do tyłu, uchwyt na samek siedzenia nie pasuje do otworu w ramie ( trzeba by bylo ok 2-3 cm przesunac siodlo w tyl, na co nie pozwola krotkie zaczepy). Tak samo z analogicznie z bolcem zatrzasku siedzenia .
Ponadto nie ma wspornikow na gumy z tylu, wiec blacha nie opiera sie o rame tylko wisi opierajac sie na blotniku, a tak byc przecez nie moze. Podstawa pogieta nie jest , jest delikatnie wywynieta , tak jak pokazujesz na fotce w S2. Weic nie gra cos innego.Mozliwosci:
1, Podstawa jest od B1 a na fotkach wyglada identycznie jak w M21W2, jednak rozni sie wymiarami
2, Mam za wysoko przykrecony blotnik tylny, CO dziwne ,bo uchwyty i sam blotnik wyglada na oryginal/taki sam jak oryginal
ponadto, robisz Skinder ze mnie osła srajacego żarem , a sam walisz ogol;niki:
Wlasnie przez takie zamotane informacje na necie cale g.. za przeproszeniem wiadomo, Podobna spr sie ma np z kształtem przedniego blotnika s2 i lelek.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4881ab237d83.jpg .
I dlatego ze sa krotsze, i brakuje wspornikow nie moge zapiac na zaczepy tej podstawy , poniewaz wczesniej oprze sie o tylny błotnik (str 13 te jest na fotce to pokazane). Napisze jeszcze raz, podczas proby zalozenia opiera sie o tylny botnik, wiec zaczepy uderzaja w pret tej rękojeści pod ktora ma wejsc zaczep. Siodlo nie jest wtedy wystarczajaco przesuniete do tyłu, uchwyt na samek siedzenia nie pasuje do otworu w ramie ( trzeba by bylo ok 2-3 cm przesunac siodlo w tyl, na co nie pozwola krotkie zaczepy). Tak samo z analogicznie z bolcem zatrzasku siedzenia .
Ponadto nie ma wspornikow na gumy z tylu, wiec blacha nie opiera sie o rame tylko wisi opierajac sie na blotniku, a tak byc przecez nie moze. Podstawa pogieta nie jest , jest delikatnie wywynieta , tak jak pokazujesz na fotce w S2. Weic nie gra cos innego.Mozliwosci:
1, Podstawa jest od B1 a na fotkach wyglada identycznie jak w M21W2, jednak rozni sie wymiarami
2, Mam za wysoko przykrecony blotnik tylny, CO dziwne ,bo uchwyty i sam blotnik wyglada na oryginal/taki sam jak oryginal
ponadto, robisz Skinder ze mnie osła srajacego żarem , a sam walisz ogol;niki:
W temacie o S2 macie "model produkowany tylko przez rok, tzn 1975-76. Wiec piszesz sam ze sporty S2 maja te dziury na blotnik , a potem udajesz zdziwonego.Siedzenie "wywinięte", blacha z przetłoczeniem (prawa strona zdjęcia) - od 1975 roku do końca produkcji w M06B3 i M21W2.
Wlasnie przez takie zamotane informacje na necie cale g.. za przeproszeniem wiadomo, Podobna spr sie ma np z kształtem przedniego blotnika s2 i lelek.
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Dłuższą częścią do przodu...Podobna spr sie ma np z kształtem przedniego blotnika s2 i lelek.
1975 to rok przejściowy. W mojej WSK M21W2 z 1976 było nadal siedzenie starego typu z alu ramką i przeszyciami. Dziwne? Jak wszystko w Świdniku. Jak aż tak naprawdę chcesz to mogę zrobić jakąś analizę po spisie ram i jakoś do tego dojdę z przybliżeniem, mam nadzieję, wystarczającym, żeby jasno określić jakie powinna mieć Twoja maszyna siedzisko.
PS. Nie chcę pierhdolić po próżnicy głupot, ale siedzenie od B1 było krótsze? w każdym bądź razie inne od B3. Kolega kiedyś kombinował, żeby wsadzić z B1 do B3 i nie pasowało - było za krótkie.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Też mi się tak wydaje ale nie jestem pewien - spróbuję przez weekend odkopać siedzenie z B1 i porównać z B3 z dziurąSavier pisze:PS. Nie chcę pierhdolić po próżnicy głupot, ale siedzenie od B1 było krótsze? w każdym bądź razie inne od B3. Kolega kiedyś kombinował, żeby wsadzić z B1 do B3 i nie pasowało - było za krótkie.

A co do siedzenia w S2 to w tym przypadku dla mnie nie ma dyskusji - większość oryginalnych S2, które widziałem miało siedzenie z dziurą i akurat tutaj bym się nie odwoływał do roku produkcji bo jednak S2 to całkiem inna bajka

EDIT
Teraz mogę NA PEWNO napisać, że siedzenie z B1 jest RÓŻNE od siedzenia z WSK jednoramowej starego typu (z tzw. dziurą). Położyłem jedno siedzenie obok drugiego i mogę wymienić dokładnie różnice:
- blacha siedzenia z B1 jest identyczna jak blacha siedzenia z pierwszych B3 oraz M21,
- zaczepy tylne w B1 są krótsze,
- zaczep blokady siedzenia w B1 spawany jest z przodu (w jednoramówce w okolicach środka blachy siedzenia),
- bolec siedzenia wspawany jest w inną dziurę - dlatego na zdjęciach od Mundego są dwie dziury na bolec obok siebie.
To są najważniejsze różnice. Ciekawostką jest to - co już zauważył Mundy, że otwory na gumki są w obu wersjach siedzenia w tych samych miejscach. Różnica jest w ich wykorzystaniu bo w B1 z przodu gumki są z obu stron po bokach, zaś w jednoramówce jest tylko jedna guma na środku blachy.
Wieczorem wrzucę zdjęcia i dokładne wymiary. Chciałbym jednocześnie kolegom podziękować za to, że pisząc, że temat był wielokrotnie wałkowany i jest znany wszem i wobec, nie zadali sobie trudu intelektualnego i nie tylko nad odpowiedzą na proste pytanie czy aby na pewno te siedzenia były takie same

PS powyższa uwaga nie obejmuje Saviera więc nie musisz pisać, że miałeś rację



- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
NIe wiem czy ta druga dziura byla z mozwliwoscia ewentualnego wspawania bolca. BYc moze w fabryce robili seryjnie podstawy na dwie dziury i w B1 w innym miejscu poprostu wspawywali bolec siodła.Tak jak z gumkami, zrobili 3 przetloczenia z otworami i do b1 zakaldali dwie do jednoramowek jedna na srodku i 2 po bokach zostawiali puste. Pewnie i zaczepy tylne wspawywali poźniej o pozadanej długosci, a same blachy tloczyli wczesniej pod jeden kopyt..(ale nie chc enarazie tworzyc teorii). POd otworem na gume na ktorej opiera sie blacha centralnie jest tez przeciez otwor ,nozliwe że tzw technologiczny,dlatego na zdjęciach od Mundego są dwie dziury na bolec obok siebie.
Jak mozesz John, to jeszcze spr czy z przodu blachy sa jednakowo podgiete czy nie. Poniewaz otwory na nity/listwe w czesci przedniej sa prosto, ale blacha moja jest podgieta w gore lekko, a miejsce po wyrwanym bolcu nie jest płaskie tylko wlasnie pod lekkim skosem.
Zmierz jeszcze przynajmniej dlugosc obu siedzeń i juz na 100% bedzie wiadome od czego moja jest.
Dzieki , ze ruszyłes cos w temacie

http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Na razie nie pomierzyłem ale mogę napisać jedną ważną uwagę: siedzenie z B1 ma bolec wspawany bliżej przedniej krawędzi, zaś to z jednoramówki ma bolec wspawany w tę drugi otwór przesunięty w bok i do tyłu
Zatem Mundy ma siedzenie z B1 


- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
U mnie miejsce po wyrwanym bolcu jest w tym otworze dalszym od przedniej krawędzi. WYrwanie umieszczone centralnie (nie skierowane a bok), Ten drugi otwor , masz racje skierowany na bok, nie jest umieszczony centralnie.siedzenie z B1 ma bolec wspawany bliżej przedniej krawędzi,
ZMierz jeszcze dla pewnosci i bede wiedzial na 100% , jak to B1 , to wywale za okno niech lezy za kare do wiosny w sniegu

EDIT :
Dzis jeszcze zmierzylem jedna zmienną.
Odleglosc miedzy tylna krawedzia ,a srodkami zaczepów tylnych, Jest rożnica ok 1 cm (7,5 cm w B3 , 6,5 w tym z dziurą). Z tym , ze byś musial porownac to ze swoimi siodlami sport kontra B1, bo moje B3 i te z dziura maja inne promienie zagięcia.
http://zapodaj.net/f25df51e4b0dd.jpg.html _>siodlo z dziura
http://zapodaj.net/aefcd90e2937d.jpg.html ->siodlo od B3 82r
http://zapodaj.net/236c0c9fac36c.jpg.html ->B3 druga fota.
Panowie w S2 jaka jest oryginalnie szerokośc obręczy przedniej. Na oponę 300X19 spotyka sie szerokosci 59 i 61 mm. Oraz profil tez w dostepnych felgach na rynku jest rożny.
Czy taki jak na zdjeciu ponizej szerokośc WM1, (1.6") bedzie odpowiadał?

http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Przednia obręcz w oryginale była wymiarów 1,85''x19". Wymiar ten był wybijany na obręczy od wewnętrznej strony w okolicy otworu wentyla.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Wklejam foto wydania S2 z fabryki i przejście kontroli technicznej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
hej sportowcy czy ktoś z was pomógłby mi w doborze długości szprych do koła 19" , ktoś tam mówi że muszą miec 185mm ale czy to prawda?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
A wystarczy zajrzeć do katalogu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
a teraz kolejne pytanie , z racji tego że opon continetal gs6 nie sposób dostać nigdzie , to może byście doradzili jakie oponki by pasowały do wski , współczesne , jakieś nie za drogie , wertuje alegro i są tam takie niby żużlowe mitasa ale czy one nadają sie np do dłuższej jazdy po asfalcie ??
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Daj spokój, robisz ten motor po kosztach czy tak jak na to zasługuje? 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Na tych żużlowych mitasa jest napisane że nie są na użytek drogowy. Te co ja mam są bardzo miękkie, także lepiej poszukaj innych.
- Dario.G
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
- Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych - Lokalizacja: Kotlin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Brak przetłoczenia w tylnym błotniku pod łańcuch: czyli błotnik w dolnej części jest po prostu symetryczny? To jak blisko jest błotnik osłony? Można prosić fotkę tego miejsca?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."
- witek2874
- Posty: 56
- Rejestracja: 2011-08-13, 17:05
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Kiedyś na szybko narysowałem sobie taki schemat żeby wiedzieć co i jak później poskręcać:
W lepszej jakości: https://plus.google.com/photos/10341211 ... rN2e_46vUQ
W lepszej jakości: https://plus.google.com/photos/10341211 ... rN2e_46vUQ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Mam tylko takie zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2012-04-11, 13:00
- Moje maszyny: wsk S1 74r
S2 75r
Kobuz 76r - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"
Małe pytanko. Ostatnio wygrzebałem u znajomego ze strychu kilka nowych zapasowych części do S2. Wśród niezłych rarytasków była ta rączka ze zdjęcia. Czy to od wsk? Na drugiej fotce te nowe fanty używany tylko zabierak i kolanko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości