WSK M06B3 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
kratom
Posty: 1
Rejestracja: 2012-05-15, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: Suzuki GS 500 F;
Lokalizacja: Szepietowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: kratom » 2013-06-26, 10:07

Witam.
Nadszedł czas by tacie sprawić prezent i przywrócić do życia jego sprzęt z młodzieńczych lat.
Od wielu lat w garażu stoi taki oto motocykl

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mieszkam w województwie podlaskim. Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna osoby, które mogłyby spojrzeć bliżej na ten motocykl, ocenić jaki mógłby być koszt renowacji ? Jestem tylko motocyklistą a nie mechanikiem.

Więcej zdjęć mogę bez problemu wykonać.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.
Tomek.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-06-26, 10:17

Awatary powstawiałeś :D.

W przypadku WSK to nie jest renowacja, tylko zabawa - a tutaj to masz wszystko w miarę dobrym stanie i org. :)

Wrzuć więcej fotek, na zewnątrz itp, napiszę Ci mniej więcej co jest do roboty

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: peter125-175 » 2013-06-26, 11:43

MotoMichał pisze:Na pewno?
Raczej 1981 rok :roll:

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 03:58

obywatele ja mam wsk 125 nr ramy so3428759 rok 1984 nr opon oryginały (nie pamietam nr ale date) 23.05.84 data prostownika selenowego 3.84 gaznika i magneta nawet nie sprawdzałem ;p na rączce gazu jest Z-41 dekiel zaplonu ak-132 automat stop OWS KRAKÓW 1984 36/Pr kruciec ZMD 2/ AK-9 gaźnik G20 A (miedzy 20 a A nie ma nic) na dekliku gaźnika jest wybity napis i logo FOR czy jakos tak ciezko odczytac musialbym miec lupe, i co najciekawsze odblaski są oryginaly i są kwadratowe a rok prod. 84!! Rama 3 śruby silnika, nr silnika na wierzchu ZMD 47 3 oba kartery takie same oznaczenia, nr silnika 417562 051, dekiel predom dezamet, z boku na tabliczce znamieniowej wybite 12 0351, błotniki kwadraty z chlapaczem z tyłu mocowany do blachy, stopki te regulowane stacyjka oryginał wsk (nie od charta), lampa jak kupilem byla od charta ale krzywo zamocowana tzn z jednej strony wystawało wiecej niz z drugiej o 2cm wiec zakladam ze nie byla oryginalna, przednie zawieszenie a dokladnie te czarne rury są jednakowo w polowie wysokosci od dolnej póki wykrzywione do tyłu i to nie efekt wypadku jakiegos ale chyba fabrycznie, blaszka na baku PZL, przebieg przy kupnie 16548,2 bez remontu silnik na oryginalnych cześciach i chodzil caly czas ale i tak wymagał remontu bo wał miał prawie 1cm luzu, kranik jak kupiłem wsk to miał dużą łopatke zaworu wystawała na 3 lub 4 cm i zakrzywienie w dół 2-3cm (wygląda na oryginał), bak nowego typu, siedzenie z nitami, amory sprezynowane, oslona łańcucha prosta, bak pomarańczowy rama czarna, tłumik czarny, wszystko ocynk oprucz obejmy tlumika i kierownicy i ramki reflektora, wszystkie sruby oryginał, gwint śrub wlewu oleju do przednich amortyzatorów maja drobny gwint metryczny, licznik do 140 wyskalowany czarne tło, błotniki szare (białe ciezko nazwac ten kolor ale oryginał napewno), tylne koło chrom przednie nie wiem bo rdza jest, z tyłu na dętce było 7 łat a przednia opona nigdy nie zdejmowana (wiem bo meczylem sie ze zdjeciem 3h bo tak zapieczona byla) i tu ciekawostka po wyjeciu dętki wziąłem licznik gajgera (do mierzenia promieniotwórczości a mam do takich urządzeń dostęp i to na stanie) zmierzyłem powietrze w dętce i pokazało śladową ilość promieniotwórczą... czarnobyl nie wymiera hahaha :D czytając to co piszecie chce powiedziec ze tłumiki chromowane były tylko na export tzn wersje lux. Jeśli ktoś ma pytania bądź chce zdjecia smiało pisać bo mam wszystko udokumentowane zdjecia wszystkiego (taka zdbałosc o sprzęt). jest ktos w stanie podac mi dokladna date produkcji mojej wsk?

napewno wyprodukowana po 23 maja 84 ale z nr silnika bądź ramy wiadomo date produkcji oprucz nr wyprodukowanego silnika/ramy?

czy kranik z tym duzym ramieniem mam oryginalny czy nie? chce dodac ze klamki sprzegla i hamulca są aluminiowe a oslona łańcucha ta przykrecana do silnika z plastiku, mostek selenowy unitra 4 kablowy +~-~ (chyba w takiej kolejnosci)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 10:55

Nie pisz post po poście w krótkim odstępie czasu ;-) . Połączyłem posty.
Rok produkcji to sama końcówka 1984, powyżej września.

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 14:54

chłopcy dzis odkryłem europe... mam oryginalną stacyjke od charta wybite data produkcji 4.84 oraz jak kupiłem była lampa charta z tyłu no i prostokątne odblaski. przypominam rok produkcji 84 powyżej 13. maja bo taką część mam najmłodszą. niesamowite? no pewnie! :D bo myslalem że lampy i stacyjki charta montowali w 85roku

chce dodac ze dziura na montaż stacyjki jest wieksza i dziwilem sie czemu... a juz wiem że wchodzi tam stacyjka charta. Odpowiedźcie mi prosze czy kranik z dużą łopatką mam oryginalny czy nie bo nie wiem czy go montować (?)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 16:39

Foto. Ostrzezenie dostajesz za pisanie pod sobą :-(

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 17:02

daj spokój nowy tu jestem... -.- emm fotki... spoko wrzucam jedno zaraz po zakupie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 17:07

no tak, to zwalnia Cię z obowiązku czytania. ;-)
Normalna B3 1984=1985 :->

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 17:12

no bracie ale ciekawi mnie fakt że są elementy takie jak lampa i stacyjka charta regulowane stopki kierowcy oraz prostokątne odblaski... 84 roku tego nie bylo tylko w 85 to weszło na koniec produkcji... (chyba) rama zaczynajaca sie na S03 kranik z dużą łopatką jest oryginalny czy nie?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 17:14

Nie.

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 17:16

hmm wygląda na oryginał napewno z tamtych czasów. a z czego to moze byc? junak?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 17:18

Człowieku, zrób zdjęcie, czy my mamy szklane kule? :roll:

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 17:36

opis napisałem wczesniej wystarczało przeczytac i sobie zwizualizować... masz zdjecie stacyjki i kranika. z czego jest stacyjka i kranik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-07, 18:01

zwizualizować
Widzę, że traktujesz wszystkich poważnie i sam sobie wyualizujesz wszystkie kraniki montowane w motocyklach PRL :D.
Jest on od WSK z dużymi boczkami, więc nieori. Wystarczy zmienić skrzydełko z długiego na krótkie.

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-07, 18:14

co do stacyjki to jest ona od charta czy jakiegos innego motocykla? powiedzcie mi ile motocykli M06B3 z końca produkcji wyprodukowano w 1984r ?? ja doczytałem sie kiedyś na jakieś stronie że 600 sztuk... czy to prawda? Ile wogóle wyprodukowano M06B3 z serii końca produkcji w latach 84-85?

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Jakub » 2013-07-17, 10:10

Zdecydowanie więcej niż 600 Sztuk . 600 to według niektórych wyszło Perkozów . Daj jakiś link do tej informacji
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-17, 23:40

Jakub nie znajde ci strony bo przeczytałem to dobre 5lat temu... Ale wiem że ostatnia seria produkcji wyszło 50000 sztuk M06B3 razem z exportowymi wersjami.

Obliczając że średnio produkowano rocznie około 460000 sztuk (liczba sztuk mo6b3 dzielone na 14lat produkcji) czyli ostatnia seria produkcji w 84 powinna wynosić mniej wiecej 10000 sztuk z całej serii 50000 sztuk.

Wiec pytanie:

1) ile z tych motocykli bylo exportowanych a ile trafiało na rynek polski?
2) ile wyprodukowano m06b3 nie exportowych? chodzi tu o tą naszą z lampą i stacyjką charta itd...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 125

Post autor: Savier » 2013-07-17, 23:44

Co Ty za herezję opowiadasz :P. Zajrzyj do Załęskiego i innych publikacji :).

Z tego co wiem to żadnych maszyn w tym czasie nie eksportowali, nikt nie chciał takiego... no wiecie :(

januszf_1992
Posty: 56
Rejestracja: 2013-02-13, 23:24
GG: 0
Moje maszyny: Jawa 23P WSK M06B3
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: WSK M06B3 125

Post autor: januszf_1992 » 2013-07-18, 00:03

wiesz ja nie wiem dlatego pytam a takowe informacje są mi potrzebne.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość