WSK M06B3 Kos 125
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06B3 Kos 125
Moj Kosik został tylko silnik , cylinder z głowicą powędrował do Mućka na modyfikacje tłok Aliena Anoda będzie..
https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=fUlQDG9D5rg
https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=fUlQDG9D5rg
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
miał bym pytanie do zorientowanych
zaczynając od początku - kupiłem miesiąc temu kosa ( w oryginale ładnie zachowany ale bez silnika. Gościowi kupe lat temu ukradli go gówniarze na wsi, jakoś dowiedział się kto to był i odzyskał motocykl ale opendzlowali już komuś silnik i przednie koło a tabliczke pomalowali czasną farbą.... dokupił koło ale zwykłe i niepasowało, motor wsadził do drewutni i tak stał tam do początku lat dziewięćdziesiątych do niedawna - dałem 250pln)
dopiero niedawno przywiozłem go do siebie i na tyle na ile się dało oczyściłem tabliczke i ku mojemu zaskoczeniu typ silnika nie był s -01z3 tylko 051 - i teraz to pytanie czym różni się on od s01??? aluminiowy cylinder i co dalej? widziałem pare silników 125 które miały inaczej mocowaną pokrywe sprzęgła - miały szeroko rozstawione śróby a nie dwie obok siebie z przodu - to właśnie ten typ 051??? bo chce kupić taki jaki ma być.
do tej pory zbierałem głównie motocykle starsze (57r 59r 60r itp) i o tych starych wiem sporo ale o ostatnich seryjnie produkowanych troche widocznie mniej
widziałem kiedyś na allegro silnik chyba właśnie z oznaczeniem 051 ale tamten niby był prototypem z fabrycznym zapłonem bezstykowym podobnym jak w charcie
zaczynając od początku - kupiłem miesiąc temu kosa ( w oryginale ładnie zachowany ale bez silnika. Gościowi kupe lat temu ukradli go gówniarze na wsi, jakoś dowiedział się kto to był i odzyskał motocykl ale opendzlowali już komuś silnik i przednie koło a tabliczke pomalowali czasną farbą.... dokupił koło ale zwykłe i niepasowało, motor wsadził do drewutni i tak stał tam do początku lat dziewięćdziesiątych do niedawna - dałem 250pln)
dopiero niedawno przywiozłem go do siebie i na tyle na ile się dało oczyściłem tabliczke i ku mojemu zaskoczeniu typ silnika nie był s -01z3 tylko 051 - i teraz to pytanie czym różni się on od s01??? aluminiowy cylinder i co dalej? widziałem pare silników 125 które miały inaczej mocowaną pokrywe sprzęgła - miały szeroko rozstawione śróby a nie dwie obok siebie z przodu - to właśnie ten typ 051??? bo chce kupić taki jaki ma być.
do tej pory zbierałem głównie motocykle starsze (57r 59r 60r itp) i o tych starych wiem sporo ale o ostatnich seryjnie produkowanych troche widocznie mniej

widziałem kiedyś na allegro silnik chyba właśnie z oznaczeniem 051 ale tamten niby był prototypem z fabrycznym zapłonem bezstykowym podobnym jak w charcie
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06B3 Kos 125
Witam co do silnika to podaj jeszcze rocznik kosa, nie wszystkie od razu miały aluminiowy cylinder kup silnik jak na foto z takim polem numerowym i taka kapą predom-dezamet .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
dziękuje za odpowiedź
kos rocznik 1983,
silnik który jest na twoim zdięciu ma właśnie szeroko rozstawione śruby trzymające pokrywe sprzęgła - tym się róźni 051 od s01z3?
występowały ,,prawie,, takie same silniki tzn z takim wzorem pokrywy i polem numerowym, alez wąskim rozstawem śrób. w zasadzie to nawet głównie takie widywałem, a z szerokim rozstawem żadziej są w ogłoszeniach.
no i jeszcze co zauważyłem to normalne wsk mają podaną moc 7,3km a moja ma na tabliczce 5,3kw czyli 7,2km ale to szczegół chyba
kos rocznik 1983,
silnik który jest na twoim zdięciu ma właśnie szeroko rozstawione śruby trzymające pokrywe sprzęgła - tym się róźni 051 od s01z3?
występowały ,,prawie,, takie same silniki tzn z takim wzorem pokrywy i polem numerowym, alez wąskim rozstawem śrób. w zasadzie to nawet głównie takie widywałem, a z szerokim rozstawem żadziej są w ogłoszeniach.
no i jeszcze co zauważyłem to normalne wsk mają podaną moc 7,3km a moja ma na tabliczce 5,3kw czyli 7,2km ale to szczegół chyba
- ceremuga
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125

Witam, włąśnie zaczynam swoją przygodę z WSK. Kupiłem coś takiego z numerem ramy 2221009 (numer już znam na pamięć), ale co z tego skoro moja wiedza jest tak skromna, że nie potrafie okreslić czy mam kosa czy zwykłą M06B3. Rok prod to 1982. Błotniki z tego co sie dowidziałem w tym roku wychodziły płytkie i głębokie, więc ...... mać ja mam z przodu glęboki, a z tyłu płytki. Pomóżcie proszę okreslic jak mój motór powinien wyglądać, aby przynajmniej na pierwszy rzut oka przeszczepy nie rzucały sie w oczy.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Tu nie aso, żeby rozszyfrować co masz musisz wkleić zdjęcia
- ceremuga
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
U góry w pierwszej linii jest link do obrazka, przynajmniej ja tak widzę. Klikam prawym "otwórz grafikę w nowym oknie" i jest duże zdjęcie. Generalnie dodałem zdjecie przy użyciu narzędzi forum. Jeśli coś skopałem to przepraszam, ale u mnie działa. Tu są linki https://zapodaj.net/43478f8d890da.jpg.html
https://zapodaj.net/172748d87a55a.jpg.html
https://zapodaj.net/4b68a4eb4c31c.jpg.html
https://zapodaj.net/ba1d3db0766ec.jpg.html
https://zapodaj.net/172748d87a55a.jpg.html
https://zapodaj.net/4b68a4eb4c31c.jpg.html
https://zapodaj.net/ba1d3db0766ec.jpg.html
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06B3 Kos 125
Zwykła B3 przedni błotnik do wymiany na kwadratowy taki jak tylni.
- ceremuga
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Ok, wymienię na kwadratowy, ale tu pojawia sie kolejny problem - na jaki kolor pomalować błotniki. W kilku miejscach na forum znalazłem opinię że wsk-i nie wychodziły z czarnymi kwadratowymi błotnikami. Polakierować na popielaty np. RAL 9002? Mam czerwony bak, do tego dać popielate płytkie błotniki - wychodziło coś takiego ze Świdnika?
- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Kwadratowe błotniki były malowane na czarno i na popielaty, jeżeli bak czerwony to błotniki popielate, jeżeli był czarny to i błotniki czarneceremuga pisze: ↑2017-07-31, 21:25Ok, wymienię na kwadratowy, ale tu pojawia sie kolejny problem - na jaki kolor pomalować błotniki. W kilku miejscach na forum znalazłem opinię że wsk-i nie wychodziły z czarnymi kwadratowymi błotnikami. Polakierować na popielaty np. RAL 9002? Mam czerwony bak, do tego dać popielate płytkie błotniki - wychodziło coś takiego ze Świdnika?

- ceremuga
- Posty: 5
- Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Dziękuję za cenne podpowiedzi. Wybór padł na błotniki w kolorze popielatym. Mam jeszcze jedno pytanie. Lakierować proszkowo czy u lakiernika samochodowego?
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06B3 Kos 125
Ja w Kobuzie jak i w Kosie lakierowałem proszkiem za te dwa komplety dałem 120 zł piaskowanie malowanie i jest super jedynie w kosie w jednym miejscu gdzie kapała woda widać pomalowany wżer tak to są super jak masz ładne oddaj na proszek.
https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=W3i-ZMTC6_0
https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=W3i-ZMTC6_0
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2017-11-04, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1977r.
WSK 175 1985r. - Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
WITAM Mam pytanie czy kos miał plastikowe boczki czy metalowe ?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Plastik
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
kto się orientuje jak wyglądała rama w pierwszych kosach w miejscu mocowania przedniego silnika. uchwyt był zawsze pojedynczy czy pierwsze kosy to zwykła rama z podwójnym mocowaniem?
- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Nie chcę Cię okłamać ale według mnie Kosy z pierwszych lat produkcji miały podwójne mocowania silnika. Widziałem sporo Kosów z lat 79-80 z takimi mocowaniami.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Też mi się tak wydaje.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Podwójne, przejście na pojedyncze mocowanie to 84-85 o ile dobrze pamiętam.
- zoha267
- Posty: 368
- Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
- Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie
Re: WSK M06B3 Kos 125
Witam:)
Mam pytanko
Wychodziły kosy z czarnymi błotnikami a zbiornik i boczki czerwone 82r. Kupiłem ostatnio takiego z przebiegiem 1743km Błotniki wyglądają na oryginalnie malowane
Dzięki za odpowiedz.
Mam pytanko
Wychodziły kosy z czarnymi błotnikami a zbiornik i boczki czerwone 82r. Kupiłem ostatnio takiego z przebiegiem 1743km Błotniki wyglądają na oryginalnie malowane
Dzięki za odpowiedz.
za motóóórrem panny sznurem 

- DaViD
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75 - Lokalizacja: Opoczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos 125
Na pewno wychodziły całe czarne Kosy, ale o takiej konfiguracji o jakiej mówisz nigdy nie słyszałem. Czarne błotniki i kolorowe elementy nadwozia zdarzały się tylko w pierwszych partiach Kobuza i w Lutece

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości