WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)
Nie interesuja mnie rajdówki, ale mogę powiedzieć trochę na temat budowy maszyn w tamtym czasie bo mam znajomego, który był inżynierem w pionie konstrukcyjnym Politechniki Krakowskiej która w tamtym czasie dla Dęby robiła właściwie wszystko.
Schemat był prosty: załóżmy że Dęba zamawia sobie na polibudzie silnik spalinowy do kosiarki. W związku z tym kupuje wszystkie dostępne na rynku egzemplarze kosiarek (innych firm) w podobnej klasie. Silniki idą w drobny mak i tworzona jest dokumentacja techniczna każdego. Później burza mózgów - łączenie najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych z różnych egzemplarzy. A na końcu powstaje z tego zupełnie odmienny silnik bo ze względu na ograniczenia materiałowo-technologiczne polski nowy silnik do kosiarki wychodził dwa razy cięższy niż japoński.
Gadanie o tym że ktoś od kogoś zerżnął jest bez sensu bo właśnie na tym polega konstruowanie maszyn. Nie wyważa się otwartych drzwi, jeśli pomysłu nie chronią patenty to trzeba z nich korzystać, zamiast cofać się na silę w rozwoju. Wystarczy popatrzeć na poszczególne ery japońskich motocykli - w danym okresie każdy z "czwórki" miał motocykl o zbliżonym charakterze, bo to było na topie.
Schemat był prosty: załóżmy że Dęba zamawia sobie na polibudzie silnik spalinowy do kosiarki. W związku z tym kupuje wszystkie dostępne na rynku egzemplarze kosiarek (innych firm) w podobnej klasie. Silniki idą w drobny mak i tworzona jest dokumentacja techniczna każdego. Później burza mózgów - łączenie najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych z różnych egzemplarzy. A na końcu powstaje z tego zupełnie odmienny silnik bo ze względu na ograniczenia materiałowo-technologiczne polski nowy silnik do kosiarki wychodził dwa razy cięższy niż japoński.
Gadanie o tym że ktoś od kogoś zerżnął jest bez sensu bo właśnie na tym polega konstruowanie maszyn. Nie wyważa się otwartych drzwi, jeśli pomysłu nie chronią patenty to trzeba z nich korzystać, zamiast cofać się na silę w rozwoju. Wystarczy popatrzeć na poszczególne ery japońskich motocykli - w danym okresie każdy z "czwórki" miał motocykl o zbliżonym charakterze, bo to było na topie.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial MR16T, 2.66
Postaram się zasięgnąć u źródła i rozwiać co nieco domysłów. 

-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
- Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl
http://amkwroclawski.pl
Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66
I tak ginie polska motoryzacja.Wyjezdzic ile się da i na przetop.
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
- Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66
Poszła poszła... zlikwidowano sekcję młodych w TUR-MOT w której jeździli na WSKach...
Fotki czerwonej MR16T sprzed kilku lat, którą widział w Miękini kolega glutek21
Fakt faktem że to jest moje zdjęcie zrobione w 2005 roku w Szklarskiej Porębie... Na motocyklu L. Liszki Mistrz Świata w Extreme-Enduro - Tadeusz "TADDY" Błażusiak
Fotki czerwonej MR16T sprzed kilku lat, którą widział w Miękini kolega glutek21
Fakt faktem że to jest moje zdjęcie zrobione w 2005 roku w Szklarskiej Porębie... Na motocyklu L. Liszki Mistrz Świata w Extreme-Enduro - Tadeusz "TADDY" Błażusiak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl
http://amkwroclawski.pl
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
W latach 60. i 70. sekcja rajdowa Avii Świdnik była potęgą. Motocykliści tego klubu byli stałymi bywalcami zawodów organizowanych w byłej Czechosłowacji. Świdniczan zapraszano chętnie także do innych krajów. Avia była wtedy rajdową potęgą a nazwiska Jana Szczerbakiewicza, Eugeniusza Rechula, Zbigniewa Matysiaka i wielu innych znane były w całej Europie. Na archiwalnym zdjęciu świdnicka ekipa w drodze na kolejne zawody. Na zdjęciu trzeci od prawej Wiesław Doroba, ponad nim Edward Pranagal. Może ktoś z moich Czytelników rozpozna pozostałych.
Tekst i zdjęcia skopiowane z : http://www.akwiek.pl
Tekst i zdjęcia skopiowane z : http://www.akwiek.pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
WSK Trial chyba 2,66 stoi we Wrocławiu.
Miło ,ze jest ich jednak troche wiecej
Miło ,ze jest ich jednak troche wiecej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Rama nie jest od 2.66, raczej samoróbka. Żaden z elementów ramy nawet nie podchodzi do 2.66. Nadwozie kopia Yamahy TY. Jedynym elementem z WSK trial, jest kierownica z lagami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Czyli taka "klubówka" ,ale widac gaxnik Bing ciekawe jak reszta silnika,niestety nie mogłem sie jej przyjżeć z bliska bo własciciel zestresowany
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Dokładnie "klubówka". p.Krzysztof wporzo facet.
Poruszam znowu temat ilości wyprodukowanych trialówek wszystkich 3 serii.
Seria pierwsza, oznaczona jako Mr16t wyprodukowana w ilości ok. 15 sztuk jak podaje Załęski. Do dziś wiadomo o zachowaniu jedynie 2 sztuk tych motocykli. Seria druga, również nazwano Mr16t. Ilość wyprodukowanych egzemplarzy nieznana. Najwyższy znany nr ramy to motocykl termina21 o nr MR16T0069. Serie trzecią, oznaczenie 2.66, również wyprodukowana w nieznanej ilości motocykli. Njwyższy znany nr ramy to motocykl jednego z użytkowników naszego forum Marcina.fr o nr ramy 2.66*000.0.053. Dziwi mnie, że słyszy się o liczbie wyprodukowanych około 300 sztuk tych motocykli. Powiedzmy wprost, gdyby wyprodukowano serii 2 i 3 choćby po 100 sztuk to znali byśmy również wyższe nr ram. Serii MR16T to na dzień dzisiejszy 69 nr ramy. Gdy podliczymy wszystkie modele znane dziś:
15 sztuk 1 serii
69 sztuk 2 serii
53 sztuk 3 serii
Razem 137 sztuk
Oczywiście policzyłem to po najwyższych znanych do dziś numerach ram. Jednak wątpię, aby motocykli wyprodukowano więcej jak 150-170 sztuk. Aby nie być gołosłownym moje przypuszczenia wysnułem na bazie nr ram motocykli których zdjęcia mam na komputerze, a jest to blisko 38 motocykli. Jeżeli ktoś wie o jakimkolwiek nawet wyższym od tych podanych przeze mnie będę wdzięczny za info. Tyma samym Trial staje się bardzo rzadkim motocyklem
(jakby nim niebył).
Poruszam znowu temat ilości wyprodukowanych trialówek wszystkich 3 serii.
Seria pierwsza, oznaczona jako Mr16t wyprodukowana w ilości ok. 15 sztuk jak podaje Załęski. Do dziś wiadomo o zachowaniu jedynie 2 sztuk tych motocykli. Seria druga, również nazwano Mr16t. Ilość wyprodukowanych egzemplarzy nieznana. Najwyższy znany nr ramy to motocykl termina21 o nr MR16T0069. Serie trzecią, oznaczenie 2.66, również wyprodukowana w nieznanej ilości motocykli. Njwyższy znany nr ramy to motocykl jednego z użytkowników naszego forum Marcina.fr o nr ramy 2.66*000.0.053. Dziwi mnie, że słyszy się o liczbie wyprodukowanych około 300 sztuk tych motocykli. Powiedzmy wprost, gdyby wyprodukowano serii 2 i 3 choćby po 100 sztuk to znali byśmy również wyższe nr ram. Serii MR16T to na dzień dzisiejszy 69 nr ramy. Gdy podliczymy wszystkie modele znane dziś:
15 sztuk 1 serii
69 sztuk 2 serii
53 sztuk 3 serii
Razem 137 sztuk
Oczywiście policzyłem to po najwyższych znanych do dziś numerach ram. Jednak wątpię, aby motocykli wyprodukowano więcej jak 150-170 sztuk. Aby nie być gołosłownym moje przypuszczenia wysnułem na bazie nr ram motocykli których zdjęcia mam na komputerze, a jest to blisko 38 motocykli. Jeżeli ktoś wie o jakimkolwiek nawet wyższym od tych podanych przeze mnie będę wdzięczny za info. Tyma samym Trial staje się bardzo rzadkim motocyklem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
. Dowód z MR16T o czym świadczy rok prod 75 i poj silnika 250ccm.
Numer ramy 0071 co jednak sugeruje ,że powstało o kilka sztuk wiecej.
Numer ramy 0071 co jednak sugeruje ,że powstało o kilka sztuk wiecej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Faktycznie wyższy od twojej o 2 sztuki, ale nadal krążymy w okolicach 70 sztuki w przypadku MR16T drugiej serii.
To dowód od triala, czy całe moto. Bo nie wiem czy dopisywać do bazy ? Swoją drogą możemy sie domyślać po twoim dowodzie, że początek produkcji 2.66 to lata bodajże 1975 lub 1976 do 1977 ?
ps. Jakby ktoś nie łapał o co chodzi z seriami, to poprawiłem mój pierwszy post w tym temacie i podpiłem nowe zdjęcia.
To dowód od triala, czy całe moto. Bo nie wiem czy dopisywać do bazy ? Swoją drogą możemy sie domyślać po twoim dowodzie, że początek produkcji 2.66 to lata bodajże 1975 lub 1976 do 1977 ?
ps. Jakby ktoś nie łapał o co chodzi z seriami, to poprawiłem mój pierwszy post w tym temacie i podpiłem nowe zdjęcia.
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Krążymy, ale przynajmniej wiadomo ,że jest wyższy numer niż 0069 ,motocykl 0071 w 2006roku został zezłomowany,razem z ogromnym zapsaem części rajdową Pannonią i innymi WSK nikt nie walczył o ich ocalenie ;/
Mam też dokumenty świadczące o wyższych numerach ,jak odnajde to wrzuce foty,bo ten dowód w nocy wygrzebałęm zianspirowany Twoimi liczbami.
Swoją drogą z tym dopisywaniem do bazy to już kilka msc temu prosiłem o dodanie nowego zdjecia mojego Triala i WSK FA
Mam też dokumenty świadczące o wyższych numerach ,jak odnajde to wrzuce foty,bo ten dowód w nocy wygrzebałęm zianspirowany Twoimi liczbami.
Swoją drogą z tym dopisywaniem do bazy to już kilka msc temu prosiłem o dodanie nowego zdjecia mojego Triala i WSK FA

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Było by ciekawie, czekam na więcej. Może coś w końcu ruszy w tym temacie 

- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Tak czulem ze gosciu z PL przyjechal na wyspe . Niezle go tam zaniemoglo 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Termin jak tam z tymi nr ram ? Udało się już coś ustalić ?
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
- Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Kolejne znalezione w archiwum 
od lewej: Marek Kozłowski (WSK MR16T 175), Franciszek Panek (WSK MR15 SARENKA), Ryszard Bryk (WSK MR16T 175)
1973

od lewej: Marek Kozłowski (WSK MR16T 175), Franciszek Panek (WSK MR15 SARENKA), Ryszard Bryk (WSK MR16T 175)
1973
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 20:59 przez BlacK, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl
http://amkwroclawski.pl
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Z prawej i lewej strony WSK MR16 BP modele 71, w środku chyba wczesny model MR16 lata 1965-68r. Zdjęcia w kolorze ! Więcej takich, może wiekszesza rozdzielczość ? 

-
- Posty: 161
- Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
- Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250
Nie umiałem za bardzo ich rozkminić. Za to środkowa to jest SARENKA na 100% (ojciec wie chyba czym jeździł) a tymi dwoma to masz rację Seba
Niedopatrzenie

Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl
http://amkwroclawski.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości