WSK M06 : Z, Z2, L - 125
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2008-02-01, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL, Harley
- Lokalizacja: Bdg
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Mhm. Git. Z tymi kołami to jest tak że mam przód 19 a tył 18, chcę założyć do tyłu 19 żeby był komplet. Mam kilka kół od WFM czyli 19" i z któregoś z nich wezmę obręcz i przełożę sobie w wolnej chwili w pracy.
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Uwaga! żeby nie było ze wprowadzam jakieś mity itd. To są tylko moje domysły. Co o nich myślicie?
Proszę nie traktować tego jako pewnych info by nie padały potem oskarżenia!
Model M06 L był dużo uboższą wersją równolegle produkowanej M06 Z

M06 L

M06 Z
Więc tak: Model Z wzbogacony został o :
-przedni widelec nowszego typu
-koła na pełnych bębnach
-trójkątne osłony

M06 Z

M06 Z1
Model Z1 wzbogazony został od Z o:
-chrom na lagach
-troszkę głębsze błotniki

M06 Z2
No i Z2 bogatszy od Z1 o:
-głębokie błotniki
i WSK M06 Z 150 miała nadwozie zapożyczone z WSK M06 Z2

M06 Z 150
Teraz powiedzie mi czy chodź troszkę coś kumam? To co napisałem jest pewnie całkowicie bez sensu ale z całego tematu nic mądrzejszego po swoich domysłach nic nie przyszło mi do głowy.
Jeśli post zaśmieca tylko temat trudno przepraszam....
_________________________________________________________________________________
A teraz kilka pytań co do WSK M06 Z 150
Jak był oznaczany w końcu ten motocykl tak jak ja pisze u góry czy WSK M 150?
Ile sztuk 150 wyszło? Czy to było ok 9988szt?
Z której Zetki w końcu 150 ma zapożyczone nadwozie? Z Z2 tak jak ja wnioskowałem?
To chyba na tyle. Sory jeśli głupoty pisze i za te gradobicie pytań ale z osobą od 150 do której mam dojście będę widział się dopiero we środę i z jej pomocą spróbuje opisać ten model.
Pozdro i jeszcze raz sorry jeśli zaśmiecam.
Proszę nie traktować tego jako pewnych info by nie padały potem oskarżenia!
Model M06 L był dużo uboższą wersją równolegle produkowanej M06 Z

M06 L

M06 Z
Więc tak: Model Z wzbogacony został o :
-przedni widelec nowszego typu
-koła na pełnych bębnach
-trójkątne osłony

M06 Z

M06 Z1
Model Z1 wzbogazony został od Z o:
-chrom na lagach
-troszkę głębsze błotniki

M06 Z2
No i Z2 bogatszy od Z1 o:
-głębokie błotniki
i WSK M06 Z 150 miała nadwozie zapożyczone z WSK M06 Z2

M06 Z 150
Teraz powiedzie mi czy chodź troszkę coś kumam? To co napisałem jest pewnie całkowicie bez sensu ale z całego tematu nic mądrzejszego po swoich domysłach nic nie przyszło mi do głowy.
Jeśli post zaśmieca tylko temat trudno przepraszam....
_________________________________________________________________________________
A teraz kilka pytań co do WSK M06 Z 150
Jak był oznaczany w końcu ten motocykl tak jak ja pisze u góry czy WSK M 150?
Ile sztuk 150 wyszło? Czy to było ok 9988szt?
Z której Zetki w końcu 150 ma zapożyczone nadwozie? Z Z2 tak jak ja wnioskowałem?
To chyba na tyle. Sory jeśli głupoty pisze i za te gradobicie pytań ale z osobą od 150 do której mam dojście będę widział się dopiero we środę i z jej pomocą spróbuje opisać ten model.
Pozdro i jeszcze raz sorry jeśli zaśmiecam.

- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Zdjęcia numer 2 i 3 to nie Z tylko 64, ( stópki przeniesione na wahacz), co do tej teorii z tego można wywnioskować że:
a) Z- płytkie błotniki
b) Z1- głębsze
c) Z2- najgłębsze
punkty a) i b) się wykluczają, płytkich błotników nie mogło być w Z na 120%, co do punktu b), wyglądałoby na to że przedni błotnik to a'la B1/B3, co też mi się nie widzi, oznaczenia Z,Z1,Z2,Z3 mogły dotyczyć lat produkcji bo przecież w tym modelu nic ważniejszego nie ulegało zmianie, pytanie jest jakie to lata na jakie oznaczenia?
Chrom na lagach był w każdej Z.
A właśnie Model 150- to samo co Z+ jednostka napędowa ~~150cm3, nie zapomnij dodać że ten model miał oprócz silnika jeszcze jeden ważny szczegół, mianowicie wzmocnienie ramy, (belka idąca od główki- pod bakiem- do sklepienia)
Pozdr.
a) Z- płytkie błotniki
b) Z1- głębsze
c) Z2- najgłębsze
punkty a) i b) się wykluczają, płytkich błotników nie mogło być w Z na 120%, co do punktu b), wyglądałoby na to że przedni błotnik to a'la B1/B3, co też mi się nie widzi, oznaczenia Z,Z1,Z2,Z3 mogły dotyczyć lat produkcji bo przecież w tym modelu nic ważniejszego nie ulegało zmianie, pytanie jest jakie to lata na jakie oznaczenia?
Chrom na lagach był w każdej Z.
A właśnie Model 150- to samo co Z+ jednostka napędowa ~~150cm3, nie zapomnij dodać że ten model miał oprócz silnika jeszcze jeden ważny szczegół, mianowicie wzmocnienie ramy, (belka idąca od główki- pod bakiem- do sklepienia)
Pozdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Sory za błąd z tą 64 ma ktoś może fotki oryginalnej Z ?
WSK wiem wiem o tym wzmocnieniu ale i tak dzięki za przypomnienie
____________________________________________________________________________________
Więc maszyna POLLA (Z1) która jest rzekomo oryginalna wygląda tak jak by miała założone przednie zawieszenie razem z błotnikiem od L-ki :
Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bd ... 405c8.html
L - http://img212.imageshack.us/i/0520153104xiw0.jpg/
Dodatkowo ma ona głęboki tylni błotnik co potwierdzało by przekładkę przedniego zawieszenia i przy okazji obalało moją głupią teorie z głębszymi błotnikami.
tył Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/576 ... cb11d.html
POLL coś wspominał o zmienionej półce i lampie ale mi wygląda to na całkowitą przekładkę zawieszenia.
Co o ty myślicie?
Gdyby potwierdziło się, że Z, Z1, Z2 to jedno i to samo a nazwa zależy od okresu produkcji to myślę ze określenie tych lat będzie naprawdę bardzo trudne. Więc chłopy powiedzcie mi jak zacząć opisywać te motocykle? Na razie zająłem się 150-tką i zastanawiam się czy nie połączyć tego wszystkiego bo jeśli nadwozie M06 Z 150 to jedno i to samo co Z, Z1, Z2 to mogę się tym zająć.
A jak myślicie skasować ten mój poprzedni post?
Pozdro
WSK wiem wiem o tym wzmocnieniu ale i tak dzięki za przypomnienie

____________________________________________________________________________________
Więc maszyna POLLA (Z1) która jest rzekomo oryginalna wygląda tak jak by miała założone przednie zawieszenie razem z błotnikiem od L-ki :
Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bd ... 405c8.html
L - http://img212.imageshack.us/i/0520153104xiw0.jpg/
Dodatkowo ma ona głęboki tylni błotnik co potwierdzało by przekładkę przedniego zawieszenia i przy okazji obalało moją głupią teorie z głębszymi błotnikami.
tył Z1 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/576 ... cb11d.html
POLL coś wspominał o zmienionej półce i lampie ale mi wygląda to na całkowitą przekładkę zawieszenia.
Co o ty myślicie?
Gdyby potwierdziło się, że Z, Z1, Z2 to jedno i to samo a nazwa zależy od okresu produkcji to myślę ze określenie tych lat będzie naprawdę bardzo trudne. Więc chłopy powiedzcie mi jak zacząć opisywać te motocykle? Na razie zająłem się 150-tką i zastanawiam się czy nie połączyć tego wszystkiego bo jeśli nadwozie M06 Z 150 to jedno i to samo co Z, Z1, Z2 to mogę się tym zająć.
A jak myślicie skasować ten mój poprzedni post?
Pozdro

- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3 to najlepiej by było zrobić sondę wśród posiadaczy Ztki o dokładny symbol na tabliczce, i w ten sposób trzeba byłoby to zebrać.
Co do tej przekładki zawieszenia że w Z niby od L to wg mnie to za bzdura , już wyżej pisałem na ten temat ale w skrócie prospekt w 1959r ogłaszał Z jako model luksusowy od L jaki miałby sens wkładka zawiechy z L do Z, który miał przewyższać L?
Postu nie kasuj
Jeśli chodzi o Lampe i półke to zmiana dotyczyła "L", i następywała na przełomie 1962/1963, wtedy licznik zniknął z półki i został przeniesiony do lampy.
Co do tej przekładki zawieszenia że w Z niby od L to wg mnie to za bzdura , już wyżej pisałem na ten temat ale w skrócie prospekt w 1959r ogłaszał Z jako model luksusowy od L jaki miałby sens wkładka zawiechy z L do Z, który miał przewyższać L?
Postu nie kasuj
Jeśli chodzi o Lampe i półke to zmiana dotyczyła "L", i następywała na przełomie 1962/1963, wtedy licznik zniknął z półki i został przeniesiony do lampy.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Według posiadanej przeze mnie książki napraw z 1958 roku między modelami L i Z był troszkę więcej różnic niż piszecie. Przede wszystkim Modele Z miały już nowszą stacyjkę jak w późniejszych WSK gdy w M06 - L byla podobna do tej w Wfm. Dalej L nie posiadała standardowo światła stop (pomimo gotowego mocowania w ramie na czujnik). Błotniki w Z powinny byc takie same w całej serii - różnica widoczna pomiędzy Z1 a Z2 to sposób mocowania goleni do półek, zwiększajacy sztywność przedniego zawieszenia.
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
jannex a mógł byś wrzucić skany tej książki? Byłbym wdzięczny ![:]](./images/smilies/splash.gif)
PS Chodzi mi nie o całą książkę tylko o te informacje o których piszesz chodz cała książka też była by mile widziana Pozdro.
![:]](./images/smilies/splash.gif)
PS Chodzi mi nie o całą książkę tylko o te informacje o których piszesz chodz cała książka też była by mile widziana Pozdro.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Skany to raczej nie bo nie mam skanera. MOge wrzucić zdjęcia schematu elektryki tam jest to ładnie pokazane i zdjęcia modelu M06 - Z z pierwszych lat produkcji.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Niezgadzają mi się dwie rzeczyjannex pisze:Według posiadanej przeze mnie książki napraw z 1958 roku między modelami L i Z był troszkę więcej różnic niż piszecie. Przede wszystkim Modele Z miały już nowszą stacyjkę jak w późniejszych WSK gdy w M06 - L byla podobna do tej w Wfm. Dalej L nie posiadała standardowo światła stop (pomimo gotowego mocowania w ramie na czujnik). Błotniki w Z powinny byc takie same w całej serii - różnica widoczna pomiędzy Z1 a Z2 to sposób mocowania goleni do półek, zwiększajacy sztywność przedniego zawieszenia.
1)-rok- 1958
2)**-Brak czujnika światła "stop"
stacyjka to prawda (przecież cały przód L to wciąż wcześniejsze modele)
1) przecież produkcja L i Z ruszyła dopiero w 1959, książki czasem kłamią o datach produkcji, np w książce H Załęskiego, naprawa motocykli .... daty są pomylone np Z2- 1959-1967 czy B1- 1966-1970 jedno zawsze wszędzie się powtarza rok 1959- zaczęcie produkcji modelu Z i L
2)Jeśli mówimy tu o seryjnych modelach Z i L światło stop było w nich montowane (1959)
** W 1958 jedynym nowym motocyklem był prototyp Z czyli WSK MZ-06
Wrzucaj skany książki


MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
To nie jest książka załęskiego tylko oryginalna książka napraw, dołączana przez fabrykę do nowego motocykla. Taka w twardej oprawie, mała w niebieskim płutnie, ze schematem w środku. Moja M06-L z 1961 roku na bank nie miala stopu w serii, dopiero ja dorobiłem bo ie chcieli podbic przeglądu. Sory za jakość, ale mam tylko aparat w telefonie a on nie grzeszy jakością. Jakby ktoś chciał to wrzuce konkretne zdjęcia stron bo nie widzę sensu fotografowania całej książki.
Jesli chodzi o różnice, w modelu M06 - L zmodyfikowano w stosunku do Wfm i poprzedniczek wsk M06 oś tylnego koła. W pierwszych byla to oś dzielona ośrednicy 12 mm a w modelu Mo6- L zastosowano os przetykową, z wieńcem zamocowanym na tulei. Wpusty w wachaczu mialy średnicę większą co umożliwilo zamocowanie kół z bogatszego modelu stąd pewnie duż liczba mieszańców.
Jesli chodzi o różnice, w modelu M06 - L zmodyfikowano w stosunku do Wfm i poprzedniczek wsk M06 oś tylnego koła. W pierwszych byla to oś dzielona ośrednicy 12 mm a w modelu Mo6- L zastosowano os przetykową, z wieńcem zamocowanym na tulei. Wpusty w wachaczu mialy średnicę większą co umożliwilo zamocowanie kół z bogatszego modelu stąd pewnie duż liczba mieszańców.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jaka to jest Z3? Ma ktoś zdjęcie?WSK pisze:Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3
Głębokość błotników od Z1 i Z2 jest inna? Ciągle myślałem że taka sama.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Jeśli chodzi o mój post o głębokościach błotników to przeczytaj go jeszcze raz!!Maniekk pisze:Jaka to jest Z3? Ma ktoś zdjęcie?WSK pisze:Jeśli chodzi o Modele Z, Z1,Z2,Z3
Głębokość błotników od Z1 i Z2 jest inna? Ciągle myślałem że taka sama.

Wiedziałem ze tak bedzie :>
A co do Z3 to WSK się poprostu chyba rozpędziła zabardzo i o 1 za dużo mu wyszło

- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
W pierwszej stronie tematu kolega man on the WSK, stwierdza że model Z3 istnieje, lecz nie zdąża jak zakładał zrobić zdj tabliczki, co do swiatła stop to rzeczywiście niemam racji, zawsze myślałem że po wprowadzeniu plastykowej lampy był od razu stop a tu zonk, przeglądając różne źródła mam istny mętlik w głowie, modele Z z silnikiem L z przodem L itp itd istne szaleństwo, nie zapomnijmy jeszcze że w modelu Z z tyłu był zupełnie inny dekielek bębna, kiedyś Stary opisywał gdzieś co było dokladnie z tymi kołami z tyłu ale niemoge tego na szybko znaleźć
,

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Dekiel tylny miał wbudowany ślimak napędu prędkościomierza, piasta wciśnięty napęd ślimaka. Rozwiązanie w 100% dokładnie takie samo jak w Junaku M10 (tylko mniejsze
).

- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Panowie w 59 roku były tylko białe łatki na bakach czy jak to z nimi było bo nie wiem czy sobie robić z łatkami czy bez. Tu jest taka z łatkami : http://moto.allegro.pl/item817233393_ws ... y_756.html
i moja jest jej bliska numerem ramy.
i moja jest jej bliska numerem ramy.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Zapewne te łatki występywały tylko w okresie początku produkcji 1959 napewno, czy później?-niewiem, także swobodnie możesz namalować sobię ten ładny wzorek 

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
WSK u mnie w Z2 fabrycznie był tłumik rybka i lampka żółwik co o tym sądzisz?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Lampkę z "żółwika" na plastik zmieniono w II połowie 1958r szanse że były w seryjnym modelu M06-Z są mniej niż znikome.
Tłumik Rybka kategorycznie odpada już w prospektach z roku 1958 dotyczących modelu Z założony był tłumik "zwykły"*
*zwykły o ciut innej budowie
Tłumik Rybka kategorycznie odpada już w prospektach z roku 1958 dotyczących modelu Z założony był tłumik "zwykły"*
*zwykły o ciut innej budowie

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Być może Maniek ma Z2 z początku 1959 i zamontowali do niej części, których na papierze już montowano, ale w fabryce jednak to robiono bo np. w danym momencie mieli brak lamp nowego typu.Lampkę z "żółwika" na plastik zmieniono w II połowie 1958r
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06, -Z, -Z2, -L,
Lub stare zalegały na magazynie.Wężu pisze:np. w danym momencie mieli brak lamp nowego typu.
Z wieloma częściami tak było nie tylko w WSK`ce

Polish motorcycles never die !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość