WSK M21W2S1ex "Fellow 175"
: 2011-11-02, 23:56
Tak więc wykorzystując analityczne możliwości forum postanowiłem zebrać i jak mi się wydaje słusznie opisać w tym poście wiedzę, która wyłoniła się z cienia w kilku innych postach. Wiadomo było nie od dziś, a już na pewno z książki Zielińskiego, że na rynek holenderski szły S1 z dolnym wydechem. Mało kto jednak był w stanie dokładnie określić jak takowa WSKa wyglądała. Próby rozwiązania zagadki zostały podjęte przeze mnie kiedy zakupiłem ramę wski eksportowej z mocowaniem dolnego wydechu. Wiele zostało wtedy powiedziane i kiedy na postawione pytania odpowiedziami były tylko domysły, ostatki zwątpienia rozwiało pojawienie się na Allegro WSKi przedstawionej na zdjęciach poniżej rodem z Belgii. Ten jakże ważny i przełomowy moment sprawił, że możliwe stało się usystematyzowanie wiedzy o tym modelu. Pierwszym choć nie oczywistym wnioskiem jaki wysunąłem było stwierdzenie iż WSKi w tej konfiguracji były wysyłane do krajów Beneluksu (Belgii-Holandii-Lusemburgu), co oczywiście może okazać się moim wymysłem. Taki egzemplarz mógł trafić do Belgii z Holandii, ale niech pozostanie tak do puki nie zyskamy dowodów obalających moją tezę. Bajka była długa a teraz przejdę do suchych faktów i zdjęć oczywiście, czyli tego co każdy forumowicz lubi najbardziej. 
Co to takiego ? Najprościej będzie się odnieść do S1, a więc tą wersje odróżnia od standardu przede wszystkim większa ilość chromu, dolny wydech, manetki eksportowe, korek zbiornika na ex, uchwyty lampy bez dziur na kierunkowskazy, prostownik lukasa, prędkościomierz z magicznymi literkami KPH (kilometers per hour), no i ta lepsza jakość wykonania
Wszystkie spotkane egzemplarze posiadają mocowanie do osłony silnika. Do wersji ex stosowane były osłony bez blachy:
Choć ja dostałem ze swoją taką wersję, z tylnym mocowaniem w miejscu montowania podstawki centralnej. Obstaje, że powinna być taka jak wyżej lub wcale. Może ta była stosowana w wyczynówkach bez podstawki centralnej ?
Wzmocnienia ramy w miejscu mocowania stopek kierowcy, mocowania osłony silnika. Wnęka na akumulator: Kilka innych poglądowych fotek na konstrukcję ramy, które zrobiłem, wahacz przy mojej ramie jest z nowszego modelu powinien być tłoczony. Oto kilka innych egzemplarzy potwierdzających istnienie konfiguracji, na początek 2 fotki z Holandii: Nie zidentyfikowany egzemplarz w wątpliwej sprawności towarzystwie
Dołączam fotki mojej padliny i jeszcze jednej, która kiedyś była na allegro.
Co jeszcze ? Sztuki te posiadają silnik W2 i w przeciwieństwie do s1ex z górnym wydechem z przodu koło 18 cali. Tabliczka ku pamięci

Co to takiego ? Najprościej będzie się odnieść do S1, a więc tą wersje odróżnia od standardu przede wszystkim większa ilość chromu, dolny wydech, manetki eksportowe, korek zbiornika na ex, uchwyty lampy bez dziur na kierunkowskazy, prostownik lukasa, prędkościomierz z magicznymi literkami KPH (kilometers per hour), no i ta lepsza jakość wykonania

Choć ja dostałem ze swoją taką wersję, z tylnym mocowaniem w miejscu montowania podstawki centralnej. Obstaje, że powinna być taka jak wyżej lub wcale. Może ta była stosowana w wyczynówkach bez podstawki centralnej ?
Wzmocnienia ramy w miejscu mocowania stopek kierowcy, mocowania osłony silnika. Wnęka na akumulator: Kilka innych poglądowych fotek na konstrukcję ramy, które zrobiłem, wahacz przy mojej ramie jest z nowszego modelu powinien być tłoczony. Oto kilka innych egzemplarzy potwierdzających istnienie konfiguracji, na początek 2 fotki z Holandii: Nie zidentyfikowany egzemplarz w wątpliwej sprawności towarzystwie

Co jeszcze ? Sztuki te posiadają silnik W2 i w przeciwieństwie do s1ex z górnym wydechem z przodu koło 18 cali. Tabliczka ku pamięci
