Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
-
marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marwsk » 2007-01-08, 22:03
Poszujuje wszelkich informacji na temat WSK BARRON, głównie fotografii, a takze informacji dotyczacych SILNIKA. Szczegolnie bylbym wdzieczny za info w czym jeszcze byla montowana ta jednostka, gdzie czegos takiego szukac.
Jak najwiecej zdjec...

''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
-
Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
- Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sebastian440 » 2007-01-10, 00:30
W motocyklu tym zastosowano silnik minarelli 125/5 firmy moto-marelli. Silnik miał 14 KM i 15 Nm. Opis znajduje się w książce poskie motocykle skąd mam dane. Całkiem ciekawe moto.
-
Berek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
- GG: 0
- Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Berek » 2007-01-11, 00:58
"W 1977 Roy Cary z firmy Barron Eurotrade z hornchurch (EsseX)podpisał umowe z polskimi zakładami na dostawę d W.brytanii czesci jezdnych do motocykla klasy 125ccm.które miał byc montowane z dwusuwowymi pięciobiegowymi włoskimi napędami (szczeliny sterowane tłokiem) Minerelli.Ta nietypowa fuzja okazała sie nietrafiona i Barron wkrótce wstrzymał produkcję koncentrując sie na imporcie włoskich jednośladów"
Cytat z encyklopedii motocykli wydanej przez Muże.Tylko tak mogę pomóc.Choć jest w niej sporo błędów o WSK to myślę że angol co to pisał w angielskich sprawach sienie pomylił.
Ostatnio zmieniony 2007-01-11, 09:57 przez
Berek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
DamianWSK
- Posty: 107
- Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
- GG: 4538279
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
-
Kontaktowanie:
Post
autor: DamianWSK » 2008-03-02, 20:28
Zapewne były też nieznacznie różniące się od siebie różne wersje Barronów. Ten na poniższym zdjęciu ma licznik w puszcze umieszczonej pośrodku, stacyjkę pod bakiem,chromowane błotniki i nie ma lusterek.
-
Fenix
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fenix » 2008-03-03, 10:58
Przy okazji tego zdjęcia zauważcie, że cały przód z Barona znalazł się potem w Perkozie i Kosie!
-
rykun
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rykun » 2008-03-03, 17:24
Mi wygląda na to że cała rama jest od perkoza. Gdzieś czytałem że stosowany był do tego silnika gaźnik delorto 25mm.
-
DamianWSK
- Posty: 107
- Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
- GG: 4538279
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
-
Kontaktowanie:
Post
autor: DamianWSK » 2008-03-03, 18:13
Rama nie jest z Perkoza, ponieważ uchwyty silnika są inne.
-
1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 1angel » 2008-03-03, 18:13
Silnik Minarelli o pojemności 125ccm i mocy 10,3kW (16,5KM) gaźnik Dellorto o średnicy gardzieli 25mm , WSK 125 Barron montowana była w latach '76-77 przypuszczalnie wypuszczono 105 egzemplarzy
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marwsk » 2008-03-17, 21:00
to jest zupelnie inna rama niz w perkozie. szczegolne roznice widac pod siodlem. zastosowano inne mocowanie tlumika.
Motocykl ze zdjecia powyzej jest to wersja przedprodukcyjna. Nie posiada konsoli zegarow, tylne kolo przypuszczalnie posiada beben tylko 135mm. Pozniejsze wersje mialy konsole jka w perkozie i tylny beben 150mm.
moze posiada ktos jakas wiedze o posiadaczach silnika minarelli. osobiscie poszukuje takiego silnika. szukam osoby ktora za pieniadze podejmie sie sprowadzenia silnika (ew motocykla z tym silnikiem).
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
-
marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marwsk » 2009-07-08, 19:39
Zdjecia motocykla wsk barron z pazdziernika 1977roku. Widac wyraznie,ze wyszly dwie wersje motocykla wsk na silniku minarelli. Jedna z konsola od perkoza, druga z pojedynczym licznikiem i stcyjka samontowana pod zbiornikiem. Czy posiada ktos jakies info na ten temat? Moze jakies dodatkowe fotografie?
Tu sa w lepszej jakosci na fotosiku:
Ponizej dodaje link do firmy produkujacej zawieszenia przednie dla barrona. W motocyklu zastosowano widelec z dolu strony:
http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/ ... Wforks.htm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
-
bronek-2007
Post
autor: bronek-2007 » 2009-12-12, 00:35
-
qwerty
- Posty: 88
- Rejestracja: 2009-08-26, 20:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Płock
-
Kontaktowanie:
Post
autor: qwerty » 2009-12-12, 13:31
fajnie

ale barron ma tłumik wiekszy i mniej sportowy niz ten z filmiku wiec pewnie wyciszony
to jest (chyba) Newman Indian ME125
a tu ciekawy pdf.
http://www.cyclechaos.com/uploads/Manua ... Manual.pdf
Silnik, 2 koła i mina wesoła

-
qwerty
- Posty: 88
- Rejestracja: 2009-08-26, 20:42
- GG: 0
- Lokalizacja: Płock
-
Kontaktowanie:
Post
autor: qwerty » 2010-01-17, 13:08
takie cuś mam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-01-17, 13:57 przez
qwerty, łącznie zmieniany 1 raz.
Silnik, 2 koła i mina wesoła

-
Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Shoei » 2011-01-11, 21:11
Zdjęcia Barrona z oryginalnej książeczki "Owner's Manual"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Shoei » 2011-02-17, 00:50
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2011-02-17, 10:34
-
Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
- Lokalizacja: Adelnau
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin » 2011-06-27, 00:21
dla upamiętnienia... nawet naklejka na boczku oryginalna, a się zastanawiałem co to jest

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marwsk » 2011-07-01, 12:22
Nowy właściciel się nie ujawnił. Miał dostatecznie dużo czasu na transport do Polski. Wrzucam resztę zdjęć z aukcji. Niech model ten przestanie być wiedzą tajemna:) Rok produkcji 1977, pierwsza rejestracja wrzesien 77.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
-
hartman
Post
autor: hartman » 2011-07-01, 13:23
Stan to chyba lepszy jak z fabryki.Chyba nikt nim nie jeździł.Śmieszą mnie tylko zegary wyskalowane do 100mph.Na tym silniku chociaż 105 km/h to jechało ? Swoją drogą pewnie dalej będzie stał pod kocem
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości