WSK Export 125, 175
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
WSK Export 125, 175
WSK-i to również motocykle wysyłane do różnych krajów i przygotowywane pod użytkowników z różnych stron świata. I tak motocykl M21W2S w wersji amerykańskiej charakteryzował się dozownikiem oleju umieszczonym w zbiorniku paliwa. Wersje exportowe były znacznie staranniej wykańczane oraz pokrywała je spora ilość chromów. Wersje idące do ciepłych krajów np. Indie posiadały również zmieniony tłumik szmerów ssania. To tylko przykłady charakterystycznych elementów motocykli tej wersjii. Motocykle te stanowiły jedynie mały odsetek produkcji dzięki czemu są dziś gratką dla kolecjionerów. Poniżej parę zdjęć motocykli exportowych. Temat jest dość obszerny więc warto zabrać głos w temacie.
Zdjęcia z książki "Polskie motocykle 1955-1985" H.Załeskiego
Zdjęcia z książki "Polskie motocykle 1955-1985" H.Załeskiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Elementem stosowanym w usportowionych wersjach eksportowych są składane podnóżki kierowcy. Takie podnózki można spotkać również w pierwszych egzemplarzach WSK Sport 2. Dzięki sprężynie, podnóżek utrzymywany jest w pozycji otwartej. Po uderzeniu np. w kamień czy korzeń, składa się, aby po ominięciu przeszkody wrócić do pierwszej pozycji. W motocyklach, które wyposażono w opisaną wyżej część, montowano również inną dźwignię hamulca tylnego (była inaczej wygięta), chociaż nie jest to regułą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
- marwsk
- Posty: 169
- Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
- GG: 7969515
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Czy słyszał ktoś o sporcie w wersji amerykańskiej z innego źródła niż z książki Zielińskiego? Osobiście nigdy się z takową nie spotkałem, nie widziałem jakiejkolwiek wzmianki o dozowniku oleju, chyba najbardziej charakterystycznym elementem tej wersji?
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Znalazłem w necie zdjęcie jednej wsk która znajduje się w stanch należy ona do faceta który ma pokaźna ilość polskich motocykli. Chociaż mi wydaje się żę to zwykły Sport Ex.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-01-12, 01:02 przez Sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
jak wiadomo w motocykalch WSK, które szły na eksport były stosowane baki z nakładkami chromowanymi
fota
fota
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-01-12, 14:22 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Jak myślicie co to za motocykl. czy jest to wersja exportowa czy jakiś własny custom. Uwage trzeba zwrócić na gumach zawiesznia. Silnik to W2BExS czyli taki jak w sportach 2. Bęben przedni też posiada identyczny zabierak jak w sportach wiec chyba jakiś "skaładak" to nie jest. Do tego trzeba dodać chromowany wydech i zegary. A co wy o tym myślicie??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gaceczkos
- Posty: 203
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
- GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Taki uchwyt był przy każdej WSK (jednoramowej). Służy on przede wszystkim do stawiania motocykla na podstawce centralnej. Zazwyczaj taki uchwyt znajdował się wyłącznie po lewej stronie, chociaż czasami montowano i z lewej i z prawej strony i wtedy takie uchwyty mogą służyć jako "punkt zaczepienia" dla pasażera. Ciekawostką jest fakt, że w wersjach eksportowych z górnym układem wydechowym montowano także uchwyt z prawej strony, z tym, ze był on wygięty do góry, gdyż w innym wypadku zawadzałby o tłumik.Sławek pisze:Mam pytanie uchwyty pasażera były tylko w exportach(zdjęcie 2)??
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2007-01-04, 20:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Ostatnia WSK M06B3 1975
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Mocno oglądałem pewną wersję exportową na przetargu. Spawy były mniej widoczne a osadzenie blokady kierownicy z dodatkową "zasłonką" - jakby miała być cała zaspawana od góry ale nie była bo były szpary. Licznik w milach, kierunki, bak z chromem i gumami, chromowane puszki i błotniki ale dolny wydech i zwykłe przednie zawieszenie. Niestety nie udało mi się jej nabyć.
M06B3 1975 w oryginale
- Romano
- Posty: 198
- Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Poddębice
- Kontaktowanie:
Rozeznania nie mam w tym temacie ale może było to robione celowo raz że ze względu na klimat panujący tam a jest on bardziej wilgotny niż u nas ,częste mgły opady itp i może dla tego nasi specjaliści woleli się zabezpieczyć dodatkową warstwą lakieru i podkładu i może stąd gotowe elementy malowane na czarno poddano ponownemu malowaniu podkładem i lakierem , Jak napisałem wyżej to tylko takie moje sugestie odnośnie tego tematu
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72 - Lokalizacja: Adelnau
- Kontaktowanie:
może co nie co o samej WSK M06 B3 Ex ( Riviera ) wrzucam lepszą fotke tego modelu gdzie można zaobserwować ( na poprzedniej co dał Sebastian440 jest słabej jakości ) że głowica posiada 3 wkładki wyciszające ( fota 2 ) i ze ma składane podnóżki gdzie jest to dla mnie nowością ( ja przy swojej niestety takich nie posiadam
)

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marekproca
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Ja dorzuce fotki bębna exporta. Różnice są następujące:
- Dodatkowa, stalowa tulejka na prowadnicy ośki,
- Inny wybierak
- Stalowe elementy pochromowane na miedziowym podkładzie, alu wypolerowane
- Brak nadlewu na bębnie do uchytu linki, a takze inaczej 'wyrzeżbiona' prowadnica linki w śrubie

- Dodatkowa, stalowa tulejka na prowadnicy ośki,
- Inny wybierak
- Stalowe elementy pochromowane na miedziowym podkładzie, alu wypolerowane
- Brak nadlewu na bębnie do uchytu linki, a takze inaczej 'wyrzeżbiona' prowadnica linki w śrubie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marekproca
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- marekproca
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
- GG: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości