Strona 1 z 7
WSK M06B3 Pak 125
: 2007-02-06, 19:47
autor: Kapiii
Znalazłem ciekawe fotki PAK-a na necie:
motory013.jpg
Z tego co mi wiadomo to ten motocykl niema za dużo wspólnego z pakiem aczkolwiek mogę sie mylić . Swego czasu ten motocykl był na allegro i sprzedający wyraźnie napisał że jest to składak gdyż jego ojciec pracował w Świdniku i miał dostęp do części które były montowane w exportach .
Różnice są zauważalne. Z tego co mi wiadomo bak jest od exporta, Pak posiadał taki sam, jaki był stosowany swego czasu w Kobuzie (np. 77r.), inny tłumik, zwężony na końcu, kierunki z Dudka (okrągłe, chromowane). Moje oko tyle zauważyło, poprawić jeśli się myle...

Foto prospektowe:
pak125ccm1975.jpg
Ja czekam na dal na zdjęcia Paka Sami Wiecie Kogo...

: 2007-02-11, 10:52
autor: Marcin
wrzucam oryginalne osłony boczne do PAK'a są one od WSK-i, która jest na zdjęciach wrzucone przez Firewall'a, ( nie mam pozwolenia na pokazywanie tych zdjęć gdyż straciłem kontakt z tym człowiekiem, ale mam nadzieje ze sie nic nie stanie, jeśli jakość to ma pomóc w rozszyfrowaniu tego modelu ) jak koledzy wcześniej pisali to jest składak, ja to nazwałem tuning z PRL-u, gdyż był ulepszany w tamtych czasach...., wracając do tych osłon prawa jest zamalowana ale prześwituje napis PAK natomiast lewa jest idealna nawet oznaczenie poj. jest na swoim miejscu.
: 2007-04-22, 20:25
autor: V BIEG
Dzień dobry,
Może włożę "kij w mrowisko" ale moim zdaniem model PAK to mit. Nigdy takiego nie było , a napis PAK uzyskuje się w "oryginale"

przez delikatną przeróbkę napisu BĄK.
Jeżeli zaś taki model istniał to bardzo proszę o wskazanie materiałów źródłowych dotyczących takiego motocykla.
: 2007-04-22, 20:28
autor: Sobi
Są nawet fabryczne zdjęcia tego motocykla wiec jak mógł nie istnieć.....?
: 2007-04-22, 20:47
autor: Marcin
V BIEG pisze:
Może włożę "kij w mrowisko" ale moim zdaniem model PAK to mit. Nigdy takiego nie było , a napis PAK uzyskuje się w "oryginale"

przez delikatną przeróbkę napisu BĄK.
-
kompletnie nie rozumiem - jaka przeróbka, zauważ ze WSK-i PAK miały osłony starego typu czyli te większe więc na takich osłonach nigdy nie było napisu BĄK
a co do autentyczności modelu to się zgadzam z Sobim, zdjęcia mówią same ze siebie
: 2007-04-22, 23:28
autor: ŻbiKu
No dokładnie dla mnie to też kompletna bzdura co Vbieg napisałeś, chyba sam jesteś jednym z tych jak to nazwałeś
innych "znafcóf" którzy to wiedzą
: 2007-04-25, 20:27
autor: Kapiii
Trzeba tu nadmienić że ta wersja M06 B3 była tylko przymiarką przedprodukcyjną i raczej niestety taką przed przymiarką (nie jak to mialo miejsce z Kraską czy Perkozem którego mimo przygotowań nie wdrożono do produkcji). Z pak-iem jest inaczej jest to tylko konfiguracja detali wlożona po to by uatrakcyjnić model, trzeba pamiętac w jakim to czasie się odbywa, czyli lata 74 -77 najlepsze dla fabryki i modeli i wersji. Co do dokumentacji oczywiście jest jej malo lub niewiele lecz jest, są zdjęcia i relacje pracownikow, niestety nieliczne i rozbierzne. Czasy konca lat 70 to liczne sukcesy fabryki i czasy propagandy sukcesu ery Gierka, oraz co najwazniejsze to czasy prób opanowania rynku dla zyskania dewiz (pieniedzy zachodnich). Kierunek Pakistan, Indie czy pobliskie kraje subkontynentu Indyjskiego to ten w którym miano już liczne sukcesy np. z shl czy wfm, osa więc nie dziwi mnie że próbowano się tam wepchac z WSK bo to dobry motocykl (solidnie wykonany na totalnie syfiaste drogi) sprawdzony na naszych wiochach i co najważniejsze tak zwane kraje trzeciego swiata mialy olbrzymi rynek do opanowania, przez tani motocykl. Dlatego mnie akurat nie dziwi i nie zaskakuje to ze próbowano PAK-a stworzyc.
: 2007-04-28, 09:41
autor: V BIEG
Witam
Dziekuję Kapiii za wyważoną opinię na temat Pak-a.
Oczywiście nie ma powodów abym watpił w zapewnienia o istnieniu modelu WSK PAK ale nie ma też powodów abym wierzył w jego istnienie ( lepiej powiedzieć - wiedział na pewno)
Cały czas pozostaje aktualna moja prośba: jeżeli macie dostęp do zdjęć z epoki lub jakichkolwiek materiałów pisanych z "tamtych lat" proszę dajcie znać lub zapodajcie na forum jakiś skan.
: 2007-05-13, 13:02
autor: Sławek
Mam kumpla który ma paka w oryginale więc ten model istnieje i wiadomo że malowano je na yellow bahama, licznik w milach itd.
: 2007-05-13, 20:31
autor: V BIEG
Dzień dobry,
Cały czas pozostaje aktualna moja prośba: jeżeli macie dostęp do zdjęć z epoki lub jakichkolwiek materiałów pisanych z "tamtych lat" proszę dajcie znać lub zapodajcie na forum jakiś skan.
Sławku, jeżeli twój kumpel ma PAK-a w oryginale zrób, proszę, zdjęcie tabliczki znamionowej i daj na forum.
Z góry dziękuję
Miłego dnia
: 2007-05-13, 22:17
autor: Sławek
Ok zrobie zdjęcia ale dopiero w przyszła niedziele bo będe do niego jechał w niedziele.
: 2007-07-09, 18:59
autor: golfer
Witam koledzy, znalazłem na necie ogłoszenie. WSK PAK moim zdaniem istnieje na prawdę. Może wyszło ich niewiele ale są. Na pewno jest to jakaś mieszanka pomiędzy częściami z Dudka a klasyczną wsk. Zamieszczam zdjęcia.
: 2007-07-10, 09:57
autor: Marcin
Moim skromnym zdaniem jest to WSK PAK

: 2007-07-11, 11:38
autor: 125 arek
tak to chyba pak wersja na eksport z licznikiem na mile
: 2007-07-11, 11:45
autor: Maciek
125 arek pisze:tak to chyba pak wersja na eksport z licznikiem na mile
Przeciez wszystkie Paki byly na eksport, według mnie to jest Pak
: 2007-07-20, 01:15
autor: Kapiii
V BIEG, ile ty masz lat?? 8?? Po twojej wypowiedzi śmiem tak twierdzić. Żałosne...
Co do PAK-a załączonego na poprzedniej stronie, zakupiłem go, jak wróce do domu napisze Wam czym się charakteryzował i czym różnił od reszty modeli. PAK jest bardzo ładny, i różni się zdecydowanie od typowych trójek

Nie żałuje zakupu. Aktualnie to 5 model w mojej skromnej stajni ale Lelun niedlugo odlatuje...

Co do Twojej teorii na temat Paka tzn. rzekomego przekształcenia liter BĄK na PAK, polecam zapoznanie się z wyglądem obu napisów, a następnie napisać wniosek.
Wiesz coś na temat tego modelu prosto z fabryki? Podziel się z nami. Ja niestety nie mam chwilowo ani grama czasu, do tego nie mam tutaj gdzie jestem połączenia z netem i korzystam z uprzejmości mojej niuni, ale jak wróce do domu to się za to wezme.
PS. w celu uniknięcia dalszych problemów polecam zapoznanie się z regulaminem a następnie uzupełnienie wymaganych danych w profilu - wiek.
: 2007-10-15, 23:26
autor: wueskajarka
"Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli" - minęło 2000 lat a hasło nadal aktualne (pozdrowionka dla kolegi niedowiarka).
A teraz (też z dedykacją dla kolegi) parę fotek :
PAK nr 1
918e199edffca78c.jpg
36c6e770447228a9med.jpg
f38a86fe67a1aa48.jpg
f1b99c82a259781e.jpg
PAK nr 2
2d00eee6dbda6cf1.jpg
6ffcf9c19491b950med.jpg
f74e327adf41b487med.jpg
ef8e28c84faad342.jpg
Niech PRAWDA zwycięży CIEMNOGRÓD
Bajlamos kompanieros ...
: 2007-10-16, 23:53
autor: korba222
Witam . Trafiłem tu z konkurencyjneo forum gdzie poruszono ten wątek. Przedstawiam zdjęcie PAKA i PICa. Stere z jakiegoś folderu lub innych materiałó. I na koniec zdjcie mojego Paka. Chociaz jest on troche inny niż na zdjęciach i ktos mi sugerował że to zbieranina. To dodam że jescze że jestem trakcie zdrapywania farby z boczku i na początku ujrzałem P ale troche mniejsze niz na zdjeciach. Niestety nie a sie tego zrobic dokladnie bo zchodzi farba razem z napisem miejscami. Dajcie jakis sposub sprawdzony zeby to ladnie zlazło.
: 2007-10-18, 10:38
autor: V BIEG
dzień dobry,
Dzięki za piękne fotki!
Jeżeli PAK-a można uznac za zjawisko nadprzyrodzone to PIC jest już prawdziwym objawieniem
Jako niedowiarek

muszę jednak skreślić parę słów więcej, oczywiście nie wychodząc ze swojej roli
Poniżej jest link do oficjalnej strony producenta motocykli WSK i historii fabryki tam zamieszczonej. Równiez słów kilka na temat produkcji motocykli w WSK ( chociaż moim zdaniem za mało) można sobie poczytać.
http://www.pzl.swidnik.pl/PL1000/03_his ... dnik_8.htm
Jako żywo w wykazie produkowanych modeli nie ma ani słowa o PAK-ach, PIC-ach , HYC-ach ( wersja crossowa

).
Aby jednak wyjaśnić sprawę do końca bardzo proszę szcześliwych posiadaczy PAK-ów i PIC-ów o podanie numerów seryjnych ram swoich motocykli a ja obiecuję, że w formie pisemnej poproszę WSK o informacje do jakiego typu motocykla ta konkretna rama została zastosowana. Jak napiszą " do PAK-a, PIC-a,HYC-a" to grzecznie i pięknie przeproszę za moje wątpliwości a jak nie ....to czekam na propozycje
PS. Prośba o podanie źródła pochodzenia "oryginalnych" zdjęć PIC-a i PAK-a
Miłego dnia
: 2007-10-18, 20:03
autor: wueskajarka
Ale się narobiło ! PRZYZNAJĘ ŻE SPREPAROWAŁEM ZDJĘCIA TYCH PAKÓW ! Proszę nie nasyłać na mnie CBA , ABW , CBŚ , ABC , XYZ , HÓJ i innych ! Pakuję plecak i zmykam za morze ! Nie mogę spać, jeść itd. A tak poważnie to musimy udowodnić teraz, że nie jesteśmy wielbłądami ... a nasze PAKi istnieją. Obawiam się jednak, że nawet jak podamy te numery (intrygujące żądanie) to i tak kolega napisze, że "nie ma takiego miasta Londyn" bo np. w archiwum coś się spaliło, zaginęło i chomiki zżarły. A tak naprawdę to więcej humoru niż w tym temacie to jest tylko na stronach z kawałami. A wy jak myślicie ? Podajemy mu te numery czy robimy mu numer i nie podajemy ? Pozdrawiam i zapewniam, że nieźle się bawię (przejechałem z Gorzowa do Zamościa i z powrotem 1400 km i kupiłem podróbkę ??). Zdjęcia są na Polmocie, wzory emblematów też. Jeden PAK z Zamościa od nowości (mam dowód rej. od pierwszego właściciela), drugi PAK ze Śremu (wielkopolska), trzeci, czwarty ... To jest jak liczenie baranów ... Naprawdę nieźle się bawię wbrew pozorom. A hoj jak mówią Indianie - nr ramy 1477501 , nr silnika 1109931 , M06B3 , prod. rok 1975 , 1 rej. 18.08.1976. Wykaż się kolego w interesie nas wszystkich i naszego zdrowia fizycznego i psychicznego a może nawet naszych potomków ...
