Strona 1 z 2

WSK M061

: 2009-12-03, 23:50
autor: szary07
Mam pytanie czy ktoś posiada wiedzę na temat takiego modelu?
Poniżej foto trzech modeli które były na allegro.

Pierwsza:
825584924_3.jpeg
825584924_4.jpeg
825584924_5.jpeg
825584924_7.jpeg
Druga:
834298095_3.jpeg
834298095_4.jpeg
834298095_5.jpeg
Trzecia:
842798723.jpeg
842798723_1.jpeg
842798723_2.jpeg
842798723_3.jpeg

Re: Wsk m061

: 2009-12-03, 23:56
autor: Anzel
Nie wiem czy warto sugerować się tą aukcją,podejrzewam że to jakiś błąd.Ani Zieliński ani inne źródła pisane nie informują nas o choćby próbach o nazwie "61",choć można by wnioskować związek z rocznikiem.

Re: Wsk m061

: 2009-12-04, 17:32
autor: Szczepan
Jakiś szczególnych różnic nie widać z modelem podstawowym ale 1 raz o tym słyszę ciekawe.

Re: Wsk m061

: 2009-12-04, 22:23
autor: lukh6
Ja żadnych różnic w porównaniu do zwykłej nie widzę

Re: Wsk m061

: 2009-12-04, 23:23
autor: szary07
Jak to nie widzisz... Slabo sie przygladasz np. Tylny blotnik jest z wersji Z

Re: Wsk m061

: 2009-12-05, 00:12
autor: Mtx50
szary07 pisze:Jak to nie widzisz... Slabo sie przygladasz np. Tylny blotnik jest z wersji Z
Mi to na "Z" wygląda tyle że błotnik płytki z przodu ...

Re: Wsk m061

: 2009-12-05, 02:32
autor: szary07
A tu cie zaskocze kolego bo pierwsze Z-etki z roku 1959 mialby przednie zawieszenie takie samo jak na zdjeciu ten i blotnik tez byl plytki... A ten na tabliczce ma normalnie napisane M061...

Re: Wsk m061

: 2009-12-05, 12:08
autor: Stary
Warto jeszcze zaznaczyć, że to dwa różne egzemplarze, bo niektórzy pewnie tego nie zauważą.

Re: Wsk m061

: 2009-12-05, 12:32
autor: szary07
powiem wam ze to jest identyczny model jak model m06 Z z pierwszego roku produkcji tzn. 1959 mam taki w swoim garażu jest identyczny pełne piasty przód starego typu przedni błotnik od m06, tylko czemu ma M061 oto jest pytanie?

Re: Wsk m061

: 2009-12-05, 13:56
autor: WSK
Stawiam na pierwsze serie M06-L i M06-Z , warto zauważyć że cyfra "1" jest wybita tak jak w przypadku Z1,Z2,Z3 i oznacza pewnie jakiś okres produkcji lub 'cos zupełnie innego'?, bliżej podchodząc byłaby to przejściówka pomiędzy modelem starej generacji M06 i nowej M06-Z i M06-L, lub ostatni wypust M06(rok 1959 i nadal produkcja M06**), warto by było dokładnie ustalić w którym kwartale,miesiący wypuszczono oficjalnie M06-Z i L.
Te wszystkie M06-1 łączy- zawieszenie przednie,koła na pełnych bębnach,(logo na baku jeszcze starego typu) oraz licznik w lampie, warto zauważyć że w 1959r był jeszcze licznik w półce przy tym zawieszeniu- podsumowując mętlik modelowy który zaburza wcześniejszą koncepcje,

**- tak jak w przypadku L i Z w 1964 była przecież jeszcze produkcja a wszedł wtedy M06-64

P.S: Przy okazji moglibyśmy w końcu rozgryść te Ztki (1-2-3?) i ustalić lata i innowacje dla tych cyfr w Z.

P.S2: Może M06-1 to tajemnica Z'tek z zawieszeniem sprężynowym?

Re: WSK M061

: 2009-12-05, 13:59
autor: Stary
Czy ktoś zauważył, że na wszystkich tabliczkach model silnika to S01, a we wszystkich trzech motocyklach zamontowany jest S01-Z? Oczywiście zakładając, że silniki nie były wymieniane to tabliczka się myli. Właściciel 2 sztuki pisze w aukcji, że sprzedaje tylko z oryginalnym silnikiem widocznym na innym zdjęciu - również S01-Z. Wszystkie maszyny są z 1959 roku. M06-Z z 1960 miała bite na tabliczce już S01-Z. Jak na moje to stare tabliczki nabijali, albo jeszcze nie było oficjalnie nowych oznaczeń silników ;-) Albo ta "1" po M06 ma oznaczać zmiany w stosunku do zwykłej M06 z 1958 roku? Trzeba dojść do tego na jakim numerze ramy skończył się 1958 rok. Bo w 1959 wprowadzono podział na "L" i "Z", może te kilka tysięcy egzemplarzy to już zmodyfikowane M06 jednak nieoznaczane jeszcze "L" i "Z" - bo marketing PRL-u jeszcze nie wymyślił nazw nowych modeli?. Kto to zgadnie, same domysły ;-)


Edit: widzę, że się z kolegą WSK wypowiedzieliśmy w tym samym momencie :) Mało tego zgadzamy się :P

Re: WSK M061

: 2009-12-05, 14:14
autor: WSK
Dokładnie ;), same domysły, zauważcie też że pełne bębny są zawsze- czy to płytki zestaw błotników czy głęboki., mogło być też tak że zostało im ram od M06 to wrzucono materiały z L i Z, lub tak jak piszesz Stary nie było jeszcze nazwy Z i L, to nabito "1" do M06 wrzucono nowego typu błotniki i cały zestaw, albo to model przed wprowadzeniem zawieszenia olejowego, lub odwrotnie tzn została nadwyżka starego zawieszenia to musiało to znaleźć zbyt ;), heh można tak cały dzień ;D ,

Ciekawi mnie też czy ten model szedł równo z L i Z czy był Przed nimi, ale trzeba by to ustalać po nr tabliczki.

Re: WSK M061

: 2009-12-05, 15:51
autor: szary07
Temat idzie bardzo ciekawie:) Licytuje ta jedna sztukę może uda mi się wyrwać. Kurcze interesujące, a nigdzie nie ma opisanego takiego modelu albo nawet wzmianki o nim. Zaciekawiła mnie wypowiedz WSK był taki model jak wsk m06 Z3? W jakich latach produkowana? Brakuje w mojej kolekcji takiej chociaż bardzo mnie interesuje temat wsk to o takiej nie słyszałem...

Re: WSK M061

: 2009-12-05, 18:41
autor: WSK
Przeczytaj pierwsze 3 strony tematu o M060Z i L, jedna osoba wspomina tam o tym iż na 100% widziała taki model (Z3), o ile pamietam miało być zdj tabliczki ale użytkownik nie zagląda na 4um, Jeśli ktoś umiałby rozpoznać po nr ramy tych M06-1 to niech poda nam kwartał w którym zostały wykonane.

Re: WSK M061

: 2009-12-05, 23:12
autor: szary07
Mi sie wydaje ze to raczej nie prawda z ta z3... Ale rozne rzeczy z tej fabryki wychodzily to moze i prawda...
A moze ktos wie jak byly robione tabliczki?

Re: WSK M061

: 2009-12-06, 15:38
autor: Sebastian440
Popraw błędy w swoich postach pisałem Ci już o tym na PW.

Re: WSK M061

: 2009-12-07, 22:02
autor: man on the WSK
[quote="WSK"]Przeczytaj pierwsze 3 strony tematu o M060Z i L, jedna osoba wspomina tam o tym iż na 100% widziała taki model (Z3), o ile pamietam miało być zdj tabliczki ale użytkownik nie zagląda na 4um.

Tak to ja o tym pisałem. Niestety gdy miałem już robić zdjęcie to zauważyłem, że napis na tabliczce został niezbyt profesjonalnie przebity na Z3 z powodu niewielkich wiejskich przeróbek na ramie wykonanych przez właściciela. Za niepotrzebny zamęt przepraszam.

Re: WSK M061

: 2009-12-07, 22:58
autor: Stary
Czyli Z3 nie istnieje. Amen - kolejny mit, ostro siany na forum rozwiany!

Re: WSK M061

: 2009-12-29, 08:39
autor: Stary
No to chyba zagadka rozwiązana.

Poniżej tabliczka o numerze 115xxx napis "M06-Z1".
Na tabliczkach wcześniej numery 105xxx oraz 126xxx ale model "M06 1".

Zauważmy, że tabliczka M06-Z1 jest numerowo pomiędzy "M06 1". Czyżby w Świdniku zalegało trochę bonusowych tabliczek M06 i po prostu bili na czym popadło? :P Wczoraj natknąłem się na tabliczkę z napisem "M06-Z" ale na Z (malowane) nabite jest L ! Wrzucę z czasem fotkę.

Wszystkie te egzemplarze to M06Z z przodem od L. Czy to fabryka? Możliwe, trzeba sprawdzić sposób klinowania przedniego hamulca w lagach.

Re: WSK M061

: 2009-12-29, 13:09
autor: Junak
Nie wiedziałem o tym temacie. W porównaniu do poprzedniego to dużo więcej się można dowiedzieć o tym modelu .

Czy w 59 były WSK M06Z z normalnym zetowskim przodem i błotnikiem ?
Ten model wyżej WSK to jest M06Z czy M06 Z1 ?