WSK M24 : 90 i 125
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
WSK M24 : 90 i 125
Rama i osprzęt to zupełnie nowa konstrukcja. Zaprojektował to Mgr inż. Edward Mazur. Pojemność wynosiła 90 i 125 ccm. Silniki zaprojektowała Politechnika Krakowska a prototypy (silnika) wykonała Nowa Dęba. Wersje silników były dwie:
- 90 ccm 10 KM - wersja silnika (?) 105
- 125 ccm 14 KM - wersja silnika (?) 108
Silniki znalazły się w fazie prób, lecz ich innowacyjne wykonanie i nowoczesność stanęły na przeszkodzie we wprowadzeniu ich do seryjnej produkcji.
Przyjrzyjmy się wyglądowi.
- kierunkowskazy w obu wersjach to tak zwane bańki - błotniki są płytkie, chromowane: prawdopodobnie pochodzą z modelu M21W2 "Dudek" (być może są specjalnie przystosowane do tej ramy) - warto zwrócić uwagę na tylną lampę - czy to nie Lucas? - amortyzatory w obydwu wersjach są odkryte (goła sprężyna) - siedzenie także jest to samo dla dwóch wersji: z aluminiową ramką, pokrowiec z przeszyciami - tłumik "z wyglądu" jest ten sam. Nie ma możliwości sprawdzenia "bebechów" - jedną z charakterystycznych części modelu M24 są boczki. W modelu 125 ccm są dłuższe niż te z modelu 90 ccm. Poza tym na każdym z nich widnieje naklejka (?) "125" i "90". - baki w motocyklu M24 na pierwszy rzut oka wydają się być łezką z pierwszych wersji M21W2 "Kobuz", leczy kiedy przyjrzymy się dokładniej zaważymy kilka różnic, m.in. zagłębienie w baku obok gumowej nakładki. Poza tym zbiornik jest jakby mniejszy od "kobuzowego".
- lampy przednie wyglądają na takie same. Zapewne standardowe, stacyjka po lewej.
- silniki z zewnątrz są identyczne. Zębatka po lewej stronie motocykla.
Zdjęcia: Sebastian440 (dwa pierwsze) i Savier, tekst: Savier. Zakazuję kopiowania materiałów jak i całego artykułu.
- 90 ccm 10 KM - wersja silnika (?) 105
- 125 ccm 14 KM - wersja silnika (?) 108
Silniki znalazły się w fazie prób, lecz ich innowacyjne wykonanie i nowoczesność stanęły na przeszkodzie we wprowadzeniu ich do seryjnej produkcji.
Przyjrzyjmy się wyglądowi.
- kierunkowskazy w obu wersjach to tak zwane bańki - błotniki są płytkie, chromowane: prawdopodobnie pochodzą z modelu M21W2 "Dudek" (być może są specjalnie przystosowane do tej ramy) - warto zwrócić uwagę na tylną lampę - czy to nie Lucas? - amortyzatory w obydwu wersjach są odkryte (goła sprężyna) - siedzenie także jest to samo dla dwóch wersji: z aluminiową ramką, pokrowiec z przeszyciami - tłumik "z wyglądu" jest ten sam. Nie ma możliwości sprawdzenia "bebechów" - jedną z charakterystycznych części modelu M24 są boczki. W modelu 125 ccm są dłuższe niż te z modelu 90 ccm. Poza tym na każdym z nich widnieje naklejka (?) "125" i "90". - baki w motocyklu M24 na pierwszy rzut oka wydają się być łezką z pierwszych wersji M21W2 "Kobuz", leczy kiedy przyjrzymy się dokładniej zaważymy kilka różnic, m.in. zagłębienie w baku obok gumowej nakładki. Poza tym zbiornik jest jakby mniejszy od "kobuzowego".
- lampy przednie wyglądają na takie same. Zapewne standardowe, stacyjka po lewej.
- silniki z zewnątrz są identyczne. Zębatka po lewej stronie motocykla.
Zdjęcia: Sebastian440 (dwa pierwsze) i Savier, tekst: Savier. Zakazuję kopiowania materiałów jak i całego artykułu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-11-24, 19:31 przez Savier, łącznie zmieniany 3 razy.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Prototypy właśnie były wyposażone w silniki Jawa 90, dopiero później zostały wyposażone w rodzime silniki.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 2009-05-06, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: .......
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Nawet ciekawie to wygląda, macie jakieś dane ile zrobili tych motocykli i w którym roku?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Tak na odświeżenie i uzupełnienie postu mojego brata:
starymotocykl pisze:Zgadza się, mam np. dokumentację prototypowej WSK M24 w ramie skorupowej i tam w prototypy wmontowali silniki z Jawy 90 Roadster, bo przewidziane do tego modelu prototypowe silniki, zaprojektowane na Politechnice Krakowskiej jeszcze nie były gotowe. Znam też zachowany do dziś motocykl z silnikiem Sachs 125.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Post na odświeżenie i prośbę - czy macie jakiekolwiek informacje (nawet najmniejszej, jakieś wzmianki) na temat tego motocykla, a co najważniejsze - silnika? Z pojemności 125 ccm "wydoili" 14 KM, czyli (porównując do W2B) nie mało.
Pozdrawiam z północy - zaczął padać śnieg!
Pozdrawiam z północy - zaczął padać śnieg!

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Moim skromnym zdaniem, na tych fotach jest ten sam motocykl, jednak w zależności od poj. ze zmienionym schowkiem.
Oczywiście mogę się mylić, jednak np. spójrzcie na odbicie flesha na gumach na zbiorniku, a potem przeanalizujcie całość.
Oczywiście mogę się mylić, jednak np. spójrzcie na odbicie flesha na gumach na zbiorniku, a potem przeanalizujcie całość.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-13, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 M21W2
- Lokalizacja: Leszno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Kapiii pewnie fotoaparat stał w miejscu a motocykle wprowadzano kolejno na sesję zdjęciową.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Ja też uważam, że to ten sam motocykl. Otwórzcie sobie te zdjęcia w dwóch osobnych kartach i porównajcie. Mało prawdopodobne aby różne motory ustawić identycznie.
Nie mogę się też doszukać jakoś linki od gazu.
Nie mogę się też doszukać jakoś linki od gazu.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-13, 15:56
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 M21W2
- Lokalizacja: Leszno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Przecież nie są tak samo ustawione, każdy ma trochę inne światło na zbiorniku, a poza tym szprychy na każdym ze zdjęć są inaczej ustawione.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
A lampa przednia? Kształtem przypomina lampy plastikowe znane z modelu B3/M21W2 a jest w kolorze reszty motocykla(wnioskuję z fotek że jest to kolor żółty, być może słynny "yellow bahama"?). Lampa wygląda na malowaną?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
Dla mnie to jest to jednoczęściówka z rocznika '77 z garbatych WueSeK. Pewnie trochę mniejsza, może metalowa malowana, może plastikowa malowana? Nie wiem, wszystko wnioskuję ze zdjęć.
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: WSK M24 90 i 125
To, że koła się obróciły to mnie nie dziwi. Do zdjęć motocykl przestawiano, zmieniano boczek, ale chodzi mi o to, że jest to ta sama rama z pozostałym osprzętem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości