

Motocykl Wsk Bąk należy do tzw. rodziny ptaków. Był drugim polskim soft-choperem uboższym w stosunku do mocniejszego Dudka. Konstrukcja Bąka była oparta na wspólnym podwodziu i jednostce napędowej z motocyklem podstawowym M06B3. Różnił się wyglądem zewnętrznym. Charakterystyczną rzeczą zastosowaną w Bąku jest kanapa którą zastosowano także w Dudku - odpowiedniku Bąka w klasie 175. Miała możliwość regulacji tzn. mogła nam służyć jako dwuosobowe siedzenie, po złożeniu tylnej części jako jednoosobowe siedzenie z oparciem, bądź też po odkręceniu tylnej części kanapy (przykręcanej na 4 plastikowe nakrętki takie jak przy boczkach) jako bagażnik. Ciekawy jest również zbiornik paliwa z gumami z wąsem o pojemności 8,5l z kieszonką zamykaną w trzech położeniach oraz wysoka kierownica z poprzeczką. Prezentowany model produkowany był seryjnie od 1975 roku. Oparty na pojedynczej ramie M06B3, silnik klasy 125 - S01-Z3A Lux z trzybiegową skrzynią biegów. Dysponował mocą 7,3KM (jak podają wykresy z hamowni w książce Załęskiego). Do silnika użyto standardowego gaźnika o średnicy gardzieli 20mm i oznaczeniu G20M2A. Motocykl posiadał górny wydech stosowany także w WSK M06B3 Lelek. Występował w barwach nadwozia: żółtym, pomarańczowym oraz czerwonym ze złotymi lub czarnymi napisami "Bąk" lub kalkomanią na boczkach. Zawsze był malowany dwukolorowo. Boczki, zbiornik oraz lampa w jednym z w/w kolorów a błotniki na popielato. Produkcję zakończono w 1977 roku wypuszczając 9701 sztuk tego motocykla.
W ciągu trzech lat produkcji motocykl Wsk Bąk był stopniowo zmieniany. Głowne zmiany to:
- napis "Bąk" na boczkach zastąpiono kalkomanią


- puszki licznika i stacyjki z początku produkcji metalowe z licznikiem wyskalowanym do 120km/h a później większe plastikowe z licznikiem do 140km/h


- tylna lampa metalowa lub nowsza plastikowa


- osłona łańcucha zagięta zastąpiona później osłoną prostą


- zbiornik paliwa z charakterystycznymi gumami z wąsem zastąpiono bakiem ze zwykłymi gumami montowanym także w zwykłej, seryjnej M21W2 i M06B3
Dane techniczne:
Silnik:
Jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym.
Pojemność skokowa 123cm³
Moc maksymalna 7,3KM przy 5300 obr/min
Gaźnik:
G20M2A o średnicy gardzieli 20mm
Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów:
Trzybiegowa z kołami stale zazębionymi
Napęd:
Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem
Podwozie:
Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym, resorowanym amortyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym. Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów lekkich. Wzmocniona, wysoka kierownica z poprzeczką, stacyjka i prędkościomierz umieszczone w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki, osłona łańcucha niepełna.
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe, pełnopiastowe.
Szybkość maksymalna 80 km/h,
Szybkość użytkowa 60 km/h

Źródła
H.Załęski Bibliografia
http://www.wueska.pl