
Cichy silnik WSk 125
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
No dokładnie wydaje się...
Szukaj dobrego fachowca i składaj na jakimś starym wale.

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Ale korby zastosowane w tym wale są dobrze oceniane ma tym forum mam zamiar składać swój wał na tej właśnie korbie , myślałem też o zakupie tego nowego wału ale skoro to lipa to zostaje przy pierwszym pomyśle .Borewicz pisze:No dokładnie wydaje się...Szukaj dobrego fachowca i składaj na jakimś starym wale.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Czopy w nowych wałach zostawiaja wiele do życzenia.
Pytaj o wszystko, jak na razie intuicja słabo Ci podpowiada, ale za to chęci są
.
Pytaj o wszystko, jak na razie intuicja słabo Ci podpowiada, ale za to chęci są

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Montowałem ten wał w silniku, jest dobry o tyle że pracuje normalnie. Sprawdzałem go na czujniku nie ma bić, wyważony jest jak oryginał ,waży też podobnie bo blisko 3300g .Do myslenia daje mi tylko fakt, że czopy nie są wciskane i blachy nie są zagniatane przy czopach bo jest tam szczelina trzeba to uszczelniać. Silnik na nim pracował bez wibracji ponad norme ale jak się sprawuje po przebiegu nie wiem bo nie mam kontaktu z właścicielem. Nie mylić jednak tego wału z innymi podobnymi w handlu ten wał pokazał się niedawno pierwszy raz widziałem go ok pół roku temu. Tamte wcześniejsze z blachami niby jak org. to lipa okropna.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Czopy nie wciskane? Miałeś go w rękach to powiedz w jaki sposób są zamocowane? Jak w ogóle wygląda kwestia dokładności ich wykonania - chodzi mi o pasowanie - nie ma problemu z osadzeniem łożysk?franq87 pisze:Do myslenia daje mi tylko fakt, że czopy nie są wciskane i blachy nie są zagniatane przy czopach bo jest tam szczelina trzeba to uszczelniać.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Czopy w tym wale wyglądają na jedną całość z tarczami ,patrząc od wewnątrz tarcza jest zatoczona do środka ,w wale gdzie czop jest wciskany od wewnątrz jest on też widoczny. Nie mierzyłem ile wcisku było w pasowaniu czop - łożysko, jednak łożysko podgrzane do 80 st jeszcze nie weszło, a po zagrzaniu do 120st nasunęło się bardzo ładnie. Czopy nie mają wprowadzenia ułatwiającego montaż łozyska.
- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
po zagrzaniu do 120st nasunęło się bardzo ładnie. Czopy nie mają wprowadzenia ułatwiającego montaż łozyska.[/quote]
Kolega montował łożyska pierwsze na wale ? czy w karterach ? gdzie prawidłowo umieścić łożyska na wał i dopiero z wałem do kartera ? czy zamontować w karterze a później wciskać wał.?
Kolega montował łożyska pierwsze na wale ? czy w karterach ? gdzie prawidłowo umieścić łożyska na wał i dopiero z wałem do kartera ? czy zamontować w karterze a później wciskać wał.?
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Nie ma to większego znaczenia...
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Panowie odkopię temat troszkę. Franq87 potwierdź proszę :
http://allegro.pl/wsk-125-wal-korbowy-s ... 88093.html
Chodzi o ten wał jak sądzę i zapewne jest to ten sam co w SD : http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4394
Remontujemy z kumplem jego sprzęt i w zasadzie nie ma lepszego wału jak mniemam ( poza ZMD ).
Pytania:
Czy wszystkie parametry - skok tłoka, odległości są ok?
Czy to że te wyżłobienia w kołach zamachowych nie są idealnie koło siebie to nie ma znaczenia ?
Nie wiesz jak wygląda ten wał po usunięciu blach, czy przeciwwagi wyglądają tak samo bez blach jak w ZMD?
Czy trwałość czopów jest porównywalna z ZMD?
Czy późniejszy demontaż blach będzie kłopotliwy?
Czym uszczelnić ew. nieszczelność przy blachach koło czopów ( Reinzosil będzie ok ? )
Z góry dzięki za odpowiedź, ja sam obiecuję, że jak tylko motocykl będzie jeździć będę szeroko opisywać ten wał od strony użytkowej.
http://allegro.pl/wsk-125-wal-korbowy-s ... 88093.html
Chodzi o ten wał jak sądzę i zapewne jest to ten sam co w SD : http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=4394
Remontujemy z kumplem jego sprzęt i w zasadzie nie ma lepszego wału jak mniemam ( poza ZMD ).
Pytania:
Czy wszystkie parametry - skok tłoka, odległości są ok?
Czy to że te wyżłobienia w kołach zamachowych nie są idealnie koło siebie to nie ma znaczenia ?
Nie wiesz jak wygląda ten wał po usunięciu blach, czy przeciwwagi wyglądają tak samo bez blach jak w ZMD?
Czy trwałość czopów jest porównywalna z ZMD?
Czy późniejszy demontaż blach będzie kłopotliwy?
Czym uszczelnić ew. nieszczelność przy blachach koło czopów ( Reinzosil będzie ok ? )
Z góry dzięki za odpowiedź, ja sam obiecuję, że jak tylko motocykl będzie jeździć będę szeroko opisywać ten wał od strony użytkowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
No tak, minęło trochę czasu i przyszło kilka informacji. Wygląda na to, że czopy są zgrzewane tarciowo, nie da się ich wycisnąć, ale i nie będą się obracały. Frezy w tych przeciwciężarach nie muszą być idealnie trafione, choc te na zdjęciu to już brzydko wyglądają. Nie wszystkie są aż takie, bo miałem w rękach wały tej produkcji z trochę bardziej trafionymi frezami. Dużo gorszą sytuacją była by taka jak obydwa frezy były przesunięte w jedną stronę .Wydawać by się mogło, że tajwan dostał taki wał do skopiowania i po prostu takie teraz tłuką. Skok tłoka na oko identyczny, żałuję że nie zmierzyłem, tłok jednak nie wystaje ponad krawędź cylindra jak to miało miejsce z niektórymi chińczykami. Pod blachami to samo co ZMD, tylko te otwory wyważające są technologiczne, w ZMD każdy indywidualnie był wyważany( jednak nie jakoś wyjątkowo dokładnie). Korba i łozyskowania mają naprawdę dobrą żywotność, z resztą jeżeli bieżnie są honowane i docierane, albo to jest polerowane to znaczy że ktos wie co robi, w korbach np CX lub rasowych chińskich bieżnie sa tylko szlifowane i to szorstko. Blachy dają się zdjąć , tylko trzeba delikatnie podtoczyć tą taka wargę po zagniataniu. Czy czopy są trwałe dowiemy się jak ktoś przejeździ do następnej naprawy ,na razie nie znam nikogo takiego. A tą szczelinę to najlepiej było by lutować, tylko wymagało by to podgrzewania całego wału, Renzosil jest dosyć trwały, ale może jakimiś żywicami też albo klejem anaerobowym do dużych szczelin.
Od siebie tak całkiem prywatnie mogę dodać, że nie bawił bym się w późniejszą jego regenerację ze względu na większą trudność niż w przypadku oryginału. Poza tym oryginał jest sens ratować a to to lepiej kupić nowe, poza tym założyć z powrotem te blachy to też jest ciekawie. Nie zmienia to jednak faktu ,że to i tak najlepszy zamiennik jakoś w miarę uczciwie wykonany. Ciekawostką jest, że dzisiejsze wały IFA do simsonów i MZtek robi ten sam tajwan.
Od siebie tak całkiem prywatnie mogę dodać, że nie bawił bym się w późniejszą jego regenerację ze względu na większą trudność niż w przypadku oryginału. Poza tym oryginał jest sens ratować a to to lepiej kupić nowe, poza tym założyć z powrotem te blachy to też jest ciekawie. Nie zmienia to jednak faktu ,że to i tak najlepszy zamiennik jakoś w miarę uczciwie wykonany. Ciekawostką jest, że dzisiejsze wały IFA do simsonów i MZtek robi ten sam tajwan.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Franq87 bardzo dziękuję za odpowiedź, jak zwykle na wysokim poziomie 

- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Witam chciałbym spytać kolegów ile teraz taki wał zmd kosztuje oczywiście nówka do jakiej ceny można dać i gdzie ewentualnie szukać takich części nowych zmd .
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
To jest trudne pytanie. Oryginały dochodzą nawet do 600 zł w stanie bardzo dobrym. Czy warto? Rzecz mocno subiektywna.
- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
600 to trorchę sporo pomyśleć ze 10 lat temu można było kupić taki wałek a polowe tego
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 2016-01-23, 13:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
600 zł to zdecydowanie za dużo. Ile wtedy wyniesie remont całego silnika?
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Cichy silnik WSk 125
Zamiast dać 600 za prawie nowy lepiej dać mniej i zregenerować swój wał.
- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Witam , udało mi się kupić już wałek ZMD nówka , teraz potrzebuję do tego resztę czyli cylinder tłok i sworzeń tłokowy , więc jak by ktoś z kolegów z forum posiadał nowy cylinderek ZMD w komplecie z tłokiem to proszę o kontakt , wał ma namalowaną zieloną kropę więc najlepiej by było jak by cylinder i tłok tez były z zieloną kropką .
- artur2885
- Posty: 55
- Rejestracja: 2014-08-15, 11:08
- GG: 10133320
- Moje maszyny: WSK 125 B3 1985 r.
Yamaha Virago 535 - Lokalizacja: Ciechanowiec
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Witam ponownie z racji tego że mam już nowy wał to chciałbym zrobić kapitalkę silnika i tu mam pytanie bo chciałbym to zrobić jak najlepiej , mianowicie zakupiłem uszczelki niby z bardzo dobrego materiału odporne na olej i benzynę nie chce ich zmarnować i tu moja prośba o poradę jak je zamontować przylgnie w karterach mam bardzo ładne i myślałem założyć je na such bez hermetyków i sylikonów , czy może posmarować lekko towotem co o tym myślicie niech się wypowie ktoś kto składał na takich uszczelkach i mu teraz nic nie cieknie z silnika .
-
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Ja swoje siliniki składam na reinzosilu. Nic nie cieknie nie ma prawa.
- ziorko
- Posty: 360
- Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały) - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: Cichy silnik WSk 125
Tak jak kolega wyżej. Posmaruj uszczelki victor reinz'em i zapominasz o problemie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości